miksi lapset eivät jaksa/halua tai osaa leikkiä ulkona

No olen sitä mieltä että kotoa se malli lähtee,mitä tehdään.
Siitähän näkee suoraan,onko lasten kanssa touhuttu ja opetettu noita ennenvanhaan itsestään selviä asioita.
Se on vaan taas minun mielipide.Meillä touhutaan niin paljon noiden muksujen kanssa kun itsekkin liikuntaa harrastetaan päivittäin,ettei tuosta ongelmaa saada tehtyä tekemälläkään :)

sillon kun ite olin lapsi niin ei meillä ollu vielä tietsikoita saati sitte omaa telkkua yläkerrassa.. alhaalla olkkarissa saatiin katsoa jotain jos haluttiin.. ulkona talvellakin oltiin iltaan asti ja kesäsin rakennettiin majoja ja kiivettiin puuhun..

meillä ei pojalla oo omaa televisiota, pelata saa tunnin päivässä

Peesaan edellisiä. Jos ei pienestä pitäen (1-2v.) ole tottunut ulkoilemaan säännöllisesti ja touhuamaan pihallan jne. niin eihän sitten myöhemminkään osaa ja jos autolla kuskataan ovelta ovelle, niin eihän siinä lapsen lihaskunto kehity ja sydänlihas kasva, joten ei jaksa ei. Oma 1v9kk käveli eilen kilometrin matkan leikkipuistoon ja takasin ja talvikamppeet päällä vielä tietysti. Pistää vielä paremmaksi kuin isoveljensä, joka käveli saman matkan kesällä ollessaan vajaa 2v. Ja ulkona touhutaan joka päivä säällä kuin säällä, joten kasvatuksesta se on kiinni, mitä lapsi jaksaa ja mitä ei näin pienistä kun on kyse.

Joo en kanssa ymmärrä miksei, mutta meillä ainakin touhutaan niin paljon ulkona, että saa pakottaa sisälle. Tänäänkin harrastettu luistelua ja sieltäkin sai maanitella pois. Kait se vanhempien vaikutuksesta riippuu kuinka paljon innostaa "aktiviteetteihin" enkä tarkoita mitään seurojen tarjoamaa valikoimaa. Ja kyllä varmaan lapsen luonteesta, eihän kaikkia voi hiihto, luistelu tms kiinnostaa on sitten jotain muuta mikä kiinnostaa.

Yhteistyössä