Miksi koulussa ei tarkisteta että tehtävät tehdään oikein?

• Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
ev
olen ollut kouluavustajana ja nykyään ymmärrän ettei sellaiseen ole aina aikaa ainakaan ihan ekalla ja tokalla. se aika menee muuhun. isommilla luokilla sitten lapset laitetaan tarkastaa itse läksynsä, näin ainakin mun esikoisella.

olen ollut kouluavustajana ja nykyään ymmärrän ettei sellaiseen ole aina aikaa ainakaan ihan ekalla ja tokalla. se aika menee muuhun. isommilla luokilla sitten lapset laitetaan tarkastaa itse läksynsä, näin ainakin mun esikoisella.
Vielä pahempaa on se, että vastaukset näytetään taululla muttei sen kummenpaa paneuduta noihin vastauksiin varsinkin matikassa jossa perustelut ovat hyvin tärkeää jatkossa

Vielä pahempaa on se, että vastaukset näytetään taululla muttei sen kummenpaa paneuduta noihin vastauksiin varsinkin matikassa jossa perustelut ovat hyvin tärkeää jatkossa
Itse olen juuri tästä kärsinyt.Olen ollut aina eritäin huono matematiikassa ja olin keskikurssilla yläasteella matematiikassa ja olisin tuolloin kaivannut muutakin kuin vastaukset taululle tyyliin.... Kärsin huonosta matikkapäästä ja matikanopetuksesta edelleen....

"kiireinen"
Aika ei ihan oikeasti riitä kaikkien oppilaiden tehtävien tarkistamiseen. Jos luokassa on 25 lasta ja jokaisella pari kolme tehtävää, on oppitunnista kulunut puolet ennen kuin kaikki tehtävät on tsekattu. Välillä näihin tarkistushommiin pitää pyhittää erikseen aikaa ja silloin oppilaat tekevät jotain simppeliä, johon ei aikuisen apua sillä hetkellä tarvita.

Yhteistyössä