Miksi laihan haukkuminen on monien mielestä hyväksyttävää, toisin kuin lihavien haukkuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen luonnostaan tosi hoikka ja tässä yleisimmät kommentit mitä saan kuulla:

"ai kauhea kun sä olet laiha"
"luiru"
"etkö sä syö mitään kun olet noin laiha??!"
"ei ihme että oot noin laiha kun et syö mitään"
"ai ooks sä laihiksella vai (hahaha)" - kun kieltäydyn jostain ruoasta tms.

Mitä jos lihavalle sanoisi samat:

"hui kun sä olet lihava"
"läski"
"kuin paljon sä oikein syöt??!"
"ei ihme että olet noin lihava kun syöt noiiin paljon!"
"eiks olis syytä olla laihiksella?"

veikkaan että moni ei noita lihavalle päin naamaa sano mutta laihalle voi syytää mitä vaan solvauksia.

tohon vois lisätä että:

pikkupojan vartalo
lauta
tikku
oikealla naisella on kurveja lautaa saa rautakaupastakin
miehet tykkää naisista ei pikkupojista
laiha on ruma
laiha on kauhea
sulla on varmasti anoreksia
tiesitkö että miehet ei tykkää tollasista tikuista

ja nuo kaikkihan on täysin hyväksyttäviä sanoja/lauseita koska? siksi että eihän laiha voi loukkaantua..

Suahan vois luulla pojaksi, sulla ei oo muotoja.

Ja näin voidaan sanoa, vaikkei se pitäisi paikkaansa edes. Riittää, että on pienen kokoinen tai hoikka.

Rintaliiveistä ei kannata edes puhua, koska kysytään, että eihän sulla oo rintoja, hahahahaa!. Niin. On mulla, ne vaan on pienet ja aika kiinteät. Olen pieni muutenkin.

Ei laihan haukkuminen ole yhtään sen hyväksyttävämpää. Typerää haukkua ketään ulkonäön takia.

Mutta ainakin tällä palstalla haukutaan enemmän ylipainoosia ja usiemmin tehdään haukkumisketjuja ylipainoosista. Sitten irvitään ulkonäöstä ja painosta vaikka puhe olisi päivän säästä. Arvatkaa tuntuuko mukavalta vaikka mä itte oman painoni kestän enkä pidä itteäni rumana.

kun minulla mitat oli 53/170 ja olin itte tyytyväinen niihin mittoihin kun olin ne kovalla työllä saanut niin eräs ystäväni kertoi kaikille että minulla on varmasti syömishäiriö ja joka kerta kun nähtiin niin kommentoi tyyliin "hyi ku oot laiha"

ja nyt kun olen 68/170 niin kommentoi että "paljon parempi näin, olit silloin laihana ihan kamalan näköinen. hyi, aivan hirveä."

Ja mua niin korpesi facebookissa se "oikealla naisella on kurveja, lautaa saa rautakaupastakin"-ryhmä kun kaikki naiset liitty siihen ja sit sitä kommentoitiin miten toi on "siis niinq niin totta, miks kukaan haluaa olla hyi joku tuulenraiskaama pulkannaru"... Mä tulin tosi surulliseksikin siitä.

Ei se ole yhtään sen hyväksyttävämpää kuin lihavienkaan haukkuminen.

Yksi lapsistamme on luonnostaan todella hoikka.Ruokahalu on hyvä, mutta ei vaan liho.
Hän oli sisaruksiensa kanssa miehen siskon luona kesälomalla ja siellä tätinsä oli sanonut hänelle että olet anorektikko.Tytöstä 14v oli tuntunut todella pahalta.Kertoi että hänen teki mieli sanoa tädillensa, että itse olet läski mutta oli fiksuna tyttönä ollut hiljaa.

Mulla on yks kaveri jolla on varmaan jotku DD-kupit, niin AINA kun me ollaan yhdessä shoppailemassa niin se sovittaa jotain toppia ja voivottelee et "miks näistä vaatteista tehään tämmösiä et ne sopii tissittömille, kuka tämmösiäkin tarvii. Ai mut sulle tää on varmaan liian iso tissien kohdalta, hahaha!". Joo, sangen hauskaa.

[QUOTE="sss";22730269]Ja mua niin korpesi facebookissa se "oikealla naisella on kurveja, lautaa saa rautakaupastakin"-ryhmä kun kaikki naiset liitty siihen ja sit sitä kommentoitiin miten toi on "siis niinq niin totta, miks kukaan haluaa olla hyi joku tuulenraiskaama pulkannaru"... Mä tulin tosi surulliseksikin siitä.[/QUOTE]

:| Mua kans ottaa päähän noi jutut. Oikeasti mulla on ihan erottuva lantio ja vyötärö, mutta silti mua saa sanoa kuin pikkupojan näköiseksi ja tikuksi ja silleen. Ärsyttää se semmoinen. Vaivautuisivat edes katsomaan kunnolla.

Esim. oma mummuni (lihavan puoleinen nainen) on haukkunut minua luiruksi lapsesta saakka.. kun olin teini-ikäinen mummu osasi olla välillä tosi teräväkielinen. Tiedän että hän ei pahaa tarkoita, mutta ei tajua kuinka paljon se silloin loukkasi epävarmaa teinityttöä.. edelleen hän kauhistelee kuinka luiruja ollaan siskon kanssa, minä etenkin edelleen..

Mulla on yks kaveri jolla on varmaan jotku DD-kupit, niin AINA kun me ollaan yhdessä shoppailemassa niin se sovittaa jotain toppia ja voivottelee et "miks näistä vaatteista tehään tämmösiä et ne sopii tissittömille, kuka tämmösiäkin tarvii. Ai mut sulle tää on varmaan liian iso tissien kohdalta, hahaha!". Joo, sangen hauskaa.
Kiva. Vähän sama, ku sä menisit näyttään sille jotain rintsikoita ja sanoisit, että se on päähine joillekin siiamilaisille kaksosille. et kellä muka on pään kokoset. Ei mut sullapa onba hahahahahaa ihan yhtä hauskaa.:(

Myös mulla on samantapainen kaveri... ei nyt suoraan mua hauku mutta juuri "miksi normaalikaupasta ei löydy rintaliivejä NAISILLE, vai shoppaako täällä jotkut pikkutytöt"

Ei laihan haukkuminen ole yhtään sen hyväksyttävämpää. Typerää haukkua ketään ulkonäön takia.

Mutta ainakin tällä palstalla haukutaan enemmän ylipainoosia ja usiemmin tehdään haukkumisketjuja ylipainoosista. Sitten irvitään ulkonäöstä ja painosta vaikka puhe olisi päivän säästä. Arvatkaa tuntuuko mukavalta vaikka mä itte oman painoni kestän enkä pidä itteäni rumana.

Jotenkin ihmetyttää ylipäänsä, miksi toisen ulkonäöstä pitää jatkuvasti avautua negatiiviseen sävyyn. Se on ihan tyhmää.

[QUOTE="sss";22730269]Ja mua niin korpesi facebookissa se "oikealla naisella on kurveja, lautaa saa rautakaupastakin"-ryhmä kun kaikki naiset liitty siihen ja sit sitä kommentoitiin miten toi on "siis niinq niin totta, miks kukaan haluaa olla hyi joku tuulenraiskaama pulkannaru"... Mä tulin tosi surulliseksikin siitä.[/QUOTE]

Mä olen ylipainoonen, mutta ei kyllä tullut mieleenkään liittyä tuohon ryhmään.

Jotkut on laihoja, mutta yrittävät saada painoa ylös. Se ei kuitenkaan ole helppoa sekään kuten ei ole laihdutuskaan. Ei se laihuus ole kaikilla oma valinta.

Yks kaveri sai vauvan muutama kuukausi sitten ja tämä joka on ollut ikänsä pieni oli tyytyväänen kun raskauden jäljiltä jäi muutama kilo.

Toi on niin tyhmää sanoa ettei muka miehet tykkää laihoista ja pienirintaisista.
Niitä miehiä on varmasti ihan yhtäpaljon kuin sellaisia jotka tykkää isommista ja isorintaisista naisista. :o

Mua sanottiin anorektikoksi ja että pää on suhteessa kroppaan liian iso vaikka ihan normipainonen olin, pahinta tossa oli se että joutu alkaa tekemään syvää itsetutkiskelua syömistensä suhteen kun olin tosiaan itse laihduttanut ettei ongelmaa anoreksian suhteen vain ollut. :/
Mega ärsyttävää toi arvostelu, siis ulkonäön suhteen, kumpaakin suuntaan.

:O

On mullakin pienirintaasia kavereita, mutta ei tulisi mieleenkään laukoa mitään tuollaasta.

Joskus kyllä parin kaverin kanssa on vitsaaltu, että jos mä luovutan heille osan. :D He kun haluaasivat isommat rinnat, mä taas reilusti pienemmät.

Kaikista kamalintahan on se, jos tietoisesti pyrit laihtumaan tai haluat olla hoikka. Mulla ainakin kovakin hoppu raskauden aikaiset kilot karistaa ja olen tyytyväinen hoikkana. Sekös tuntuu usein korpeavan muita ihmisiä.
Tuota tissittömyysongelmaa ei ole, mutta silikoniepäilyjä kylläkin, voi taivas kun näkis mun tissit ilman liivejä niin ei epäilisi enää niiden aitoutta :laugh:.

Kaikista kamalintahan on se, jos tietoisesti pyrit laihtumaan tai haluat olla hoikka. Mulla ainakin kovakin hoppu raskauden aikaiset kilot karistaa ja olen tyytyväinen hoikkana. Sekös tuntuu usein korpeavan muita ihmisiä.
Tuota tissittömyysongelmaa ei ole, mutta silikoniepäilyjä kylläkin, voi taivas kun näkis mun tissit ilman liivejä niin ei epäilisi enää niiden aitoutta :laugh:.

Ikinä ei oo hyvä.:rolleyes: Jos on pienet tissit, on poikavartalo ja jos on isot, on silarit. Se on harvinaisempaa, että hoikalla olisi isot.:)

Mä oon 168 cm ja 50 kg, parhaat mitä olen kuullut:

- onko sulla edes menkkoja? (no on)
- et varmaan voi edes saada lapsia kun oot noin laiha! (kyllä olen saanut ja heti tärppäsi kun alettiin yrittämään)

Ihotautilääkärillä kävin finnien takia ja täti alkoi paasata "olet varmaan huomannut ettei laihdutus auta finneihin!" En kylläkään ole koskaan eläessäni laihduttanut.

Yhteistyössä