Miksi lapset laskevat mäkeä vaarrallissa paikoissa.

  • Viestiketjun aloittaja Kiljunen vaan
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22660742]Ai juu. Päälleajon vaara on lähinnä silloin kun auto ajaa parkkiin. Yleensä on niin päin, että autot ovat vaarassa saada pulkista kolhuja. -Ja juu, tiedän, että kuulostaa aivan kamalalta. Itsekin ekan kerran kun näin siinä laskettavan, olin kauhuissani. Tämä vaan on ainoa vaihtoehto.[/QUOTE]

Aha.
 
[QUOTE="vieras";22660784]Huoh. Arvasinkin, etten osaa selittää tätä kunnolla. Kuulostaa pahemmalta kuin oikeasti on. Siinä on mm. istutuksia välissä, ei joka paikassa. On helppo todeta aha, kun itsellä on mäkiä lähellä.
[/QUOTE]

Ollaan me useinkin hypätty autoon tai bussiin, ja menty kauemmas pulkkailemaan :). Sellaista tilannetta ei ole eikä tule, missä mä antaisin lasteni laskea mäkeä parkkikselle tai autotielle.
 
"vieras"
Ollaan me useinkin hypätty autoon tai bussiin, ja menty kauemmas pulkkailemaan :). Sellaista tilannetta ei ole eikä tule, missä mä antaisin lasteni laskea mäkeä parkkikselle tai autotielle.
Enhän minäkään anna. En tietenkään. Lopetan nyt tämän keskustelun, joka turhaan on kääntynyt taas sivuraiteille. Totean vain, mitä olisi pitänyt jo heti sanoa, että vaikka lopputulos voi olla yhtä karmea, on aivan eri asia laskea pulkalla TAHALLEEN suoraan autotielle/ auton alle kuin vahingossa. Meidän pihan tapauksessa se lienee mahdollista, jos lasku menee liian pitkäksi ja käy oikein huono tuuri.
 
kiljunen vaan
Noilla lapsilla on siis takoitus laskea mäkeä kuulemma niin, että se jatkuu ihan alas asti.
Tossa välissä on tuo autotie.
Jos teistää joku tiettä missä sijaitsee Sotunginlukio, niin tietää miten vilkas autotie on.

En pystynyt edes nukkumaan, kun mietin vaan mitä olisi voinnut käydä..
Raivostuttaa tollaset kakarat. =(
 
"jojo"
[QUOTE="vieras";22660858]kyllä ainakin itse laskin aikanaan täällä turussa ihan autotielläkin pulkalla. En niillä kaikkein vilkkaimmilla, mutta ihan siinä keskustan liepeillä.[/QUOTE]

Ja jos autoilija ois ajannu päälle, niin syy olis tietty ollu autoilijan eikö niin?
Todella tyhmää käytöstä- Kunnon urpolua.
Siinä voi oikeesti mennä autoilijan elämä ihan pilalle, kun yht´äkkii autotielle pamahtaa lapsi jolla ei ole mitään järkeä päässä..
 
[QUOTE="vieras";22660784]Huoh. Arvasinkin, etten osaa selittää tätä kunnolla. Kuulostaa pahemmalta kuin oikeasti on. Siinä on mm. istutuksia välissä, ei joka paikassa. On helppo todeta aha, kun itsellä on mäkiä lähellä.

Ap:n tapausta pidän isoilta pojilta vaarallisena leikkinä.[/QUOTE]

Meilläkään ei oo kunnon mäkeä aivan lähellä, mut IKINÄ ei pennut laske parkkipaikan kasoissa. Mikään ei selitä sitä tyhmyyttä.
 
Ite oon laskenu tielle kakruna ja suoraa keulan alle. Kyllä mua oli kotona valistettu mut ilman valvovaa silmää se tyhmyys tiivistyy porukassa. Sen verran säikähin että siihen loppu pöljäily ja jos tuo mukula joskus tekee samaa ni todellakin tuntee tehneensä typeriä. KOSKAAN ei oo oikeutettua laskea siellä missä autot ajavat.
 
Näinpä. Meillä ei edes lapset kävele parkkipaikan kautta. Jopa kielto kyltit parkkipaikalla. Ei läpikulkua. Eli silloin siellä asioi vain ne, jotka liikkuvat autolla.
Ei pulkalla, eikä jalan ole sinne asiaa.
Eikä se oo muutenkaa leikkipaikka. Moni ajaa lujaa ja saa kävellä varovasti ton pojan kanssa. Alue on ulko-oven edessä joten pakko on siinä liikkua jokakerta.
 

Yhteistyössä