MIKSI kotihoidontukea pitäisi korottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex-kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex-kotiäiti

Vieras
Lainaus FB:n sivustolta:
"Kotihoidontuen tulee saada korotus! Tuki on korotettava samalle tasolle kuin peruspäiväraha sekä minimi äitiyspäiväraha!

Kaikki kelan minimit tulisivat olla aina saman suuruisia!"

MIKSI? Meidän(kin) perhe pärjäsi nykyisillä summilla vuosia.
Ei aina voi vaatia lisää ja lisää!! Isommat rahat siitä, että mammat saa olla pitenpään kotona kun työnteko ei kiinnosta?

Kyllä olisi vähintääkin kohtuullista, että kotihoidontuki olisi sen saman kuin peruspäiväraha. Kotiäiti tekee yhtä jos toista, mutta valtaosa työttömistä makaa perse homeessa eikä tee yhtään mitään eikä todellakaan etsi mitään töitä, vaikka pitäisi.

Ja olen tätä mieltä, vaikka olen ollut kotiäitinä jo 5 vuotta ja olemme pärjänneet tällä rahalla.

Ja kyllä niiden pitäisi olla minimissään samasuuruisia, jotta ihmiset olisi samalla viivalla. Vai miksi kotiäiti on nyt alempana kuin työtön?

Siksi että voisi joskus syödä useammin, kuin kerran vuodessa, pihviä masun täyteen. Ettei aina tarttisi kitkuttaa ja elää kädestä suuhun.

joku tyytyy syömään pelkkää perunaa ja porkkanaa kera jauhelihan, mutta ei kiitos mulle :x

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siksi, että mahdollisimman moni halukas pystyisi hoitamaan lapset kotona.

Ja nyt ei onnistu vai? Miksei?
Siksikö, että mammat eivät ole valmiita luopumaan elintasostaan?

Ja sinäkin olet tätä mieltä vain, koska et itse enää ole kotiäiti. Jos olisit edelleen niin olisit ilmanmuuta korotuksen kannalla. Nyt et haluamuille, kun et ole itse saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti kolmelle:
Kyllä olisi vähintääkin kohtuullista, että kotihoidontuki olisi sen saman kuin peruspäiväraha. Kotiäiti tekee yhtä jos toista, mutta valtaosa työttömistä makaa perse homeessa eikä tee yhtään mitään eikä todellakaan etsi mitään töitä, vaikka pitäisi.

Ja olen tätä mieltä, vaikka olen ollut kotiäitinä jo 5 vuotta ja olemme pärjänneet tällä rahalla.

Ja kyllä niiden pitäisi olla minimissään samasuuruisia, jotta ihmiset olisi samalla viivalla. Vai miksi kotiäiti on nyt alempana kuin työtön?

Tekee yhtä ja toista? Hoitaa OMIA lapsiaan! :D
Työttömänä työnhakijana ihminen sitoutuu ottamaan tarjottua työtä vastaam ja olemaan työmarkkinoiden käytettävissä (tai muuten nalli napsahtaa). Mitä vastetta kotiäidillä on antaa?

LAPSIEMME TÄHDEN! SAAMME SÄDEKEHÄN JA KUN VIELÄ VÄHÄN UHRAUDUTAAN, NIIN EIKÖHÄN SE TAIVASPAIKKAKIN AUKEA!

Alkuperäinen kirjoittaja selkkiskö:
Siksi että voisi joskus syödä useammin, kuin kerran vuodessa, pihviä masun täyteen. Ettei aina tarttisi kitkuttaa ja elää kädestä suuhun.

joku tyytyy syömään pelkkää perunaa ja porkkanaa kera jauhelihan, mutta ei kiitos mulle :x

Meillä syödään, ja kaikki on ihan tyytyväisiä =)

Olen samaa mieltä kuin AP, sitäpaitsi ehdotan että ennemminkin kaikki minimit alennettaisiin samansuuruiseksi kuin kht!

Ja sinäkin olet tätä mieltä vain, koska et itse enää ole kotiäiti. Jos olisit edelleen niin olisit ilmanmuuta korotuksen kannalla. Nyt et haluamuille, kun et ole itse saanut.

Ei. Pärjäsimme oikein hyvin (mistään ei tarvinnut tinkiä ), en ymmärrä miksei mut pärjää.
Ainahan olisi kivaa saada kaikkea enemmän ja parempana, mutta jo uhmaikäiselle opetetaan, että kaikkea ei voi saada ;)

Tekee yhtä ja toista? Hoitaa OMIA lapsiaan! :D
Työttömänä työnhakijana ihminen sitoutuu ottamaan tarjottua työtä vastaam ja olemaan työmarkkinoiden käytettävissä (tai muuten nalli napsahtaa). Mitä vastetta kotiäidillä on antaa?

Säästäis kunnat ja kaupungit ison summan, kun maksaisivat sen verran, että lähes kaikki hoitaisivat lapsensa kotona.
Sulla ei taida olla mitään käsitystä siitä, että paljonko maksaa yhden lapisen hoitaminen päiväkodissa tms.

Ap, jos tukea korotettaisiin, niin miten se suhun vaikuttais? Sähän oot jo lapses tehnyt ja kotona hoitanut. Pysy töissä ja nauti palkastasi. Anna kotiöäitien vaatia itselleen suurempia avustuksia, ei sen sulta pitäisi pois olla.

Tämä mamma ei ole valmis luopumaan LAPSEN ja toisen tulossa olevan lapsen elintasosta. Haluan asua mukavassa, tilavassa talossa siistillä alueella pääasiassa siksi, että siellä on lapsilla huomattavasti parempi elinympäristö kuin jossain edullisemmalla ja "huonommalla" alueella! Ja haluan laittaa ruokaa laadukkaista aineksista ja pitää jokaisella perheenjäsenellä hyviä (ja näinollen kalliita ) vakuutuksia. En halua ajella surkealla autolla, koska kolaritilanteessa ne ovat usein erittäin turvattomia jne.

Ei. Pärjäsimme oikein hyvin (mistään ei tarvinnut tinkiä ), en ymmärrä miksei mut pärjää.
Ainahan olisi kivaa saada kaikkea enemmän ja parempana, mutta jo uhmaikäiselle opetetaan, että kaikkea ei voi saada ;)

Koska joillain saattaa olla enemmän lapsia ja isommat menot.

Alkuperäinen kirjoittaja wsndk:
AP meni töihin ja nyt sillä on huono omatunto... Auts.

Ei ole.
Kotivuosien jälkeen opiskelin uuden (toisen) ammatin ja vasta sitten menin töihin :) Että on tässä "kituutettu" vielä kotivuosien jälkeenkin. Valintoja, valintoja...

Miksi kotona olosta rangaistaan? Ei ne menot välttämättä pienenny yhtään, vaikka olisi kotona. Jo se että se raha on pienempi ja siitä vielä viedään enemmän veroa kuin työssäkäydessä on minusta aika hullunkurista.

Se ensimmäinen viesti oli kärjistetty. Älkää ottako vakavasti. Syökä suklaamunia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:

Tämä mamma ei ole valmis luopumaan LAPSEN ja toisen tulossa olevan lapsen elintasosta. Haluan asua mukavassa, tilavassa talossa siistillä alueella pääasiassa siksi, että siellä on lapsilla huomattavasti parempi elinympäristö kuin jossain edullisemmalla ja "huonommalla" alueella! Ja haluan laittaa ruokaa laadukkaista aineksista ja pitää jokaisella perheenjäsenellä hyviä (ja näinollen kalliita ) vakuutuksia. En halua ajella surkealla autolla, koska kolaritilanteessa ne ovat usein erittäin turvattomia jne.

Miksi yhteiskunnan pitäisi tuo sinulle tarjota?