Miksi laihdutuksesta vaahdotaan??

  • Viestiketjun aloittaja hermo palaa
  • Ensimmäinen viesti
hermo palaa
Miksi ihmiset eivät ymmärrä että kun lopettaa herkkujen syönnin ja syö kohtuudella normaalia ruokaa, lisäksi liikkuu niin laihtuu! Miksi päivittäin kysellään miten laihdun yms?
 
vieras
koska kaikille se ei ole noin yksinkertaista. mm minulla on TODELLA huono aineenvaihdunta.. nippa nappa saan pidettyä painoni alle 60kg kun pidän huolen ruoansulatuksesta. en syö herkkuja ja käyn salilla neljästi viikossa + juoksen lenkkejä... ei kaikilla tietty näin, mut ei se myös niin yksselitteistä ole..
 
Joillekin se aterioiden luominen on haastavaa.

Se, että jättää herkut pois ja lisää liikuntaa ei välttämättä riitä vaikka kuinka kohtuudella söis.

Jos syöt päivässä muutaman vaalean leivän, jonka päälle metukkaa ja majoneesiä, maustettuja joghurtteja sekä marinoituja lihoja kermakastikkeessa kera kermaperunoiden, niin kyllä se perse siitä leviää, vaikka kuinka pieniä annoksia söisi.

Eli kyllä silläkin on väliä että mitä syö.

Mä mielelläni kerron mitä syön, koska mullekin on kerrottu miten kannattaa syödä. Alkuun pudotin painoa itsekseni ja kiloja karisi viikossa noin 0,8-0,3...nyt kun mulla on ohjeet niin niitä karisee 1-1,8/vk.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
koska kaikille se ei ole noin yksinkertaista. mm minulla on TODELLA huono aineenvaihdunta.. nippa nappa saan pidettyä painoni alle 60kg kun pidän huolen ruoansulatuksesta. en syö herkkuja ja käyn salilla neljästi viikossa + juoksen lenkkejä... ei kaikilla tietty näin, mut ei se myös niin yksselitteistä ole..
 
laihdis
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Joillekin se aterioiden luominen on haastavaa.

Se, että jättää herkut pois ja lisää liikuntaa ei välttämättä riitä vaikka kuinka kohtuudella söis.

Jos syöt päivässä muutaman vaalean leivän, jonka päälle metukkaa ja majoneesiä, maustettuja joghurtteja sekä marinoituja lihoja kermakastikkeessa kera kermaperunoiden, niin kyllä se perse siitä leviää, vaikka kuinka pieniä annoksia söisi.

Eli kyllä silläkin on väliä että mitä syö.

Mä mielelläni kerron mitä syön, koska mullekin on kerrottu miten kannattaa syödä. Alkuun pudotin painoa itsekseni ja kiloja karisi viikossa noin 0,8-0,3...nyt kun mulla on ohjeet niin niitä karisee 1-1,8/vk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja laihdis:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Joillekin se aterioiden luominen on haastavaa.

Se, että jättää herkut pois ja lisää liikuntaa ei välttämättä riitä vaikka kuinka kohtuudella söis.

Jos syöt päivässä muutaman vaalean leivän, jonka päälle metukkaa ja majoneesiä, maustettuja joghurtteja sekä marinoituja lihoja kermakastikkeessa kera kermaperunoiden, niin kyllä se perse siitä leviää, vaikka kuinka pieniä annoksia söisi.

Eli kyllä silläkin on väliä että mitä syö.

Mä mielelläni kerron mitä syön, koska mullekin on kerrottu miten kannattaa syödä. Alkuun pudotin painoa itsekseni ja kiloja karisi viikossa noin 0,8-0,3...nyt kun mulla on ohjeet niin niitä karisee 1-1,8/vk.
Tässä suora lainaus tänään aloittamastani ketjusta:

"Aamupala: 35-40g puurohiutaleita joista teen puuron. Sekaan 80-90g raejuustoa ja noin 1,2 dl mehukeittoa.

Lounas: 100g liha/kala/kana sekä 200g kasviksia

Välipala: 250g rahka ja 100g marjoja

Päivällinen: 100g liha/kala/kana ja 40g pasta/riisi sekä 200g kasviksia

Iltapala: 250g rahka ja vajaa 1 dl mehukeittoa.

Aina silloi kun muistan, lisään aamupuuroon 10g leseitä. Lisäksi napsin omega 3 aina kun muistan.

Yleensä syön aamupalan, päivällisen ja välipalan, koska 3 ateriaa näyttää riittävän mulle hyvin. Jos tulee nälkä, syön lisää koska nälässä en aio olla.
Joku päivä viime viikolla söin vain 2 ateriaa, kun en ehtinyt syömään enempää, mutta tuolloin korvasin kolmannen aterian protskupatukalla.

Makeanhimoa ei niinkään ole, mutta naposteluhimo on ollut 3 kertaa. Niihin olen ottanut lasillisen pepsi maxia, jolla se on mennyt ohi."
 
kiitos
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja laihdis:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Joillekin se aterioiden luominen on haastavaa.

Se, että jättää herkut pois ja lisää liikuntaa ei välttämättä riitä vaikka kuinka kohtuudella söis.

Jos syöt päivässä muutaman vaalean leivän, jonka päälle metukkaa ja majoneesiä, maustettuja joghurtteja sekä marinoituja lihoja kermakastikkeessa kera kermaperunoiden, niin kyllä se perse siitä leviää, vaikka kuinka pieniä annoksia söisi.

Eli kyllä silläkin on väliä että mitä syö.

Mä mielelläni kerron mitä syön, koska mullekin on kerrottu miten kannattaa syödä. Alkuun pudotin painoa itsekseni ja kiloja karisi viikossa noin 0,8-0,3...nyt kun mulla on ohjeet niin niitä karisee 1-1,8/vk.
Tässä suora lainaus tänään aloittamastani ketjusta:

"Aamupala: 35-40g puurohiutaleita joista teen puuron. Sekaan 80-90g raejuustoa ja noin 1,2 dl mehukeittoa.

Lounas: 100g liha/kala/kana sekä 200g kasviksia

Välipala: 250g rahka ja 100g marjoja

Päivällinen: 100g liha/kala/kana ja 40g pasta/riisi sekä 200g kasviksia

Iltapala: 250g rahka ja vajaa 1 dl mehukeittoa.

Aina silloi kun muistan, lisään aamupuuroon 10g leseitä. Lisäksi napsin omega 3 aina kun muistan.

Yleensä syön aamupalan, päivällisen ja välipalan, koska 3 ateriaa näyttää riittävän mulle hyvin. Jos tulee nälkä, syön lisää koska nälässä en aio olla.
Joku päivä viime viikolla söin vain 2 ateriaa, kun en ehtinyt syömään enempää, mutta tuolloin korvasin kolmannen aterian protskupatukalla.

Makeanhimoa ei niinkään ole, mutta naposteluhimo on ollut 3 kertaa. Niihin olen ottanut lasillisen pepsi maxia, jolla se on mennyt ohi."
 
psyko
Miksi Jeppe juo? Sehän on niin helppoa, laittais vaan korkin kiinni! Moni ylipainoinen kärsii ruokariippuvuudesta ja jos laihduttaa ja pystyy painon pitämään niin addiktio muuttuu vaikka tupakoinniksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja psyko:
Miksi Jeppe juo? Sehän on niin helppoa, laittais vaan korkin kiinni! Moni ylipainoinen kärsii ruokariippuvuudesta ja jos laihduttaa ja pystyy painon pitämään niin addiktio muuttuu vaikka tupakoinniksi.
NIIN tuttua...mä vaihdoin tupakan ruokaan. Ei kannattanut :ashamed:

Nyt kun lopetin ylensyömisen, niin päätin että tällä kertaa en vaihda sitä mihinkään vaan lopetan kokonaan ilman mitään "apua" ja uutta addiktiota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja psyko:
Miksi Jeppe juo? Sehän on niin helppoa, laittais vaan korkin kiinni! Moni ylipainoinen kärsii ruokariippuvuudesta ja jos laihduttaa ja pystyy painon pitämään niin addiktio muuttuu vaikka tupakoinniksi.
NIIN tuttua...mä vaihdoin tupakan ruokaan. Ei kannattanut :ashamed:

Nyt kun lopetin ylensyömisen, niin päätin että tällä kertaa en vaihda sitä mihinkään vaan lopetan kokonaan ilman mitään "apua" ja uutta addiktiota.
saako käyttää rasvatonta maitoa kahvin kaa tos ruokavaliossa?
Ja paljonko liikut viikossa?
 
Ei se herkkujen syönnin lopettaminen onnistu, jos on oikeasti makeasta riippuvainen. Usein sanotaan, että korvaa suklaa vaikka porkkanalla. Hohhoijjaa.. Yhtä hyvin voi lapsettomuudesta kärsivälle sanoa, että korvaa puuttuva lapsi nukella tai kahviriippuvaiselle, että korvaa kahvi vedellä. Eihän se nyt ole yhtään sama.
 
Pah
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
koska kaikille se ei ole noin yksinkertaista. mm minulla on TODELLA huono aineenvaihdunta.. nippa nappa saan pidettyä painoni alle 60kg kun pidän huolen ruoansulatuksesta. en syö herkkuja ja käyn salilla neljästi viikossa + juoksen lenkkejä... ei kaikilla tietty näin, mut ei se myös niin yksselitteistä ole..
Uskon, että on hankalaa kun keho ei normaalisti käytä polttoaineena lihaksia. But w/e.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilperttivilma:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja psyko:
Miksi Jeppe juo? Sehän on niin helppoa, laittais vaan korkin kiinni! Moni ylipainoinen kärsii ruokariippuvuudesta ja jos laihduttaa ja pystyy painon pitämään niin addiktio muuttuu vaikka tupakoinniksi.
NIIN tuttua...mä vaihdoin tupakan ruokaan. Ei kannattanut :ashamed:

Nyt kun lopetin ylensyömisen, niin päätin että tällä kertaa en vaihda sitä mihinkään vaan lopetan kokonaan ilman mitään "apua" ja uutta addiktiota.
saako käyttää rasvatonta maitoa kahvin kaa tos ruokavaliossa?
Ja paljonko liikut viikossa?
Saa, kunhan sitä laittaa tilkan, eikä puolet :)

Enkä liiku juuri lainkaan, eli sillä liikuntamäärällä ei kyllä laihduteta :LOL:

Pyrin käymään kerran viikossa tunnin aerobisella sauvakävelyllä, mutta en aina ehdi/jaks/viitsi. Koirien kanssa köpöttelen, mutta se on köpöttelyä, eikä nosta sykettä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vilperttivilma:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja psyko:
Miksi Jeppe juo? Sehän on niin helppoa, laittais vaan korkin kiinni! Moni ylipainoinen kärsii ruokariippuvuudesta ja jos laihduttaa ja pystyy painon pitämään niin addiktio muuttuu vaikka tupakoinniksi.
NIIN tuttua...mä vaihdoin tupakan ruokaan. Ei kannattanut :ashamed:

Nyt kun lopetin ylensyömisen, niin päätin että tällä kertaa en vaihda sitä mihinkään vaan lopetan kokonaan ilman mitään "apua" ja uutta addiktiota.
saako käyttää rasvatonta maitoa kahvin kaa tos ruokavaliossa?
Ja paljonko liikut viikossa?
Saa, kunhan sitä laittaa tilkan, eikä puolet :)

Enkä liiku juuri lainkaan, eli sillä liikuntamäärällä ei kyllä laihduteta :LOL:

Pyrin käymään kerran viikossa tunnin aerobisella sauvakävelyllä, mutta en aina ehdi/jaks/viitsi. Koirien kanssa köpöttelen, mutta se on köpöttelyä, eikä nosta sykettä.
okei :LOL: :LOL: ja kiitos!!
 
En tiedä. Son sama homma ku alkoholismin tai nikotiiniriippuvuuden kanssa, eka pitää saada pääkoppa kuntoon ennenku tulee tuloksia.

Mä oon alkanu laihtua kun tajusin että herkut ei lopu kaupasta, mun ei oo pakko syödä välipalaksi kolmea leipää kun yksikin riittää viemään nälän ja ylipäätään että elämää voi olla vähemmällä mättämisellä :D jos haluan ostaa kauppareissulla jotain herkkua, ajattelen että jos illalla vielä haluttaa niin käyn hakemassa. Illalla ajattelen että jos sitä huomenna.. ja koko homma unohtuu :D
 
ei enää koskaan läski
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Joillekin se aterioiden luominen on haastavaa.

Se, että jättää herkut pois ja lisää liikuntaa ei välttämättä riitä vaikka kuinka kohtuudella söis.

Jos syöt päivässä muutaman vaalean leivän, jonka päälle metukkaa ja majoneesiä, maustettuja joghurtteja sekä marinoituja lihoja kermakastikkeessa kera kermaperunoiden, niin kyllä se perse siitä leviää, vaikka kuinka pieniä annoksia söisi.

Eli kyllä silläkin on väliä että mitä syö.

Mä mielelläni kerron mitä syön, koska mullekin on kerrottu miten kannattaa syödä. Alkuun pudotin painoa itsekseni ja kiloja karisi viikossa noin 0,8-0,3...nyt kun mulla on ohjeet niin niitä karisee 1-1,8/vk.
Ja taas sarjassamme tyhmät kyssärit:

Ajattelitko elää tuolla ruokavaliolla LOPPUELÄMÄN? Miksi ihmeessä se ei mene ihmisten jakeluun, että jos tiputtaa ihmedieeteillä ja rajoitetuilla ruokavaliolla niin kilot tulee salakavalasti vuosien mittaan takaisin. Jos sen sijaan tekis elämäntaparemontin eli opettelis vaan syömään terveellisesti jne niin ne kilot lähtisi huomaamatta eivätkä ne voisi tulla takaisin. Minkä takia laihdutuksessa on aina tuollainen ahneus? Miksi se 0,8-0,3 kg viikossa oli sinulle liian "vähän"? Saitko kilosi samaa tahtia, kun niiden nyt pitää tippua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
En tiedä. Son sama homma ku alkoholismin tai nikotiiniriippuvuuden kanssa, eka pitää saada pääkoppa kuntoon ennenku tulee tuloksia.

Mä oon alkanu laihtua kun tajusin että herkut ei lopu kaupasta, mun ei oo pakko syödä välipalaksi kolmea leipää kun yksikin riittää viemään nälän ja ylipäätään että elämää voi olla vähemmällä mättämisellä :D jos haluan ostaa kauppareissulla jotain herkkua, ajattelen että jos illalla vielä haluttaa niin käyn hakemassa. Illalla ajattelen että jos sitä huomenna.. ja koko homma unohtuu :D
Mä ajattelen vähän samalla tapaa.

Meillä on nyt pakkasessa mokkaruutuja. Ne on olleet siellä jo yli 3 viikkoa, eikä ne vieläkään ole loppuneet. Ja sitten kun ne loppuu, niin niitä saa leivottu sinne lisää.

Mä en juuri nyt voi niitä syödä, mutta kun opin hallitsemaan painoani niin sitten taas voin :)
 
Kyy
Minä ajattelen asian siten, että ihmiset tykkää puhua siitä, mikä heidän mieltä painaa. Ovella kolkutteleva kesä on aina saanut ihmiset kiinnittämään huomiota sekä omaan että muiden ulkonäköön, joten siksi laihdutus puhuttaa.

Vähän sama ilmiö kun vasta synnyttänyt puhuu lähes vain ja ainoastaan lapsestaan. Tai siltä se monesta ainakin tuntuu. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei enää koskaan läski:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Joillekin se aterioiden luominen on haastavaa.

Se, että jättää herkut pois ja lisää liikuntaa ei välttämättä riitä vaikka kuinka kohtuudella söis.

Jos syöt päivässä muutaman vaalean leivän, jonka päälle metukkaa ja majoneesiä, maustettuja joghurtteja sekä marinoituja lihoja kermakastikkeessa kera kermaperunoiden, niin kyllä se perse siitä leviää, vaikka kuinka pieniä annoksia söisi.

Eli kyllä silläkin on väliä että mitä syö.

Mä mielelläni kerron mitä syön, koska mullekin on kerrottu miten kannattaa syödä. Alkuun pudotin painoa itsekseni ja kiloja karisi viikossa noin 0,8-0,3...nyt kun mulla on ohjeet niin niitä karisee 1-1,8/vk.
Ja taas sarjassamme tyhmät kyssärit:

Ajattelitko elää tuolla ruokavaliolla LOPPUELÄMÄN? Miksi ihmeessä se ei mene ihmisten jakeluun, että jos tiputtaa ihmedieeteillä ja rajoitetuilla ruokavaliolla niin kilot tulee salakavalasti vuosien mittaan takaisin. Jos sen sijaan tekis elämäntaparemontin eli opettelis vaan syömään terveellisesti jne niin ne kilot lähtisi huomaamatta eivätkä ne voisi tulla takaisin. Minkä takia laihdutuksessa on aina tuollainen ahneus? Miksi se 0,8-0,3 kg viikossa oli sinulle liian "vähän"? Saitko kilosi samaa tahtia, kun niiden nyt pitää tippua?
En tietenkään aio elää tällä ruokamäärällä loppuelämääni, koska en meinaa laihduttaa loppuelämääni 1-1,8 kg viikossa. Kun tavoitepaino on saavutettu niin mun on pakko syödä enemmän, jotta laihdutus loppuu.

En ajatellut itseäni luurangoksi laihduttaa vaan normaalipainoiseksi.

Mistä kohtaa tuo nyt on ihmedietti?

Aamupalaksi puuroa, lounaaksi salaatti, välipalaksi rahkaa, päivälliseksi ihan tavan oerusruokaa ja iltapala on se joka poikkeaa...leivän tilalla syön rahkaa.

Miten sinä sitten syöt, jos tuo mun ruokani on jotenkin niin kovin ihmeellistä
:eek:

Kilot tuli vuodessa ja tavoitteena on, että ne myös lähtee vuodessa. Jos ei lähde vuodessa, niin sitten kahdessa. Kiire ei ole, koska mulla ei ole mitään tavoitepäivämäärää asetettuna.
Vaihdoin diettityyliä puhtaasti siitä syystä, että oli tarjolla uusi projekti. Ja semmoiset pitää mun mielen virkeänä. Saattaa olla että tämänkin vaihdan johonkin toiseen, lähinnä olen pohtinut sitä, että josakin vaiheessa palaan siihen vanhaan jossa paino putoaa hitaammin, koska haluan syödä leipääkin joskus ja se tulee olemaan sitten leivän verran lähempänä sitä ylläpitoruokavaliotani.
 
ei enää koskaan läski
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja ei enää koskaan läski:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Joillekin se aterioiden luominen on haastavaa.

Se, että jättää herkut pois ja lisää liikuntaa ei välttämättä riitä vaikka kuinka kohtuudella söis.

Jos syöt päivässä muutaman vaalean leivän, jonka päälle metukkaa ja majoneesiä, maustettuja joghurtteja sekä marinoituja lihoja kermakastikkeessa kera kermaperunoiden, niin kyllä se perse siitä leviää, vaikka kuinka pieniä annoksia söisi.

Eli kyllä silläkin on väliä että mitä syö.

Mä mielelläni kerron mitä syön, koska mullekin on kerrottu miten kannattaa syödä. Alkuun pudotin painoa itsekseni ja kiloja karisi viikossa noin 0,8-0,3...nyt kun mulla on ohjeet niin niitä karisee 1-1,8/vk.
Ja taas sarjassamme tyhmät kyssärit:

Ajattelitko elää tuolla ruokavaliolla LOPPUELÄMÄN? Miksi ihmeessä se ei mene ihmisten jakeluun, että jos tiputtaa ihmedieeteillä ja rajoitetuilla ruokavaliolla niin kilot tulee salakavalasti vuosien mittaan takaisin. Jos sen sijaan tekis elämäntaparemontin eli opettelis vaan syömään terveellisesti jne niin ne kilot lähtisi huomaamatta eivätkä ne voisi tulla takaisin. Minkä takia laihdutuksessa on aina tuollainen ahneus? Miksi se 0,8-0,3 kg viikossa oli sinulle liian "vähän"? Saitko kilosi samaa tahtia, kun niiden nyt pitää tippua?
En tietenkään aio elää tällä ruokamäärällä loppuelämääni, koska en meinaa laihduttaa loppuelämääni 1-1,8 kg viikossa. Kun tavoitepaino on saavutettu niin mun on pakko syödä enemmän, jotta laihdutus loppuu.

En ajatellut itseäni luurangoksi laihduttaa vaan normaalipainoiseksi.

Mistä kohtaa tuo nyt on ihmedietti?

Aamupalaksi puuroa, lounaaksi salaatti, välipalaksi rahkaa, päivälliseksi ihan tavan oerusruokaa ja iltapala on se joka poikkeaa...leivän tilalla syön rahkaa.

Miten sinä sitten syöt, jos tuo mun ruokani on jotenkin niin kovin ihmeellistä
:eek:

Kilot tuli vuodessa ja tavoitteena on, että ne myös lähtee vuodessa. Jos ei lähde vuodessa, niin sitten kahdessa. Kiire ei ole, koska mulla ei ole mitään tavoitepäivämäärää asetettuna.
Vaihdoin diettityyliä puhtaasti siitä syystä, että oli tarjolla uusi projekti. Ja semmoiset pitää mun mielen virkeänä. Saattaa olla että tämänkin vaihdan johonkin toiseen, lähinnä olen pohtinut sitä, että josakin vaiheessa palaan siihen vanhaan jossa paino putoaa hitaammin, koska haluan syödä leipääkin joskus ja se tulee olemaan sitten leivän verran lähempänä sitä ylläpitoruokavaliotani.
Minä syön normaalia ruokaa. Ihan tavallista perusruokaa, mutta vaihdoin vaalean leivän tummaan, riisit ja makaronit täysjyvään, sika-naudat paistijauhelihaan, juuston kinkkuun jne. Syön yhtä paljon kuin ennenkin, makueroa en sinällään huomaa, mutta kukkarossahan tuo tuntuu :D Lisäksi meillä on nykyään joka aterialla salaattia kylkiäisenä, jolla täytän puolet lautasesta.

Ja minä myös herkuttelen. Mutta pidän senkin kohtuudessa. Olen opetellut, että herkut kuuluvat erikoistilanteisiin, eivät arkeen. Lähes joka viikonloppu tulee ainakin jotain herkkua syötyä, mutta se ei sitten ole enää sipsejä ja karkkia ja suklaata vain pelkästään esim yhtä niistä :)

Näillä eväin olen laihduttanut nyt yli 20 kiloa 1,5 vuodessa. Enkä ole nähnyt nälkää. Missään vaiheessa en ole pistänyt suuhuni jotain, mikä olisi maistunut puulta (aina samaa) tai mikä ei olisi maistunut sinällään hyvältä.
 
Kyy
Kerrotko Chef mikä tämä sinun ruokavalio on? Siis käsitin, että jostain olet ihan ohjeet siihen saanu? Kuulostaa hyvältä ja ihan terveelliseltä tavalta laihduttaa, kilot lähtee kaikilla omaan tahtiinsa, oli millaisella ruokavaliolla hyvänsä. :D
 
weirdddd
Minä olen tullut siihen tulokseen, että ruoka ei saisi näytellä isoa osaa elämässä. Toki siitä voi (ja pitääkin!) nauttia, mutta miksi ei voisi totuttaa kroppaansa esim. 1300 kcal/pvä ruokavaliolle LOPPUELÄMÄKSI? Minä laihdutan tällä hetkellä 1100kcal/pvä ruokavaliolla, senttejä lähtee viikottain ja kiloja karissut melkein 15 (nyt junnaa lukema paikallaan). Tajuan kyllä mitä tämä tekee kropalleni mutta ihan oikeasti: jos on mitoissa "sairaalloisen lihava"(bmi), kumpi on vaarallisempaa- raju laihduttaminen vaiko paikallaan polkeminen?? 115-kiloisen aineenvaihdunta on monesti jo niin sekaisin että ei säännöllinen dieetti ainakaan pahenna sitä..!

Ps. Terveellisiä ruokia saa syödä ihan kunnolla, samoin herkkujakin. Jos yhtenä päivänä kalorit menevät yli, toisena sitten alitetaan ne.
 

Yhteistyössä