Miksi kuivalla kelillä pk:ssa puetaan kurikset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mietin tässä, että miksi lapselle puetaan kurahaalari päälle jos koko päivänä ei ole satanut ja pk:n piha on täysin kuiva, osaako joku paikata tämän aukon ymmärryksessäni?

Katselin taas vaihteeksi, että muut lapset oli normi vk-vaatteissa, mutta meidän ipanalle oltiin taas vetästy kurishaalari päälle.

Meillä on päiväkodissa muksulla ihan kunnon tec-välikausihaalari ja kurakeleille kurahaalari. Jostain syystä tädit tykkäävät pukea tuon lapsen siihen kurispukuun.

Sinänsä se nyt kai on ihan sama, että mitä siellä on päällä (kuhan ei tuu kylmä), mutta jotenkin tuntuu hassulta, että kurisvaate (jonka kulutuksen kesto ei ole vk-puvun luokkaa) kulutetaan puhki ja sadekeli kun tulee, ei puku enää pidäkään vettä.

Mutta jakakaa mulle ajatuksianne, josko vaikka kokisin jonkin asteisen valaistumisen tässä hommassa :)

Outoahan tässä on, että muille ei sitä ole puettu. Kun yleensä vetoavat siihen typerään "kaikilla pitää olla samat vaatteet" selitykseen.
Itse en säilytä kuriksia päiväkodissa, vaan vien ainoastaan niinä päivinä, kun oikeasti tarvitsee.

Outoahan tässä on, että muille ei sitä ole puettu. Kun yleensä vetoavat siihen typerään "kaikilla pitää olla samat vaatteet" selitykseen.
Itse en säilytä kuriksia päiväkodissa, vaan vien ainoastaan niinä päivinä, kun oikeasti tarvitsee.

Kun oon vielä aatellu, että olisi tädeille helppoa kun on se kurispuku, niin ei tarvii kurakelillä pukea montaa kerrosta ja sitten on se ihan vk puku kun ei sada.

Pitää varmaan vaihtaa se kurishaalari normi kuriksiin, jos sitten ei olisi kurikset aina päällä :) Tokihan tossa voi olla joku kaunis "ei kuluteta hyvää pukua" -ajatus taustalla, mutta käyttöön meillä nuo haalarit on hommattu.

Tietenkin tädeiltä voisi näin aikuisena ihmisenä kysyä, mutta en halua vaikuttaa nipolta, joka sanelee heille miten meidän kultamussukka pitää pukea, niin ei ole tullut puheeksi.

-ap

Hitsi, aikasempi vastaus hävis johonkin... Mutta siis, oon meinannu, että tädeille helpoin ku on vk-haalari ja kurishaalari niin voi sitten kelin mukaan valita, eikä tarvii montaa kerrosta vetää päälle sadekelillä.

En sitten tiiä, että onko tässä jokin hieno "ei kuluteta turhaan hyvää haalaria" -ajatus taustalla, vai mikä on juttu. Mutta kyllähän totuus on se, että haalarit ostetaan käyttöön ja ne nyt väistämättäkin kuluu pienellä muksulla.

En oo kehdannu kyselläkään kun en halua tätien kokevan, että tulen sinne sanelemaan, että mitä heidän pitää meidän kultapupuselle pukea päälle :)

-ap

7e6ea8d5822de3a74f567667b5987537.jpeg

Minen pue...

Yhteistyössä