|||||| MIKSI köyhät tuhlaavat rahansa vuokriin? ||||||

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ostin vuonna 2005 yksiön 35 000 eurolla 1 600 €/kk:n tuloillani. Nyt asuntoni on velaton ja tällä alueella vastaavista pyydetään 72 000 € tai vuokraa 700 €/kk. Uudisrakentaminen ja aika on kivasti nostanut hintoja.

Rahaa on alkanut kertymään säästöön ja palkkakin on noussut. Aionkin ponkaista kolmioon ja sen maksettuani omakotitaloon ja sen maksettuani vuorossa on kesämökki. Tämä kaikki pienillä tuloilla. Ja järjellä.

Unohdit sitten kertoa, mitä sinulla oli valmiiksi säästössä tai lainan vakuutena. Sellaista ei köyhällä ole. Oikeasti köyhällä siis. Ja sitä paitsi tuo 1600e on vuonna 2005 ollut ihan kohtalainen palkka, ei mikään pieni.

Ai nii. Nuoruusvuosiltani muistan kundin joka osti kerralla neljä kämppää!
Yhteen muutti itse ja kolme laittoi vuokralle. Kyl kolme vuokralaista maksaa neljän kämpän velat ja vastikkeet kun vaan vuokrat ja lainaehdot on kohdallaan.
Ei me kuin parikytä vuotta niin hän omistaa neljä kämppää laittamatta tikkua ristiin ja on koko ajan itse asunut ilmaiseksi.
Miksiköhän moinen ei ole juolahtanut kaikkien mieleen?

Kaikilla pitäis olla rikas isä joka järjestää sen lainan!

Ai nii. Nuoruusvuosiltani muistan kundin joka osti kerralla neljä kämppää!
Yhteen muutti itse ja kolme laittoi vuokralle. Kyl kolme vuokralaista maksaa neljän kämpän velat ja vastikkeet kun vaan vuokrat ja lainaehdot on kohdallaan.
Ei me kuin parikytä vuotta niin hän omistaa neljä kämppää laittamatta tikkua ristiin ja on koko ajan itse asunut ilmaiseksi.
Miksiköhän moinen ei ole juolahtanut kaikkien mieleen?

Kaikilla pitäis olla rikas isä joka järjestää sen lainan!
Mut jos sen lapset eivät ymmärtäneet pitää huolta niistä asunnoista?

Yhteistyössä