miksi kummien pitää luvata sellaista mitä ne ei kuitenkaan pidä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tylsää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tylsää

Vieras
viime kesänä tyttären kummitäti lupasi viedä hänet huvipuistoon... aina tuli hälle joku este ja lopulta tämä kummitäti ilmoitti että ei nyt ehditty menemään kun teillä on aina niin kiire... siis se hänen kiireensä muuttuikin meidän kiireeksi :( tyttö oli todella pettynyt, vaikka käytiinkin oman perheen kera huvipuistossa, mutta kummin kanssa se olisi kuitenkin ollut erilaista.
tänä kesänä sama juttu... ja kun tietää ettei todellakaan edes aio viedä niin miksi pitää edes luvata. tosin nyt tyttäreni itse sanoi että ei se varmaan vie tänäkään kesänä.

parempi kun ei lupais yhtään mitään niin vältyttäis monilta murheilta.

mulla toisin päin :/

mielelläni kummilapsen kanssa olisin, mutta edes synttäreitä ei pienelle järjestetty. kylään ei kutsuta eikä hoitoon anneta. lahjat lähetän, niistä ei kiitetä. harmi.

Itsekäs pa*ka on.

Minulla oli tuollainen kaveri jonka lapset olivat minun lasteni kavereita. Koskaan ei mikään yhdessä sovittu tekeminen onnistunut ja kun olin nyreissäni asiasta se käännettiin minun viakseni.

Vieläkin lapset kyselevät, että koska nähdään taas x ja y ja z. Ja minä jatkan hätävalheiden keksimistä kun en voi sanoa että ku*ipäitä ovat koko perhe.

meilläkin lapsen toiset kummit lupaa tulla käymään jne., mutta eivät pidä lupauksiaan. Olen oppinut olemaan puhumatta kummien tulosta kylään ennen kuin he ihan oikeasti kaartavat autolla pihaan. Lapsi heitä kaipailee kovin ja kyselee heistä, mutta kummejaan näkee korkeintaan kaksi kertaa vuodessa (vaikka asuvat alle puolen tunnin ajomatkan päässä). Kaduttaa aikoinaan tehdyt kummivalinnat.

Alkuperäinen kirjoittaja kummilapsen äiti:
meilläkin lapsen toiset kummit lupaa tulla käymään jne., mutta eivät pidä lupauksiaan. Olen oppinut olemaan puhumatta kummien tulosta kylään ennen kuin he ihan oikeasti kaartavat autolla pihaan.
Niinpä, yritäpä tässä sitten olla johdonmukainen ja ennustava kasvattaja kun kaikesta täytyy tehdä yllätyksiä. Vain siksi, että ei aikuisen ystävän sanaan voi luottaa!