Miksi kyyt ei viitsi siirtyä edestäni karkuun?

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja punikkitatti:
Niinpä muuten onkin kuuro!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kyy

Mutta karhuilla taitaa olla korvat ja niiden varalta voi olla hyvä pitää ääntä. :saint:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Karhu
Karhun nahkakin kelpaa! Ja kynnet!

:LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Minäkin ajoin vahingossa autolla päälle...Ei kaduta yhtään.Niitä perkuleen lieroja kun ei sais edes kait tappaa.
Kyy on Suomessa ainoa , jota ei ole rauhoitettu, joten ei ole kiellettyä. Vaskitsaa tai rantakäärmettä ei saa tappaa.
Näin taitaa olla.Huomasin näppäilleeni väärää "tietoa" tuohon :ashamed: Kiitos kun oikaisit
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Minäkin ajoin vahingossa autolla päälle...Ei kaduta yhtään.Niitä perkuleen lieroja kun ei sais edes kait tappaa.
Kyy on Suomessa ainoa , jota ei ole rauhoitettu, joten ei ole kiellettyä. Vaskitsaa tai rantakäärmettä ei saa tappaa.
Näin taitaa olla.Huomasin näppäilleeni väärää "tietoa" tuohon :ashamed: Kiitos kun oikaisit
Rantakäärme on ainoa rauhoitettu käärme Suomessa. Täällähän on huimat kaksi käärmelajia ;)
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Pärjääks karhunkin kanssa pelkällä lapiolla vai miten? :D
Kai sen voi puhua tainnoksiin... :whistle: tai jos on riittävän suuri lapio.

Jouduin ihan Ameriikasta saakka tilaamaan karhunnahkarummun, kun ei lähempää löytynyt.
 
ccc
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Minäkin ajoin vahingossa autolla päälle...Ei kaduta yhtään.Niitä perkuleen lieroja kun ei sais edes kait tappaa.
Kyy on Suomessa ainoa , jota ei ole rauhoitettu, joten ei ole kiellettyä. Vaskitsaa tai rantakäärmettä ei saa tappaa.
omalla pihalla saa muualla ei.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Minäkin ajoin vahingossa autolla päälle...Ei kaduta yhtään.Niitä perkuleen lieroja kun ei sais edes kait tappaa.
Kyy on Suomessa ainoa , jota ei ole rauhoitettu, joten ei ole kiellettyä. Vaskitsaa tai rantakäärmettä ei saa tappaa.
omalla pihalla saa muualla ei.
Päteekö sama naapurin lieroonkin? :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Mun poika nylki juur mustan kyyn viikonloppuna.
Oli meidän portailla ja mies katkaisi siltä lapiolla pään.
Poika halus tutkia sitä käärmeen loppupäätä ja sisäelimet tutki ja nylki nahan.
Mitäs maksaisit?
harmi kun sen tukirangan heitti tutkittuaan pois...
Sieltä olis löytynyt selkänikamia vaikka kuinka!
Uuuu! :heart:

Nätisti nyljetystä ja kuivatusta/suolatusta oikopäätä vitosen... tai isosta kympin/kpl. Kipeää tekee talousarvioon...
Eipä taida poika luopua nahastaan tuohon hintaa.... :D
Kerää itsekin niitä, kuulemma.
Oli nätti kyy, mustaharmaa noin 50 cm kokoinen kyy.

Naapuri tappoi myös muutama päivä sitten samankokoisen mutta oli lapiolla paloitellut sen kunnolla kun sanoi että se liikku ja liikkui!!
:D
Niinhän ne tekee..
Se katkaistu pääkin kiermurteli tuossa yksinään ja yritti vielä purra.
Aika epeli tuo kyy.
Pysyisivät vaan pihalta poissa!
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Eipä taida poika luopua nahastaan tuohon hintaa.... :D
Kerää itsekin niitä, kuulemma.
Oli nätti kyy, mustaharmaa noin 50 cm kokoinen kyy.

Naapuri tappoi myös muutama päivä sitten samankokoisen mutta oli lapiolla paloitellut sen kunnolla kun sanoi että se liikku ja liikkui!!
:D
Niinhän ne tekee..
Se katkaistu pääkin kiermurteli tuossa yksinään ja yritti vielä purra.
Aika epeli tuo kyy.
Pysyisivät vaan pihalta poissa!
Jos sattuu liikatarjontaa kyynnahoista tai nikamista, vihjaise, että minulle kelpaa. ;)

Tarvitsen joitain kappaleita nahkoja vyötä ja "lääkepussia" varten. Siksi en voi hirvittäviä summia yhdestä tarjota, loppuvat lapsilisärahat muuten kättelyssä ;) Nikamat haluan pujottaa nauhaan, luulisin, että kahden, max. kolmen öttiäisen palaset riittäisivät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Eipä taida poika luopua nahastaan tuohon hintaa.... :D
Kerää itsekin niitä, kuulemma.
Oli nätti kyy, mustaharmaa noin 50 cm kokoinen kyy.

Naapuri tappoi myös muutama päivä sitten samankokoisen mutta oli lapiolla paloitellut sen kunnolla kun sanoi että se liikku ja liikkui!!
:D
Niinhän ne tekee..
Se katkaistu pääkin kiermurteli tuossa yksinään ja yritti vielä purra.
Aika epeli tuo kyy.
Pysyisivät vaan pihalta poissa!
Jos sattuu liikatarjontaa kyynnahoista tai nikamista, vihjaise, että minulle kelpaa. ;)

Tarvitsen joitain kappaleita nahkoja vyötä ja "lääkepussia" varten. Siksi en voi hirvittäviä summia yhdestä tarjota, loppuvat lapsilisärahat muuten kättelyssä ;) Nikamat haluan pujottaa nauhaan, luulisin, että kahden, max. kolmen öttiäisen palaset riittäisivät.
Okei, pidän mielessä!!
Vei kouluunkin tuon nahan näytille. On tutkinut sammakoita ja liskojakin, poika sellanen eläintohtori.
Et sammakon nahkoja tarvii??
;)
Tai vesiliskon?
niitä on pilvin pimein täällä sekä myyriä.
Karhuja ei ole näkynyt, kettuja sekä peuroja löytyy.Mutta poika ei noita isompia voi metsästää...
ikää vasta se 11 v.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
jonsered, jos noita lieroja ilmaantuu taas nurkille, niin mä voin sulle nahkoja lähettää :wave:
Ihanaa! Kiitos! Käykö tarjoamani hinta? Oma vaivansa nylkemisessäkin on, mutta voin kyllä itse viimeistellä, kun parkitsen ne.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Okei, pidän mielessä!!
Vei kouluunkin tuon nahan näytille. On tutkinut sammakoita ja liskojakin, poika sellanen eläintohtori.
Et sammakon nahkoja tarvii??
;)
Tai vesiliskon?
niitä on pilvin pimein täällä sekä myyriä.
Karhuja ei ole näkynyt, kettuja sekä peuroja löytyy.Mutta poika ei noita isompia voi metsästää...
ikää vasta se 11 v.
Kettuja ja peuroja löytyy ihan käyttökelpoisina tien varresta :whistle: Valmiiksi autometsästettyinä. No, onneksi ei kai sentään peuroja.

Sammakonnahkainen sadetakki... hmmm. Ei kiitos nyt kuitenkin. :D
 
jadal
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
jonsered, jos noita lieroja ilmaantuu taas nurkille, niin mä voin sulle nahkoja lähettää :wave:
Ihanaa! Kiitos! Käykö tarjoamani hinta? Oma vaivansa nylkemisessäkin on, mutta voin kyllä itse viimeistellä, kun parkitsen ne.
No en mä kyllä ees huomannut mitä hintaa tarjosit, mutta kai se käy jos ei ole liikaa :D

Varmaks en tietenkään voi luvata, kun en tiedä onko nuo maansiirtotyöt onnistuneet karkottamaan käärmeet. Tässä kun melkein pihassa myllää rekat ja kaivinkoneet |O
Mutta mä lupaan pitää silmät auki, jos niitä sattuis näkymään :)
Ja jos niitä löytyy, sun pitää antaa ohjeet mitä niille pitää tehdä ettei mene pilalle.

Pitääkin mennä het ukolle sanomaan, että alkaa metästää käärmeitä :D
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
No en mä kyllä ees huomannut mitä hintaa tarjosit, mutta kai se käy jos ei ole liikaa :D

Varmaks en tietenkään voi luvata, kun en tiedä onko nuo maansiirtotyöt onnistuneet karkottamaan käärmeet. Tässä kun melkein pihassa myllää rekat ja kaivinkoneet |O
Mutta mä lupaan pitää silmät auki, jos niitä sattuis näkymään :)
Ja jos niitä löytyy, sun pitää antaa ohjeet mitä niille pitää tehdä ettei mene pilalle.

Pitääkin mennä het ukolle sanomaan, että alkaa metästää käärmeitä :D
Kunhan nylkee ja joko kuivaa tai suolaa nahan vahvasti. Selkänikamat voisi laittaa samaan pakettiin. Vitosta/kpl tarjosin, mutta oikein isoista ja hienoista voin venyä kymppiinkin. Tusinaa enempää en kyllä pysty ostamaan. :)
 
as if
Mä pelkään kans käärmeitä ihan kamalasti, ja kaikkia muitakin lieroja (mm. kastematoja...)

Oon kuullut että kantavat naaraskyyt ei välitä tömistelystä lainkaan. Ja muurahaispesähommat on ihan urbaanilegendaa, ei kuulemma auta.

Oon tässä suunnitellut käärmeaitaa ja -ansaa, pitänee hakea patenttia kunhan oon ne viritellyt :D
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
mä lähdenkin tästä virittelemään jotain kyyn houkuttimia :D

Mitä on kyyn houkuttimet?

Jos vaikka houkuttelisi kyyt johonkin syrjään mun lenkkipoluilta... ja jonkun kyyansankin voisi asentaa...
Teeskentelee olevansa pieni, maukas hiirenpullukka? :saint:
 
vieras
Voi yy hyyyy tällä pallolla tallustaa, luikertelee, ui, lentää, muutkin kuin vain minä minä minä ja minun lapset ja minun mies, nyhyyy. Kyyn puremaan on joku kuollutkin viimeksi 1984, piskitkin tappaa enemmän ihmisiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
mä lähdenkin tästä virittelemään jotain kyyn houkuttimia :D

Mitä on kyyn houkuttimet?

Jos vaikka houkuttelisi kyyt johonkin syrjään mun lenkkipoluilta... ja jonkun kyyansankin voisi asentaa...
Teeskentelee olevansa pieni, maukas hiirenpullukka? :saint:


Hmm. jos saisi jostain hiiren (mitä kammonkun lähes yhtä paljon kuin käärmeitä) kepin päähän ja kuljettaisi sitä parimetriä edessäni... Mutta huomaako noi laiskimukset edes hiiriä, jos ei ihmisen askeleihin reagoi, ennenkuin melkein päälle astuu...

 

Yhteistyössä