Miksi laiton kannabis on haitatonta ja laillinen kannabis vie sairaalaan?

  • Viestiketjun aloittaja "hippi"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hippi";23444399]Porvoossa (siis siinä kaupungissa) on viety teinejä joukolla sairaalaan laillisen kannabiksen vuoksi. Ovat kai kuvitelleet sen olevan haitatonta, kuten laittoman kannabiksen.[/QUOTE]
Kyseessä oli synteettinen aine, ei kannabis.
 
[QUOTE="hippi";23444431]Synteettisenä, laillisena kannabiksena sitä kaupataan. Ja porukka ostaa kun kuvittelee, että laillinen kannabis ei olisi sen kummempaa kuin laitonkaan[/QUOTE]

Koska kannabis on kasvi ja kyseessä on synteettinen valmiste, niin ei kai se mitään laillista kannabista sitten ollut, vaan laillista synteettistä huumausainetta jonka luvataan muistuttavan kannabista. Jeah?
 
Mun käsittääkseni se "laillinen kannabis" ei kyllä edes ole mitään synteettistä ainetta, vaan ihan oikeaa kannabista. Eli ei kai tuossa tapauksessa siitä ollut kyse? Eikä sitä laillista kannabista saa ihan kuka vaan edes ostaa, vaan lupa siihen pitää erikseen anoa lääkintöhallituksesta tai jostain.
 
Eipä ole haitatonta kannabista. Sillä on selkeä yhteys esim psykoosin puhkeamiseen. Britanniassa on tutkittu, että psykoosisairaudet vähenisivät 8%, jos kannabiksen käyttö loppuisi kokonaan. Se että jotkut "olen polttanut kannabista ja ihan kunnossa" tyypit leikkivät vaarallisella asialla, ei varmaan lohduta niitä joiden oma tai omaisen elämän suunta muuttui kannabiksen polttelun johdosta.
 
Kuule hippi. Mun isäni poltti kannbista iloisella 70-luvulla aika reippaastikkin, sittemmin hänelle puhkesi kaiken maailman ahdistus+ ynnä muita komplekseja ihan muille jaettavaksi asti. MInä ja mun äitini olemme joutuneet maksamaan aika kovan hinnan näistä toilaliluista. Joten´sä voit mun puolestani painua sinne minne valo ei paista näine kannabismyönteisine puheinesesi.
 
"ohikulkija"
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;23444655:
Kuule hippi. Mun isäni poltti kannbista iloisella 70-luvulla aika reippaastikkin, sittemmin hänelle puhkesi kaiken maailman ahdistus+ ynnä muita komplekseja ihan muille jaettavaksi asti. MInä ja mun äitini olemme joutuneet maksamaan aika kovan hinnan näistä toilaliluista. Joten´sä voit mun puolestani painua sinne minne valo ei paista näine kannabismyönteisine puheinesesi.
Niinä lukuina kannabis on ollut helvetisti miedompaa myös.. 10 x vahvempaa tänä päivänä!
 
"Pilami"
Global comission on drugs:
"NEW YORK. Sota huumeita vastaan on epäonnistunut, ryhmä entisiä maailman johtajia lausui keskiviikkona julkaistussa raportissaan. Kansainvälisen huumepolitiikan komission jäsenet ovat lisäksi sitä mieltä, että marihuanan laillistaminen voisi hillitä huumeisiin liittyvää väkivaltaa ja sosiaalisia ongelmia.

Kyse ei ole mistä tahansa ryhmittymästä, sillä YK:n entisen pääsihteerin Kofi Annanin lisäksi komissioon kuuluvat esimerkiksi Brasilian, Kolumbian ja Meksikon entiset presidentit.

Komissio kannustaa raportissaan hallituksia paitsi löysentämään marihuanan käytön rajoituksia, myös "lopettamaan sellaisten huumeidenkäyttäjien kriminalisoimisen, marginalisoimisen ja leimaamisen, jotka eivät tee muille pahaa".

Raportissa huomautetaan, että Australiassa, Hollannissa ja Portugalissa marihuanan laillistaminen ei näytä johtaneen huumeidenkäytön merkittävään kasvuun.

Komissio toivoo niin ikään, että huumeriippuvuutta ryhdyttäisiin käsittelemään terveyskysymyksenä ja että hoitotapoja tulisi kehittää."

Lähde: http://www.globalcommissionondrugs.org/Media

Jos ja kun joku haluaa joskus jonkun sortin muutosta niin kannattaa käydä kirjottamassa tuonne, KUN 1milj. allekirjoittanutta tulee täyteen ko. "laki" menee uudeleen käsiteltäväksi Kansainväliselle huumepolitiikan komissiolle

http://www.avaaz.org/en/end_the_war_on_drugs/?twi
 

Yhteistyössä