Miksi kodinkoneet ei kestä vaan takuun ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karolinskaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karolinskaja

Jäsen
08.04.2012
317
0
16
mentyä umpeen alkaa ongelmat.
Meillä upon alle 3v vanha sähköhella ja nyt uuni ei lämpeä alhaalta. Kaikki esim pullat ovat vaaleita ja raakoja pohjasta ...
Jotenkin raivostuttaa kun ostettiin kaikki uudet koneet kun muutettiin ja jo nyt alkaa ongelmia tulla koneiden kanssa.
Kai se sähkömies soitettava huomenna tutkimaan tilannetta.

Nykyaikana kodinkone valmistajat (kuten ei muidenkaan tuotteiden valmistajat) eivät tahdi tehdä liian hyviä laiteita, jotta saavat uusia koko ajan myytyä. Taitaa olla nykyään noin 5 laitteen elinkaari, vanhan koneet kestää paljon paremmin kun silloin ei vielä ajateltu, että pitäis saada muutaman vuoden päästä uusi samanmoinen myytyä, meiltä esim. löytyy leivän paahdin 20 vuotta vanha ja juuri vasta ostettiin uus kahvin keitin kun edellinen teki lakon 25 vuoden jälkeen, edellinen imuri kesti n. 10 vuotta, enää näiden uusien en odota niin kauan palvelevan.

Sairasta tämä nykyajattelu, että aina vaan pitää myynnin kasvaa ja siksi koneet tehdään kestämään vähemmän aikaa. Aina vaan pitäisi ostaa, ostaa ja ostaa enemmän ja enemmän. Siksi laitteet laitetaan kestämään just takuun verran. Tästähän dokkari aiemmin, mm. tulostimet ja hehkulaput olisi kestäneet paaljon kauemmin, jos haluttais.

[QUOTE="vieras";28780064]kyllä ne toimii kunhan ostaa laatuvehkeitä.

esimerkiksi moccamasterini on jo yli 30 vuotta vanha, ja toimii edelleen.[/QUOTE]

Niin vanha kone onkin siltä ajalta, jolloin ei vielä tehty tarkoituksella nopeasti loppuunkuluvia tuotteita. Ei nyt ostettu Moccamasterkaan varmaan enää 30 vuoden päästä kuku.

Miele ja Aeg on niitä kestävimpiä merkkejä. Itsellä keittiössä Aeg:n koneet ja hyvin on pelittäneet kohta kymmenen vuotta. On muitakin hyviä merkkejä, mutta niihin ei kukkaro riitä.

Moccamaster on käsintehty ja sen vuoksi ns ikuinen. Rikkoontuneen osan voi itse vaihtaa. Olen vaihtanut yhteen keittimeen vesisäiliön. Kyllä mocciskin hajoaa ajan myötä, mutta kiva kun sen voi ehjätä.

N
Kodinkoneiden valmistajat suunnittelevat tarkoituksella laitteet sellaisiksi, että niiden korjaaminen on kallista tai hyvin vaikeaa.

Brittiläisen kuluttajajärjestön Which?:n kodinkonetestaukset todistavat oikeaksi monen arkikokemuksen: Kodinkoneet tehdään tarkoituksella liian hankalaksi tai kalliiksi korjata. On helpompi nakata vanha laite kierrätykseen kuin käyttää se korjaajall

Miele ja Aeg on niitä kestävimpiä merkkejä. Itsellä keittiössä Aeg:n koneet ja hyvin on pelittäneet kohta kymmenen vuotta. On muitakin hyviä merkkejä, mutta niihin ei kukkaro riitä.

Moccamaster on käsintehty ja sen vuoksi ns ikuinen. Rikkoontuneen osan voi itse vaihtaa. Olen vaihtanut yhteen keittimeen vesisäiliön. Kyllä mocciskin hajoaa ajan myötä, mutta kiva kun sen voi ehjätä.
Sulla onkin vanhaa laatua. Mes ostaa tänään niin on paljon heikompia:)

Totta kyllä tuo, etyä nykyajan koneita ei ole tarkoitettu kestämään edes 20 vuotta. Surkuhupaisaa esim tuo pyykinpesukoneiden laatu ja kestävyys. Itsellä Aeg:n kone vuodelta -08 ja nyt jo on yksi tyyppivika korjattu.

Läppäreissä suosin ainoastaan Lenovoa. Nyt käytössä laite vuodelta 2006. Kovalevyn olen uusinut siitä pari vuotta sitten. Ajattelin käyttää laitetta vielä vuoden päivät.

Laatu maksaa joo, mutta mistä sitä aina tietää onko ostos sittenkään niin laadukas?

Meillä viimeisimmät telkut ei ole kestäneet. Philips vikaantui melkein heti kun se ostettiin ja Samsung kesti muutaman vuoden kunnes se pimeni. Philips tuli takuuhuollosta parempana, Samsungin tilalle jouduttiin ostamaan uusi telkku. Uskalla enää mennä telkkukaupoille kun ei tiedä mitä sieltä saa :mad:

Yhteistyössä