miksi kukaan ei keksi parempaa ratkaisua jäätelöpakkauksiin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nellie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nellie"

Vieras
kun tuollaiset litran pahviset härpäkkeet?Siitä kun yhden palan ottaa niin hankalaa kasata se takaisin kokoon ja siististi pakastimeen.Toki on olemassa tollasia muovipakkauksessa olevia,mutta laktoosi-intolerantikoille ei ole kun yksi Aino jäätelö ,joka on muovisessa.Litran pakkaukset halvempia.

Valion pakkaukset ovat ihan mahdottomia. Kun ne ensin saa auki (repäisynauhojahan joutuu repimään sen miljoona kertaa kun ne katkeilevat), niin pakettia ei enää saa millään kiinni. Ingmanin jätskipaketit sentään saa jotenkin suljettua.

Mua kans ottaa päähän ne. hankala saada takaisin kiinni. Ja sitten niihin tulee sellanen kumma kalvo ja ne muuttuu pahanmakuisiksi, jos paketti on jäänyt vähän auki, eli yleensä laitan vielä pieneen pussiin sen paketin ennen kuin laitan takaisin pakastimeen. Sormet sottaantuu kun aukoo sitä pakettia.

Ja miksei litran jogurttipurkkeihinkaan voi keksiä parempaa ratkaisua? Aina sinne purkin pohjalle jää sitä jogurttia ja pitää olla saksilla aukomassa sitä purkkia ja kaapimassa niitä jogurtteja..

Jos joku keksisi jonkun uudenlaisen pakkauksen, niin sen käyttöönotto edellyttäisi hyvinkin luultavasti koko tuotantolinjan uusimista. Sellaiseen panostukseen tuskin lähdetään, ellei voida olla ihan satavarmoja siitä, että panostus kannattaa eli että tuotteen myynti kasvaa. Halpismerkit hyrää jäätelöissäkin, siksipä noita panostuksia tuotantolinjoille taidetaan tehdä vähän nihkeästi. Jostain se säästö pitää sitten saada, ja turhan usein se tarkoittaa yt-neuvottelujen kautta tehtäviä irtisanomisia.

Mua kans ottaa päähän ne. hankala saada takaisin kiinni. Ja sitten niihin tulee sellanen kumma kalvo ja ne muuttuu pahanmakuisiksi, jos paketti on jäänyt vähän auki, eli yleensä laitan vielä pieneen pussiin sen paketin ennen kuin laitan takaisin pakastimeen. Sormet sottaantuu kun aukoo sitä pakettia.

Ja miksei litran jogurttipurkkeihinkaan voi keksiä parempaa ratkaisua? Aina sinne purkin pohjalle jää sitä jogurttia ja pitää olla saksilla aukomassa sitä purkkia ja kaapimassa niitä jogurtteja..

Minusta tuo on juuri niin sottaista puuhaa (sen lisäksi että joudun tiskaamaan juomalaseja, joihin kaadan jogurtin), että en osta litran jogurttipurkkeja. Olen varma että halvempi kilohintakin kompensoituu siinä, että jogurttia jää purkkiin niin paljon.

Ingmannilla oli yhdessä vaiheessa paketti, jonka sai keskeltä poikki. Siihen oli sellainen muovinen kansi laittaa paikoilleen, mutta aika äkkiäpä tuo hävisi markkinoilta. Varmaan aika harvalta meni se puoli pakettia kerralla.

Minusta tuo on juuri niin sottaista puuhaa (sen lisäksi että joudun tiskaamaan juomalaseja, joihin kaadan jogurtin), että en osta litran jogurttipurkkeja. Olen varma että halvempi kilohintakin kompensoituu siinä, että jogurttia jää purkkiin niin paljon.

Samaa mäkin olen alkanut tekemään, eli jättämään litran jogurtit hyllyyn. Ekologisempia kai ne litran purkit on mutta oon vaan niin mukavuudenhaluinen..

meillä se jäätelö leikataan paketteineen päivineen kahtia. toinen puoli syödään ja toinen pakkaseen muovipussissa. ja näin siitä voi siivuttaa pinempiäkin osia...

jogurtin saa ulos kun linttaat sen purkin samalla tavalla kun maitopurkki lintataan. siitä vain puserrat loput pihalle pohjalta alkaen. ei jää nuolasuakaan saamatta.

Jusviimekstänäviikonloppuna olen ihmetellyt samaa, sekä litran jugurttipurkista (joka painaa vielä puolikiloa kun on valuttanut ja puristanut niin tyhjäksi kun sen saa), ja litran jäätelöpakkauksista. Miks ne on vieläkin samanlasia kun 1200-luvulla kun jäätelölitra keksittiin??? Tuolla on pakkasessa yks sotkupaketti, jonka avasin tällä kertaa vain päästä ja kauhoin jätskin ulos lusikalla, että jäis vaan yks töhnäpinta siihen pakettiin...Mrrr.

Aiemmin jätskipaketeissa oli siinä pitkällä sivulla se avattava liuska, jota ei saanut enää kiinni sekä päissä ne kolosysteemit avaukseen ja kiinnitykseen. Muistatteko tosta epäselvästä selityksestä? Mun mielestä toi alkeellisempi pahvipaketti oli paljon kätevämpi kuin se uusi muka-kannellinen.

Aiemmin jätskipaketeissa oli siinä pitkällä sivulla se avattava liuska, jota ei saanut enää kiinni sekä päissä ne kolosysteemit avaukseen ja kiinnitykseen. Muistatteko tosta epäselvästä selityksestä? Mun mielestä toi alkeellisempi pahvipaketti oli paljon kätevämpi kuin se uusi muka-kannellinen.

Juuri tuota minäkin tarkoitin. Eikös Ingmanin paketeissa ole sellainen edelleen?

No onhan niitä keksittykin. Justiinsa mietin yhtenä päivänä, että pakataankohan missään muualla maailmassa näin epäkäytännöllisesti jäätelöä. Mä VIHAAN niitä Ingmannin ja Valion pahvipakkauksia. :mad: Miksei voi pakata purkkiin? :O

Niin, miksei niitä voi tosiaan pakata pahvisiin purkkeihin? Kuten esim. Ben&Jerrys-jäätelöt? Tai jotkut muut kalliimmat jäätelöt.. Onhan näitä jo ilmestynytkin, mutta sais siirtyä kokonaan sellasiin.

Vastasit huomaamattasi kysymykseesi. Se nykyinen pakkaus on halvin mahdollinen ja suomalaiset rakastavat sitä että ruoka on halpaa -> blukkitavara myy, kaikki muu on marginaalista eikä niihin kannata investoida.

Nykyisen rasian vaihtaminen pahviseen purkkiin vaatii Valiolta pakkauslaitteiden vaihtamisen, pakastuslaitteiden vaihtamisen ja uuden pakkauksen suunnittelun kulut. No hintaahan se on pakko sitten nostaa. Ja kansa huutaa että miksi hinta nousee. Onneton yhdistelmä.

Tässä on vielä se että nykyisen pakkauksen jäädyttäminen lopulliseen lämpötilaan tehdään jatkuvatoimisella, kaksipintaisella kontaktipakastimella joka on mielettömän tehokas tapa. Purkkien jäädyttäminen ei tapahdu yhtä rivakasti, joten tuotantokulut nousisivat siinäkin.

Tai ne vois pakata samalla tavalla kuin Viennetan, eli muovi (tai pahvi) alustalle, pakkaus avattaisi sivusta, ja sitten jäätelöpötkön vois liu'uttaa ulos ja takas pakkaukseen, ja myöskin sulkea. Eikä viennetat ainakaan ole hinnalla pilattu.

[QUOTE="vieras";23239769]Tai ne vois pakata samalla tavalla kuin Viennetan, eli muovi (tai pahvi) alustalle, pakkaus avattaisi sivusta, ja sitten jäätelöpötkön vois liu'uttaa ulos ja takas pakkaukseen, ja myöskin sulkea. Eikä viennetat ainakaan ole hinnalla pilattu.[/QUOTE]

No nimenomaan. Totta on tietenkin, että se vaatis jonkin verran investointeja, mutta niin vaatii sekin kun milloin minkin jogurttipurkin tai noiden jäätelöidenkin ulkoasua ja repimisaukkoja muutellaan. Mun mielestä tässä ei ole edes kyse siitä, etteikö pakkauksia VOITAISI muuttaa vaan siitä, että se vain halutaan tehdä päin helvettiä. Mä olisin koska vaan valmis maksamaan kunnolla pakatusta jäätelöstä muuten. :D Jäätelö on ihanaa, siitä kannattaa maksaa, ja siihen suuntaanhan se on menossa että kuluttaja haluaa maksaa jäätelössäkin laadusta, muistaakseni viime kesänä luin justiinsa Ingmannin tai Valion tiedottajalta, että kuluttaja haluaa yksittäispakatuissa(kin?) jäätelöissä laadukkaita makuja ja tyylikkäitä pakkauksia.

[QUOTE="vieras";23239808]Minä taistelen maksamakkaran kanssa. Miksi sitä ei pakata tuubiin?[/QUOTE]

Onhan sitä myynnissä tuubissakin. Hinta on vain niin paljon korkeampi, etten ole raaskinut ostaa.

Mä en oo kokenu pahvipakkauksia mitenkään mahdottomiksi...muovipussiinhan se tosin pitää laittaa avaamisen jälkeen. Ne paksua muovia olevat "hienompien" jäätelöiden pakkaukset on kyllä ihan vihon viimeinen, täysin vastuuton ratkaisu tuottajalta! Meillä jää kauppaan ihan vaan niiden epäekologisuuden vuoksi! (tokihan niitä voi jonkun verran kierrättää ja käyttää uudestaan, mutta rajansa kaikella, erityisesti muovipurkkien tarpeella)

Uusimmat

Yhteistyössä