Miksi kommentoida toisen lihomista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijatorttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijatorttu

Vieras
Kiinnostaisi tietää mitä liikkuu ihmisen päässä joka aina kommentoi muiden lihomista? Tiedättekö persoonan joka ei edes päivää ehdi sanomaan ennen kuin taputtaa toisen mahaa ja tokaisee jotain tosi hauskaa sen kasvusta?
Onko täällä paikalla yhtään tälläistä persoonaa joka voisi antaa vastauksen tähän?

Kyse ei välttämättä ole ilkeämielisyydestä, vaan opitusta tavasta. Ikävältä sellainen varmasti tuntuu, mutta helpoimmalla pääsee, kun unohtaa koko jutun. Mikäli toistaa teon, niin sitten on syytä "antaa rakentavaa palautetta" huutamalla naama punaisena niin pitkään, että viesti menee perille :)

Jos se ei ole ilkettä, niin sitten se on tunkeutumista toisen reviirille.

Reviiri onkin jännä juttu: tarkoitatko saalistus- vai parittelukumppanireviiriä?

Muistan armeijassa miten yksi poika oli oppinut olemaan "korvassa kiinni" puhuessaan. Eli siis tuli iholle kiinni. Olin todella vaivautunut tilanteesta, mutta asiaa ajateltuani, ei hän sillä pahaa tarkoittanut. Hän oli oppinut sellaiseen käytökseen. Eli samaan tapaan tämä mahan taputtelijakin on voinut vaan tottua sellaiseen (luulee olevansa yställinen).

Tuohan on täysin jälleen kerran paskapuhetta, koska näin en koskaan kellekään tee, että menisin sanomaan lihomisesta.
ainoastaN omalle puolisolle on sallittua sanoa, jos tämä ei itse asiaa havaitse.
Kyllä sitä nyt koetetaan kiillottaa sädekehää. Tälläkin palstalla olet moneen kertaan haukkunut lyttyyn kaikki lihavat ja "lihavat", jotka ovat lihavia vain sinun mielestä.

Reviiri onkin jännä juttu: tarkoitatko saalistus- vai parittelukumppanireviiriä?

Muistan armeijassa miten yksi poika oli oppinut olemaan "korvassa kiinni" puhuessaan. Eli siis tuli iholle kiinni. Olin todella vaivautunut tilanteesta, mutta asiaa ajateltuani, ei hän sillä pahaa tarkoittanut. Hän oli oppinut sellaiseen käytökseen. Eli samaan tapaan tämä mahan taputtelijakin on voinut vaan tottua sellaiseen (luulee olevansa yställinen).
No sama juttu, mutta tommonen huomauttelija kuvittelee jotenkin että hänellä on lupa tunkeutua ja omistaa osa toisen alueesta.
En tiedä onko nuo naamalle tunkevat jotenkin yleensä vajaaälyisiä tai heikkokuuloiset myös saattavat tehdä. Kai toisen alueelle tuleminen on jonkinlaista hallitsemista.

Mun itsetunto on pilattu perheen ja suvun takia. Aina sai pelätä, että jos joku huomaa muutaman ylimääräisen kilon ja kyllähän ne huomas.
Nyt mun äiti teki tota mun miehelle vaikka olen miljoona kertaa sanonut ettei meillä puhuta painosta mitään. Ihan kuin ihminen ei ole muutakuin paino.
Mua ahdistaa koko asia todella paljon.
Ja siis emme ole mitää sumoläskejä. Mies on normaalipainoinen ja mulla on pikkasen ylimääräistä joita laihduttelen pois.

Mun itsetunto on pilattu perheen ja suvun takia. Aina sai pelätä, että jos joku huomaa muutaman ylimääräisen kilon ja kyllähän ne huomas.
Nyt mun äiti teki tota mun miehelle vaikka olen miljoona kertaa sanonut ettei meillä puhuta painosta mitään. Ihan kuin ihminen ei ole muutakuin paino.
Ja siis emme ole mitää sumoläskejä. Mies on normaalipainoinen ja mulla on pikkasen ylimääräistä joita laihduttelen pois.
Tuo on just pahinta varpailleastumista että sama ihminen on koko ajan huomautellut niin että sitä oppii jo pelkäämäänkin.

Tuttua minun lapsuudestani. Olin jo yhdeksänvuotiaana huolissani läskeistäni, koska äiti taputteli mahaani muistuttaen että pitäisi saada se pienemmäksi. Vanhoja kuviani katsellessani olin pikkaisen pyöreä, niin kuin jotkut lapset vaan ovat, mutta en todellakaan lihava saati olisin syönyt mitään epäterveellistä. Niin äitini ja kuin meitä hoitanut mummokin olivat kovan linjan salaatti-ihmisiä, eikä meillä saanut syödä makkaroita saati muutakaan rasvaista. Teini-iässä kärsin lievästä anoreksiasta ja ateriani oli esim. puolikas peruna ja teelusikallinen kastiketta. Mutta äiti vahti kilojani pitkälle aikuisuuteeni asti ja sitten sitä jatkoi pikkuveljeni. Nyt olen ylipainoinen noin 15 kg ja suhde ruokaan on himokas. En saa ruuasta kyllikseni ja pakenen sen pariin aina, jos ahdistaa. Nyt kukaan ei enää uskalla taputella mahaani, koska olen kovaan ääneen suuttunut ja lähtenyt kesken sukukekkereiden pois tai katkaissut välit joksikin ajaksi. Kyräily jatkuu, mutta siitä en enää välitä. Sukulaiseni palvovat kehojaan, juoksevat ulkomaita myöten maratoneja ja painottavat tervettä kehoa joka käänteessä. Koulutustasoltaan akateemisia, joten yhdistelmä on ällöttävä. Lihavuudesta puhutaan "asiantuntemuksella".

Tuttua minun lapsuudestani. Olin jo yhdeksänvuotiaana huolissani läskeistäni, koska äiti taputteli mahaani muistuttaen että pitäisi saada se pienemmäksi. Vanhoja kuviani katsellessani olin pikkaisen pyöreä, niin kuin jotkut lapset vaan ovat, mutta en todellakaan lihava saati olisin syönyt mitään epäterveellistä. Niin äitini ja kuin meitä hoitanut mummokin olivat kovan linjan salaatti-ihmisiä, eikä meillä saanut syödä makkaroita saati muutakaan rasvaista. Teini-iässä kärsin lievästä anoreksiasta ja ateriani oli esim. puolikas peruna ja teelusikallinen kastiketta. Mutta äiti vahti kilojani pitkälle aikuisuuteeni asti ja sitten sitä jatkoi pikkuveljeni. Nyt olen ylipainoinen noin 15 kg ja suhde ruokaan on himokas. En saa ruuasta kyllikseni ja pakenen sen pariin aina, jos ahdistaa. Nyt kukaan ei enää uskalla taputella mahaani, koska olen kovaan ääneen suuttunut ja lähtenyt kesken sukukekkereiden pois tai katkaissut välit joksikin ajaksi. Kyräily jatkuu, mutta siitä en enää välitä. Sukulaiseni palvovat kehojaan, juoksevat ulkomaita myöten maratoneja ja painottavat tervettä kehoa joka käänteessä. Koulutustasoltaan akateemisia, joten yhdistelmä on ällöttävä. Lihavuudesta puhutaan "asiantuntemuksella".
Kuulostaa tosi ahdistavalta. En ole tajunnut että jollain voi olla tuollaistakin. Musta tuollainen on epänormaalia mutta he varmaan ovat oppineet pitämään normaalina käytöksenä. Toki olisi kiva olla oikein hoikassa kunnossa mutta en kyllä haluaisi tuollaistakaan että koko elämä pyörii painoasioiden ympärillä jopa niin että vahditaan muidenkin kiloja kuin omia. Mulla on pari kertaa elämässä ollut oikein raskas vaihe niin että olen täysin menettänyt ruokahalun ja olen riutunut normaalipainon alarajoilla. Oi miten on ihasteltu. Kukaan ei ole kysynyt, miten voin ja onko kaikki hyvin. Kukaan ei ole huomautellut painon nousemisesta, mutta mielessäni olen miettinyt että vähänpä nämä kommentoijat mua tuntevat.

Miten mulla nyt tulee mieleen tosiatahtumiin perustuva elokuva Uusi ihminen...? Oletko katsonut? Se kertoo vanhoista käytännöistä. Ne tavat ovat kyllä opittuja, miten muuten voisi olla?

Kyse ei välttämättä ole ilkeämielisyydestä, vaan opitusta tavasta. Ikävältä sellainen varmasti tuntuu, mutta helpoimmalla pääsee, kun unohtaa koko jutun. Mikäli toistaa teon, niin sitten on syytä "antaa rakentavaa palautetta" huutamalla naama punaisena niin pitkään, että viesti menee perille :)
Hyvä et sinä sanoit niin, sillä sehän puhdistaa oloa samaan tapaan kuin oksentaminen. No joo, eihän se tietenkään kovin fiksulta näytä eikä kuulosta. Mut opittua on, vaikka ei aina huomaisikaan. Yleensä ihminen tekee niin, mitä näkee ja jopa niin, mihin on tottunut - matkimalla. Tässä syitä syvemmältä.

Yhteistyössä