Lohtusyömistä? Tunnesyömistä? Opetettua.Alkuperäinen kirjoittaja mietin myös;30076024:Yhtä pojan kaveria (10v.) olen kyllä ihmetellyt. Sosiaalinen ja reipas poika, mutta herkujen himo vaikuttaa ihan käsittämättömältä. Missään ei voi olla mitään hyvää esillä tai se lapsi syö kaiken. Jos sanoo, että ota yksi niin se ottaa yhden monta kertaa. Käy välillä jossain ja palaa ottamaan taas yhden. Kohta ottaa jo kourallisen (pari kertaa olen sivusta seurannut). Kerran oli jääkaapissa pitsan jämät ja huomasi ne kun annoin pojalle maitoa kaapista. Heti kuuluu "nam.Pitsaa. Saanko ottaa?". Poikakaan ei halua syödä karkkipäivänä karkkejaan jos tämä kaveri on kylässä koska jotenkin ne kaikki vaan katoaa kaverin suuhun.
Ihmettelen siis kuinka miksi joillain lapsilla on täälainen tolkuton herkkujen himo, että suurin piirtein menettävät näkö-ja kuulokyvyn muule kun jotain hyvää on maisemissa? Onko tämä opittua vai voiko kysymys olla jostain muusta?
Jos vanhemmat on oppineet palkitsemaan ruualla/herkuilla, niin se johtaa helposti tuohon. Olen seurannut vastaavaa tapausta hyvin läheltä, ja kun muilla lapsilla namipussi kestää koko illan, niin tällä lapsella se on hävinnyt kahdessa sekunnisssa.