Miksi korkeasti koulutetut miehet

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
.... kiinnostuu minusta?
Asia on alkanut sinänsä vaivata, onko tähän joku psykologinen selitys?
Olen yrittänyt googlettaakin, mutta en löydä siihen mitään selitystä.

Olen törmännyt nyt useampaan ... Pari tehtaan johtajaa, lääkäri ja insinööri...

Vai liittyykö tämä johonkin alistamishommaan? Itse en ole korkeasti koulutettu, ihan perus "duunari" ja eronnut yksinhuoltaja silläkin tätä ihmettelen.
 
vierailija
Kenties olet mukavaa seuraa ja luonnostaan flirtti luonne. Sellaisesta on helppo kiinnostua.
Jotenkin tiedostan tämän... Normi "duunarimiehet" ei aina edes uskalla tervehtiä tai lähestyä. En tiedä oonko niin hyökkäävän näköinen vai mistä se on kiinni... Mutta usein löydän itseni tilanteista missä joku korkeammin koulutettu iskee silmänsä minuun... Enkä ymmärrä miksi. Oon aika vaatimattoman olonen, huolehdin kyllä ulkonäöstäni mutta en mikään bimbokaan... Enkä pidä mitään teatteria, sanon usein ääneen sen mitä muut miettii vaan hiljaa mielessään.
 
vierailija
löysin tällaisen teorian asiaan:

It's not that we attract who we deserve, it's that we attract people whose patterns are most familiar to us. We attract people with traits (good or bad) that mirror the traits of our earliest caregivers because it's this behavior that the subconscious mind feels most comfortable in.
 
Jotenkin tiedostan tämän... Normi "duunarimiehet" ei aina edes uskalla tervehtiä tai lähestyä. En tiedä oonko niin hyökkäävän näköinen vai mistä se on kiinni... Mutta usein löydän itseni tilanteista missä joku korkeammin koulutettu iskee silmänsä minuun... Enkä ymmärrä miksi. Oon aika vaatimattoman olonen, huolehdin kyllä ulkonäöstäni mutta en mikään bimbokaan... Enkä pidä mitään teatteria, sanon usein ääneen sen mitä muut miettii vaan hiljaa mielessään.
Ehkä kuitenkin nuo näkevät sinussa edustusvaimomatskua? Kyllä siinä täytyy olla joku yhteinen nimittäjä, kun noin käy niin usein.

Esim. nätit kasvot, upeat hiukset, kaunis hymy, pilkettä silmäkulmassa, kohtaat heidän katseensa heitä miellyttävällä tavalla, kaunis vartalo, naisellinen nainen jne
 
vierailija
Oot kenties vaimomatskua?
Korkeakoulutetut naiset harvemmin ovat, sillä ura menee monesti perheen perustamisen edelle.
Tuollaisilla isompitulosilla miehillä on mahdollisuus ottaa elätettäväksi nainen ja näinhän sen saa helpoiten varmistettua ottamalla pöhkön naisen joka varmasti suostuu jäämään kotiin sillä hänen tuomat lisäeurot pienipalkkaisesta työstä on yhtä tyhjän kanssa.
 
vierailija
Oot kenties vaimomatskua?
Korkeakoulutetut naiset harvemmin ovat, sillä ura menee monesti perheen perustamisen edelle.
Tuollaisilla isompitulosilla miehillä on mahdollisuus ottaa elätettäväksi nainen ja näinhän sen saa helpoiten varmistettua ottamalla pöhkön naisen joka varmasti suostuu jäämään kotiin sillä hänen tuomat lisäeurot pienipalkkaisesta työstä on yhtä tyhjän kanssa.
Ja tietysti olet vielä tarpeeksi miellyttävän näkönen, joten miks ei?
 
vierailija
.... kiinnostuu minusta?
Asia on alkanut sinänsä vaivata, onko tähän joku psykologinen selitys?
Olen yrittänyt googlettaakin, mutta en löydä siihen mitään selitystä.

Olen törmännyt nyt useampaan ... Pari tehtaan johtajaa, lääkäri ja insinööri...

Vai liittyykö tämä johonkin alistamishommaan? Itse en ole korkeasti koulutettu, ihan perus "duunari" ja eronnut yksinhuoltaja silläkin tätä ihmettelen.
Olisikohan mahdollista, että nämä lääkärit, johtajat jne ovat lähinnä suuria puheita joilla koitetaan tehdä vaikutus? Myöhemmin sitten selviää, että no ei ihan lääkäri mutta lääkintävahtimestari tai ei nyt ihan johtaja mutta töissä isossa firmassa.
 
vierailija
Olisikohan mahdollista, että nämä lääkärit, johtajat jne ovat lähinnä suuria puheita joilla koitetaan tehdä vaikutus? Myöhemmin sitten selviää, että no ei ihan lääkäri mutta lääkintävahtimestari tai ei nyt ihan johtaja mutta töissä isossa firmassa.
Kade palstamammahan se siinä taas haluaa halveerata kun alfat ei ole sinusta kiinnostuneita

Olihan saanut ihan kivan kommentin esimerkiksi hoitaneelta lääkäriltä. Älä aina aliarvioi toisen kokemuksia!
 
vierailija
Vai olisiko niin, että nimenomaan duunarimiehet asettavat isotissiset ykkösiksi. Koulutetummilla saattaa olla toisenlainen naismaku.... :unsure:
Tai sittenkin niin, että jos miehessä on piilevää kaappihomoutta niin hän pitää pikkutissisistä tai tissittömistä poikamaisista naisista? Tai muuten vaan feminiininen mies pitää myös?

Maskuliiniset tosimiehet haluaa että on mitä puristella ja kämmenet pursuaa tissiä kun nappaa takaapäin kiinni vahvoilla kourillaan
 
  • Haha
Reactions: m1es
vierailija
Ehkä kuitenkin nuo näkevät sinussa edustusvaimomatskua? Kyllä siinä täytyy olla joku yhteinen nimittäjä, kun noin käy niin usein.

Esim. nätit kasvot, upeat hiukset, kaunis hymy, pilkettä silmäkulmassa, kohtaat heidän katseensa heitä miellyttävällä tavalla, kaunis vartalo, naisellinen nainen jne
En mielestäni mikään ruma ole, mutta ihan ok. Joskus olen muutamalta kysynyt miksi juuri minä , joka ei ole mitään uraa luonut , suurimman osan elämästään ollut vain kotiäiti.
Vastaukset on olleet sellaisia, että olen itsevarman oloinen enkä mihinkään myötävirtaan soutava. Huumorintaju myös otettu esille... Pilke silmäkulmassa, mutta lempeä ja muut huomioon ottava ja kaunis.
Minulla on myös ADD, silläkin mietin, etten oikeasti ole helpoin ihminen, mutta seikkailunhaluinen ja välillä impulsiivinen, enkä oikein osaa peittää tunteita.

Oon tullut vähän siihen tulokseen että tuo edellä oleva englanninkielinen teksti pitää paikkaansa... Oma isäni oli myös "menestynyt" elämässään ja hallitsi sitä, sellainen mies tuo jollain tavalla minulle turvallisuudentunnetta... Ettei ole mikään tuuliviiri mikä ei osaisi käyttää omaa järkeään...

-ap-
 
vierailija
Kade palstamammahan se siinä taas haluaa halveerata kun alfat ei ole sinusta kiinnostuneita

Olihan saanut ihan kivan kommentin esimerkiksi hoitaneelta lääkäriltä. Älä aina aliarvioi toisen kokemuksia!
En todellakaan ole kade esitin vain ajatuksen siitä, että helposti halutaan esittää parempaa, hienompaa, rikkaampaa, koulutetumpaa.... kun on tarve saada vastakkaisen sukupuolen mielenkiinto syttymään. Ei päde pelkästään miehiin vaan myös naiset syyllistyvät samaan.
Onhan keskustelupalstoilla ollut kysymyksiä esim kuinka pukeutua, että näyttäisi rikkaammalta jne.
 
Tai sittenkin niin, että jos miehessä on piilevää kaappihomoutta niin hän pitää pikkutissisistä tai tissittömistä poikamaisista naisista? Tai muuten vaan feminiininen mies pitää myös?

Maskuliiniset tosimiehet haluaa että on mitä puristella ja kämmenet pursuaa tissiä kun nappaa takaapäin kiinni vahvoilla kourillaan
Niin, tuo "maskuliininen tosimies joka nappaa tisseistä kiinni vahvilla kourillaan" viittaa aika lailla stereotypiaan duunarista tai maanviljelijästä, ei niinkään esim. koodariin, pankinjohtajaan tai kirurgiin.

Jätän suosiolla ne kämmenissä pursuavat muille. Jos tämän kaltaisista pitäminen on feminiinistä, olkoon. :cool:Terveisin m1es 🌸

 

Yhteistyössä