V
vierailijakoirailija
Vieras
Kertokaas koira ihmiset mistä tässä on kyse. Minulla on ollut vuoden verran kodinvaihtaja uroskoira . Kaikki on mennyt tosi hyvin tähän asti. Aluksi tietenkin kokeili rajoja ja kouluttaa olen joutunut, mutta koskaan ei mitään ongelmaa ole ollut. Nyt kuitenkin ihmettelen koiran käytöstä. Miehen kanssa tuli tappelu ja säikähdin et se tulee mun päälle jolloin juoksin toiseen huoneeseen ja pitelin ovea kiinni. Mies kuitenkin sai oven auki ja juoksin taas kunnes olin nurkassa ahdistettuna jolloin laitoin nojatuolin eteeni. Koira oli tullut miehen mukaan ja katsoi ja haukkui minua eikä lopettanut ennen kuin mies käski mukanaan toiseen huoneeseen. Entä jos joku vieras kävisi kimppuuni? Tulisiko koira vaan mukaan? Koira ei murissut eikä näytellyt hampaita, mutta haukkui jota ei tee ilman painavaa syytä. Pelkäsin menettäneeni arvovaltani täysin koiran silmissä olin nurkkaan ajettuna täynnä pelkoa. Lopulta mies ei kuitenkaan lyönyt tms. johon en tiedä miten ois koira suhtautunut. Koira on ollut enemmän mun koira mies ei juurikaan ole osallistunut eikä ollut paikalla. Miehen käskyjä ei väliin "kuule" ja kun minä sanon yleensä tottelee. Tämänkin takia koiran "puolueellisuus" ihmetytti mikäli oli sitä. Tilanteen jälkeen koira käyttäytyi myös oudosti. Se jäi sohvan eteen istumaan ja odotti et annan luvan tulla vaikka normaalisti saa soh alle tulla ilman lupiakin. Oli ylikorostuneen tottelevainen. Kun mies myöhemmin otti minuun kontaktia oli varautuneen näköinen, mutta näytti niinkuin olidi kohdistunut mieheen. Ilmaisin koiralle että kaikki on hyvin ja istuu johon yleensä sitten rauhottui. Oon jotenki tosi hämmentynyt tästä kiitos asiallisista kommenteista.