Miksi köyhät tekee paljon lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja järkevä
  • Ensimmäinen viesti
Vastaus
Alkuperäinen kirjoittaja järkevä:
Kannattaako tehdä useampia lapsia perheeseen jos ei ole varaa elättää edes itseään. Kenties kannattaisi ensin hankkia ammatti ja työ, jotta olisi mahdollista maksaa itse asuminen, ruoka ym. Täydellistä järjen köyhyyttä monilla, varsinkin nuorilla :(.
Koska lapset ovat RIKKAUS.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No kaikille se raha ei tuo onnea. Jotkut hakee elämältä jotain muuta.
no eihän tässä ole kysymys siitä, kuka on rikas ja kenelle raha tuo onnea..

kysymys on siitä, että on VASTUUTONTA TEHDÄ PALJON LAPSIA, jos ei heitä pysty elättämään ilman yhteiskunnan jatkuvaa tukea!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No kaikille se raha ei tuo onnea. Jotkut hakee elämältä jotain muuta.
no eihän tässä ole kysymys siitä, kuka on rikas ja kenelle raha tuo onnea..

kysymys on siitä, että on VASTUUTONTA TEHDÄ PALJON LAPSIA, jos ei heitä pysty elättämään ilman yhteiskunnan jatkuvaa tukea!
Tätä hain minäkin...
 
lumihiutale leijailee
Jos haluaa lapsia, ei se ole rahasta kiinni. Eikä kukaan voi tietää omaa työtilannettaan kymmenen vuoden päähän.


Alkuperäinen kirjoittaja järkevä:
Kannattaako tehdä useampia lapsia perheeseen jos ei ole varaa elättää edes itseään. Kenties kannattaisi ensin hankkia ammatti ja työ, jotta olisi mahdollista maksaa itse asuminen, ruoka ym. Täydellistä järjen köyhyyttä monilla, varsinkin nuorilla :(.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nyhverö:
Onpahan ainakin rakkautta, kun ei ole rahaa.
Miten niin? Tunnen paljon vähävaraisia ja ei niillä ole rakkautta perheessä ainakaan enempää, jopa päinvastoin. Ovat koko ajan kuin tulisilla hiilillä sossun avustusten perässä, osa juo liikaa viinaa, puoliso pettää... Kyllä lapsetkin kärsivät, kun vanhemmat kärsivät. Tuttavapiirissä nimenomaan niillä vanhemmilla on voimia olla rakastavia ja huolehtivia joilla on raha-asiat kunnossa. Kun ei ole rahahuolia, on enemmän voimia parisuhteelle, voi tehdä kaikkea kivaa ja virkistävää, lapsilla ja vanhemmilla on varaa harrastaa, on varaa matkustaa, on tilava kiva koti jne. Kateelliset vain hokevat, ettei rahalla saa rakkautta, mutta eihän varakkaat ole mitenkään vähemmän rakastavia joten raha helpottaa muuten vain elämää. Kyllä minusta kannatti meidän molempien vanhempien ensin opiskella, etsiä työpaikka ja kasvaa aikuiseksi ennen lapsien hankkimista. Nyt voin olla huoletta hoitovapaalla kaikkien lasten kanssa eikä silti tarvitse venyttää penniä. Nyt eletään miehen palkalla hyvin. Koulutuksen ja työkokemuksen ansiosta voi palata hoitovapaiden jälkeen hyväpalkkaiseen työhöni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TUPLAONNI:
Jos haluaa lapsia, ei se ole rahasta kiinni. Eikä kukaan voi tietää omaa työtilannettaan kymmenen vuoden päähän.


No voi varmaan veikata jos ei ole koulutusta eikä työkokemusta ja elää sossun rahoilla sen 10 vuotta.... Vai onko ihmiset niin naiiveja, että luulevat pääsevänsä ilman koulutusta ja työkokemusta myöhemmin mhinkän työhän, josta saa kunnon palkkaa :LOL:. Ei voi kun syyttää itseään jos ei yritä klaarata asioita balanssiin.
 
samalla linjalla
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nyhverö:
Onpahan ainakin rakkautta, kun ei ole rahaa.
Miten niin? Tunnen paljon vähävaraisia ja ei niillä ole rakkautta perheessä ainakaan enempää, jopa päinvastoin. Ovat koko ajan kuin tulisilla hiilillä sossun avustusten perässä, osa juo liikaa viinaa, puoliso pettää... Kyllä lapsetkin kärsivät, kun vanhemmat kärsivät. Tuttavapiirissä nimenomaan niillä vanhemmilla on voimia olla rakastavia ja huolehtivia joilla on raha-asiat kunnossa. Kun ei ole rahahuolia, on enemmän voimia parisuhteelle, voi tehdä kaikkea kivaa ja virkistävää, lapsilla ja vanhemmilla on varaa harrastaa, on varaa matkustaa, on tilava kiva koti jne. Kateelliset vain hokevat, ettei rahalla saa rakkautta, mutta eihän varakkaat ole mitenkään vähemmän rakastavia joten raha helpottaa muuten vain elämää. Kyllä minusta kannatti meidän molempien vanhempien ensin opiskella, etsiä työpaikka ja kasvaa aikuiseksi ennen lapsien hankkimista. Nyt voin olla huoletta hoitovapaalla kaikkien lasten kanssa eikä silti tarvitse venyttää penniä. Nyt eletään miehen palkalla hyvin. Koulutuksen ja työkokemuksen ansiosta voi palata hoitovapaiden jälkeen hyväpalkkaiseen työhöni.
NÄIN ON, OLEN 100 % SAMAA MIELTÄ! Tässä maassa olisi mahdollisuus kouluttautua yhteiskunnan tuella ja on vastuutonta jättäytyä veronmaksajien armoille koko perheen voimalla. Halveksin noita itsekkäitä siipeilijöitä!
 
Aika kaksijakoinen juttu. Jos tapahtuu jotain yllättävää ja elintaso romahtaa niin ei siinä mitään. Tottakai yhteiskunnan täytyy auttaa siinä tilanteessa enkä näe siinä mitään pahaa. Mutta sitä en hyväksy, että kouluttautumattomat ja työnvieroksujat tehtailevat lapsia ja elävät sossun luukulla omaa saamattomuuttaan. Jokaisen velvollisuus on elättää ite ittensä ja Suomessa asiat on niin hyvin, että jokainen voi koulut käydä jos vain haluaa.
 
samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja samalla linjalla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nyhverö:
Onpahan ainakin rakkautta, kun ei ole rahaa.
Miten niin? Tunnen paljon vähävaraisia ja ei niillä ole rakkautta perheessä ainakaan enempää, jopa päinvastoin. Ovat koko ajan kuin tulisilla hiilillä sossun avustusten perässä, osa juo liikaa viinaa, puoliso pettää... Kyllä lapsetkin kärsivät, kun vanhemmat kärsivät. Tuttavapiirissä nimenomaan niillä vanhemmilla on voimia olla rakastavia ja huolehtivia joilla on raha-asiat kunnossa. Kun ei ole rahahuolia, on enemmän voimia parisuhteelle, voi tehdä kaikkea kivaa ja virkistävää, lapsilla ja vanhemmilla on varaa harrastaa, on varaa matkustaa, on tilava kiva koti jne. Kateelliset vain hokevat, ettei rahalla saa rakkautta, mutta eihän varakkaat ole mitenkään vähemmän rakastavia joten raha helpottaa muuten vain elämää. Kyllä minusta kannatti meidän molempien vanhempien ensin opiskella, etsiä työpaikka ja kasvaa aikuiseksi ennen lapsien hankkimista. Nyt voin olla huoletta hoitovapaalla kaikkien lasten kanssa eikä silti tarvitse venyttää penniä. Nyt eletään miehen palkalla hyvin. Koulutuksen ja työkokemuksen ansiosta voi palata hoitovapaiden jälkeen hyväpalkkaiseen työhöni.
NÄIN ON, OLEN 100 % SAMAA MIELTÄ! Tässä maassa olisi mahdollisuus kouluttautua yhteiskunnan tuella ja on vastuutonta jättäytyä veronmaksajien armoille koko perheen voimalla. Halveksin noita itsekkäitä siipeilijöitä!
Samaa mieltä ja luulen, että ap tarkoitti juuri tätä. Aina sitä samaa lässytystä, että rakkaus lapsiin riittää, ei raha tee onnelliseksi. Rikkaus ei ehkä tee onnelliseksi, mutta köyhyys tekee elämän kurjaksi. Jatkuvasti hermot kireellä kun pitää miettiä mistä saa lapsille ruokaa. Ei lapsia pelkällä rakkaudella elätetä, kyllä niihin rahaakin uppoo ja paljon.

 
tossuliini
Eiköhän tässä maassa jokaisella ole oikeus tehdä lapsia just niin paljon kuin itseltä hyvältä tuntuu ja saa niitä, ei niitä välttämättä tehdä vaan niitä saadaan, toiset vaan "sikiävät" niin helposti ja toiset ei välttämättä ollenkaan vaikka haluaisivat. Itselläni on kaksi lasta joista vanhempi on jo aikuinen. Ei mullakaan tuo toimeentulo hääviä ole ollut mutta nyt näyttäisi siltä että rupean tulemaan toimeen jopa omilla ansioilla enkä tarvi sossun apua. Olen kyllä joutunut sieltäkin rahallista tukea hakemaan, en sitä kielläkään mutta olen nyt tehnyt "pesäeron" sinne puljuun ihan senkin takia kun teen noita jälleenmyyjähommia ja tuntuu että niistä tulee kivasti muitten tulojen päälle lisätuloja. Ja onhan se hienoa että maassa tehdään lapsia, oli sitten vanhemmat köyhiä tai rikkaita. Itselläni on merkonomin koulutus ja vasta nyt tuntuu siltä että koulutuksesta olisi jotain hyötyä. Pian voin minäkin joutua eläkkeestäni maksamaan veroa kun se nousee mutta ei se mua haittaa, mielelläni minä veroja maksan mutta sitä en ymmärrä että täällä ainakin spurgut ja mustalaiset saa kaiken rahallisen tuen kun vain viittivät sitä pyytää, jos tavallinen ihminen (en puhu nyt itsestäni) uskaltautuu sinne menemään kun taloudellinen tilanne on väliaikaisesti persiillään niin eipähän tule avustusta, ehdottavat ties mitä millä voisi saada rahaa elämiseen, no työnteko ei ole pahasta mutta jos sulla on jotain omaisuutta niin heti kehotetaan että pitäisi myydä pois että niistä saisi rahaa yms. Sitä en voi tajuta enkä hyväksyä.
Mutta niinkuin sanoin niin itse en enää ole sossun asiakas ja toivottavasti sitä en ole tulevaisuudessakaan niin kauan kuin voin jotain töitä tehdä eläkkeen lisäksi jos ei sairastu niin pahasti että työnteko loppuu sen takia. Sitten katsotaan asia uudelleen, jospa saisi jotain säästöönkin vaikka epäilen kun toi eläminen on kallista, ei voi mitään-
 
plää
niin ja pitäskö kaikkien hommata ne lapset nelikymppisenä kun on opiskeltu kymmenen vuotta ja hommattu hyväpalkkainen duuni? en ymmärrä miksi ihmisten pitää odottaa lapsentekoa niin pitkään että se on jo lapselle riski! ja en minä ainakaan haluaisi että äitini olisi kuuskymppinen kun minä oisin parikymppinen!
 
Huvahuva
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Miks uraäidit tekee lapsia, kun eivät itse ehdi niitä hoitaa? Miks kukaan tekee lapsia? Miks aina täällä on tällaisia alotuksia? Miks mä aina avaan tämmöset alotukset? Miksmiksmiks?

PEEESIIIIIIIIIIII
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sajaniemi:
rikkaatko saa lapsia vaan tehdä ? :eek:
eiköhän se ole jokaisen oma asia lapsien hankkiminen |O

Eikö myös vastuu lapsista ja niiden elättäminen ole jokaisen oma asia? Kyllä se silloin kuuluu muillekin, jos lapset elätetään muiden rahoilla. Tilapäisesti voi tulla ongelmia, mut paljon on sellaisia, joilla ei ole tietoakaan toimeentulosta (itse hankitusta) ja silti pitää lapsi tehdä siihen tilanteeseen. Ei voi olettaa, että joku muu maksaa lapsen elättämisen

 

Yhteistyössä