Miksi lapsella pitää olla merkkihaalari? Mistä minä oon nyt jäänyt paitsi kun lapsi kulkee prisman haalarissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hitsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";27856751]Mun mielestä markettihaalareiden ongelma on se että ne on niin vahvasti sukupuoliroolitettu. Vauvalle tosin löytyi beige haalari ja sen ostinkin viime talvena. Samalla hinnalla kun saa alesta kuitenkin kivan näköisen haalarin niin miksi ostaa sit sieltä Prismasta pinkki haalari?[/QUOTE]

Jotkut ovat, jotkut ei. Minä olen löytänyt kyllä marketeista ihan unisex-haalareita.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;27877363:
Onko mun lapsella nyt marketti- vai merkkihaalari, kun sillä on Prisman alennuksesta TOISSAVUONNA ostettu Didrikson? :D

Mun pojalla on nyt käytössä vuosi sitten Prisman alennusmyynnistä ostamani Ice Peakin 2-osainen puku. Ensi talvena tulee olemaan tämän vuoden alesta ostettu Lassien haalari.

Tyttö on käyttänyt tyytyväisenä 10 v vanhemman serkkutytön vanhaa toppatakkia ja henkselihousuja. Ensi talvena saa Prisman alesta juuri ostetun Cirafin 2-osaisen puvun ja Sittarista ostetun pidemmän merkittömän(?) takin.

Laatu ja jälleenmyynti arvo on isompi kuin prisman/cittarin haalareissa. Itse sain merkkihaalarin löytönä halvemmalla kuin "halppishaalarin". Ja ostan sellaista mikä miellyttää omaa silmää ja tarvetta :)

Millä lailla se laatu on parempi? Tavallinen marketista ostettu haalari kestää täkäläisissä olosuhteissa talveen kuuluvat säät ja normaalin leikin - en tiedä, mihin tarkoitukseen niitä haalareita oikein ostellaan. Jälleenmyyntiarvo voi olla suurempi, mutta itse maksan mieluummin haalarista 50 euroa ja saan takaisin 10 euroa kuin että maksaisin vaikka 150 euroa ja saisin takaisin 70 euroa. Jos tämän kalliin haalarin on sattunut löytämään alennusmyynnistä 70 eurolla ja saa myöhemmin "omansa pois", niin kiva juttu. Mutta sijoittamisesta kiinnostuneille suosittelisin jotain vähän tuottoisampia ja ei-ehkä-niin-tahroille-ja-rikkoutumiselle-alttiita kohteita lastenvaatteiden sijaan.

• Tykkää
Reactions: KuutioTasku
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;27877481:
Millä lailla se laatu on parempi? Tavallinen marketista ostettu haalari kestää täkäläisissä olosuhteissa talveen kuuluvat säät ja normaalin leikin - en tiedä, mihin tarkoitukseen niitä haalareita oikein ostellaan. Jälleenmyyntiarvo voi olla suurempi, mutta itse maksan mieluummin haalarista 50 euroa ja saan takaisin 10 euroa kuin että maksaisin vaikka 150 euroa ja saisin takaisin 70 euroa. Jos tämän kalliin haalarin on sattunut löytämään alennusmyynnistä 70 eurolla ja saa myöhemmin "omansa pois", niin kiva juttu. Mutta sijoittamisesta kiinnostuneille suosittelisin jotain vähän tuottoisampia ja ei-ehkä-niin-tahroille-ja-rikkoutumiselle-alttiita kohteita lastenvaatteiden sijaan.

Ja sijoittaa voi muuten myös ostamalla Lassien toppahaalarin -70% alesta hintaan 7 euroa ja myymällä sen hintaan 10 euroa. Tällaisessa sijoittamisessa riskitkin on pienempiä, hävikki pienempi jos puku turmeltuu tai ei menekään kaupaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;27877481:

samaa mieltä. jälleenmyyntiarvoa on muutenkin melko typerää ajatella lasten ulkovaatteita ostettaessa, kun ikinä ei voi tietää mitä sille haalarille tapahtuu. Vaikka olisi mikä tiketti tai molo niin kyllä nekin ratkeeaa ja repeää ja kuluu kun tarpeeksi sorassa ja jäässä kaatuilee ja rymyää. Meillä on ollut sekä kalliita merkkihaalareita että halpoja markettiversioita, enkä ole merkittävää laatueroa huomannut. Molemmat ovat pitäneet lapsen kuivana ja lämpimänä, molemmat ovat kuluneet saman verran. Kun lapsella on halpa markettihaalari, ei tarvitse sydän syrjällään miettiä jälleenmyyntiarvon laskemista jokaisen käytönjäljen jälkeen (ja nitä jälkiä tulee muuten ihan yhtä paljon Cirafiin kuin Moloonkin).

• Tykkää
Reactions: KuutioTasku
Provo. Ja vieläpä varsin huono sellainen.

Ne on vaan mielikuvitusihmisiä, jotku puuttuu toisten lasten pukeutumiseen ja huomattavat, että asu on väärän kauden värinen.

Mä en edes tiedä minkä merkkisiä haalareita meidän lapsilla on?!
Ostan haalarit käyttötarkoituksen mukaan ja sit siskoni tuumaa et miten olet tuon ja tuon merkkiset ostanu?! No mä vaan ostin.
Ainut mitä en koskaan enään osta on jonathan. Ne ei ole koskaan kestäneet.

Onko meidän pojan Reimatec nyt sitten marketti- vai merkkihaalari kun itse ostin sen Jesper Juniorista mutta kyllä isot Cittarit näyttävät Reimaa myyvän yhtälailla. Kun ei siitä haalarista näe että mistä se on ostettu...

Yhteistyössä