miksi kukaan haluaa ok-taloon, kun rivarissa on jo yhtä helvettiä?

• Viestiketjun aloittaja "Rose"
  • Ensimmäinen viesti
gug
[QUOTE="Rose";28655596]kusiaspesä takapihalla. ja nokkosia!!!! postit on haettava laatikosta, keväisin talojen ohi menevä tie tulvii niin ettei rattailla pääse...[/QUOTE]

Meinaatko että nuo kuuluu jokaisen ok-talon vakiovarusteisiin ;)

lucifer
Sikis koska meillä ei ole muurahaispesä ongelmaa, eikä nokkosia pihapiirissä, tietinkin on hyvässä kunnossa ja piha ja tie on lingottu talvisin todella hyvin heti viideltä aamulla. nurtsinleikkuu on parasta kesässä, saa hyötyliikuntaa kun miehen toiveita ei ole kuuneltu ja meillä on vain normaali työnnettävä leikkuri eikä ajettavaa.

ja voit olla pihalla vaikka alasti, naapurit ei ole näkemässä ja kauhistelemassa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
---
Meillä ihana rivari eikä moisia ongelmia :D asenteesta kiinni! Itse ihmettelen toisinaan miten jotkut voivat asua kerrostalossa (varsinkin sellaisessa missä kaikki äänet kuuluu)... Mutta ihmisiä on erilaisia ja samoin myös mieltymyksiä/tapoja.

Täällä omakotitaloa pidetään ihanteena ja muut ovat ilmeisesti sossupummeja ?? Kummallista sillä moni omakotitalo on halvempikin kuin vastaavan kokoinen kerrostalo asunto (=osake). Myös vuokralla asuu ihan hyvätuloisia, jotka eivät vaan halua omaa (kuten mekin). Omakotitalo on monelle ihanne mutta monelle muulle se olisi painajainen. Itse en myöskään muuttaisi.

"vieras"
Mieluummin lumityöt, haravoinnit yms. ja oman elämän vapaus, kuin edellisen asunnon pienestäkin äännähdyksestä valittava kyylänaapuri ja toisella puolella naapurin lapsonen joka opetteli "Ostakaa makkaraa" biisiä kolmatta vuotta pianolla :D Kusiaispesää meillä ei ole, nokkosia osaan väistää ja mies hakee postin ;) Lähempänä tuo postilaatikko meillä on kuin monilla kerrostaloasujilla, joiden posti jaetaan pohjakerroksen laatikoihin.

jäitä hattuun
Voi jestas teitä kakaroita.

Asumismuoto on asumismuoto eikä sen kummempi. Olen asunut kerrostalossa, luhtitalossa (rivitalomaisesti) ja omakotitalossa; tällä hetkellä asutaan omakotitalossa. Aikomus kuitenkin on vanhetessa taas laittaa talo myyntiin ja ostaa asunto kivitalosta läheltä mukavuuksia. Joka asumistavassa on puolensa ja puolensa, ja se joka on omaansa tyytyväinen, sen ei tarvinne täällä moittia toisten valintoja...

Mutta tämä kohina asiasta ehkä kertookin juuri tuosta, että monet niitä valintojaan pohtivat, eivätkä ole varmoja. Sitten pitää jotenkin vouhkaamalla korostaa omaa näkemystään...

"vieras"
OK-talo rakentaa myyntiin kauniita, selkeitä ja viihtyisiä koteja laadukkaasti ja vahvalla ammattitaidolla Ylivieskassa ja lähialueella. Sisustusratkaisumme ovat selkeitä ja ajattomia. Tyylikäs pohja tarjoaa ostajaperheelle hyvän mahdollisuuden sisustaa talosta ikioma unelmakoti. Aiemmin valmistuneiden talojen kuvista saat hyvän käsityksen kotiemme hengestä.

Lisätietoja sitten löytyy oktalo.fi tietenkin...

Echo harmaana
[QUOTE="vieras";28655843]Mieluummin lumityöt, haravoinnit yms. ja oman elämän vapaus, kuin edellisen asunnon pienestäkin äännähdyksestä valittava kyylänaapuri ja toisella puolella naapurin lapsonen joka opetteli "Ostakaa makkaraa" biisiä kolmatta vuotta pianolla :D Kusiaispesää meillä ei ole, nokkosia osaan väistää ja mies hakee postin ;) Lähempänä tuo postilaatikko meillä on kuin monilla kerrostaloasujilla, joiden posti jaetaan pohjakerroksen laatikoihin.[/QUOTE]

Näin. Vaikka kyllä meilläkin naapurit kyyläävät. :D Mutta on luontoa, ihmisiä, muksut saa juoksennella omalla pihalla...

"Vieras"
Omakotitalon työt on raskaita ja sitä raskaammiksi käy mitä vanhemmasi tulee...teetän kaiken mitä pystyn. En koska olisin avuton ja osaamaton vaan koska haluan säästää vähäistä energiaani tärkeämpään.

"vieras"
Käsillä tekevä ihminen tulee betoniviidakon kerrostaloboxissa ahdistuneeksi, siellä ei ole mitään tekemistä.

Minä kaipaan niitä omakotitalon hommia, minä haluan leikata nurmikkoa, tehdä lumitöitä, korjata ja nikkaroida, kitkeä kasvipenkkiä...yms.

Ihmiset ovat erilaisia.

Onneksi kohta haaveista tulee totta ja muutto takaisin maalle on totta. Vanha 400m2 kyläkoulu odottaa navettarakennuksineen, peltoineen ja metsineen kunnostajaansa. =)

tjaah
[QUOTE="vieras";28656019]Käsillä tekevä ihminen tulee betoniviidakon kerrostaloboxissa ahdistuneeksi, siellä ei ole mitään tekemistä.

Minä kaipaan niitä omakotitalon hommia, minä haluan leikata nurmikkoa, tehdä lumitöitä, korjata ja nikkaroida, kitkeä kasvipenkkiä...yms.

Ihmiset ovat erilaisia.

Onneksi kohta haaveista tulee totta ja muutto takaisin maalle on totta. Vanha 400m2 kyläkoulu odottaa navettarakennuksineen, peltoineen ja metsineen kunnostajaansa. =)[/QUOTE]

No mä en ahdistu missään, onneksi.

Olen nauttinut isosta tilasta ja sen hoitamisesta. Lapsuutenikin olen elänyt maalla; sieltä kerrostaloon muuttaessani opin löytämään kaupungin lukuisat kulttuurimahdollisuudet, lenkkipolut, sosiaalisen ympäristön ja runsaat mahdollisuudet sekä tekemiseen että kokemiseen. Kun olin oman lapsuuteni elänyt maalla, tuntui luontevalta lapset saatuani muuttaa maalle; rakennus tehtiin itse mutta pihaahan ynnä muuta tilalla oli jo valmiiksi. Oli mukavaa kuokkia ja raivata, elää isoa pihaa ja runsasta tilaa metsän ja peltojen kupeessa. Mutta kun parinkymmenen vuoden avioliitto päättyi eroon, oli itselleni ihan selvä, etten yksin ala moisia tiluksia hoidella. Muutin kerrostaloon ja olin erittäin onnellinen sielläkin. Keväisin kaihersi parvekkeen puute, mutta muuten kuulosti vallan ihanalta kun lumenauraaja ajeli pihaan aamuisin, ja seinänkorjaaja korjasi seinää silloin kun taloyhtiössä niin oli päätetty. Uuden liiton solmittuani kuitenkin taas päädyimme omakotitaloon, jossa on lapsenlapsille pihaa touhuta, itselle sitä pihaa pieni pläntti kuokittavaksi ja nurkkia tietysti siivottavaksi ja maalattavaksi...

Mutta eiköhän meille riitä tulevaisuudessa mökki + kerrostalokämppä ihan kaikkiin tarpeisiin, jahka muutama vuosi eletään.

"hmm"
Mä tykkään kumppareissa kulkemisesta, lumen kolaamisesta ja ruohonleikkuusta, joten siinä mielessä voisin hyvin muuttaa joko omakotitaloon tai rivariin (asutaan nyt kerrostalossa).

Häiritsevää rivarissa olisi pakkoyhteistyö naapureiden kanssa. Kerrostalossa voi tyytyä muitten päätöksiin ja jättäytyä pois sekä yhtiökokouksista että talkoista ja omakotitalossa taas on oma herransa, mutta rivarissa joutuu osallistumaan.

Lisäksi rivarissa häiritsisivät naapureitten eriaikaiset ruohonleikkuut mihin aikaan sattuu. Kerrostalossa voi luottaa, että ruoho leikataan kaikkialta kerralla ja suurin piirtein virka-aikaan.

Yhteistyössä