Miksi kirpparilla kaupataan rikkinäisiä leluja ja tahraisia vaatteita?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kävin tänään pitkästä aikaa, ja kyllä on taso laskenut sen kirppiksen alkuajoista (pari vuotta)! Esim. hevonen jolta puuttui häntä. Nukke jonka suu oli leikattu rikki, isommaksi niin että huulet puuttui ja poski oli halki (ehkä tuttia varten?). Sen ymmärrän että joku ehkä haluaa halvalla ostaa konttaavalle kengät jotka on valmiikksi kärjestä puhki mutta vitonen niistä on liikaa... Ja niin tahraisia lastenvaatteita oli yhdessä pöydässä, ettei saa varmaan mitään myytyä, ei ne kelpais edes uffille! Ärsyttää nää, yritä siellä sitten etsiä "helmiä" :/
 
jep. ja sitten kun tuollasia pöytiä on tarpeeks monta , niin koko kirppis alkaa vaikuttaa lumppulalta eikä sinne tee mieli mennä.
mä olen joskus miettinyt, että kirpparin pitäjällä pitäs olla jonkinlainen oikeus tai mahdollisuus vaikuttaa siihen mitä pask..siis tavaraa sinne sais tuoda myyntiin, mutta ei sellasta satas varmaan toimimaan ja tavallaanhan kirppisidea katoais. mut katoaa se tollakin tavalla kyllä
 
"vieras"
jep. ja sitten kun tuollasia pöytiä on tarpeeks monta , niin koko kirppis alkaa vaikuttaa lumppulalta eikä sinne tee mieli mennä.
mä olen joskus miettinyt, että kirpparin pitäjällä pitäs olla jonkinlainen oikeus tai mahdollisuus vaikuttaa siihen mitä pask..siis tavaraa sinne sais tuoda myyntiin, mutta ei sellasta satas varmaan toimimaan ja tavallaanhan kirppisidea katoais. mut katoaa se tollakin tavalla kyllä
täällä on kirppis missä tuotteiden paikalleen laittajat poistavat likaiset ja rikkinäiset tuotteen sivuun eivätkä laita niitä edes esille vaan myyjän listaan merkitään "rikki", "tahra", ja nämä tuotteet saa myyjä viedä pois, kun myyntiaika loppuu.
 
juuuhh..
Ja kaikkea muutakin paskaa siellä myydään... Hirvein oli käytetty puinen lasta... 20 centtiä oli hinnaksi lätkäisty. Lasta näytti siltä, että tuli ihan kylmät väreet. hhirveämmän näköinen, kuin omat lastani keittiössä.
 
kävisin enemmänkin
Olen huomannut ihan saman ja ne yritetään myydä tosiaan kalliiseen hintaan. Ja vaikka olisi ihan puhdas ja siistikin niin en ymmärrä sitä hinnoittelua. Ihan mahdottomia pyydetään esim just lasten ja varsinkin vauvan vaatteista. Tavallinen potkupuku maksaa 2-4e ja minusta se on kallis. Ostaisin niitä 0,50- 1,50 hintaan jos on hyväkuntoinen ja siisti ja puhdas. Monella sit seisookin ne tavarat siellä koko viikon. Sit ihmetellään huonoa saldoa. Tunnearvoako niissä jo sit muka on kun mahdottomia pyysetään :)
 
"vieras"
Siksi, että ne kelpaa jollekin ;)

Minulta on mennyt viallisia leluja hyvin kaupaksi, tosin hinta on sen mukainen ja viat on mainittu. Ei ne leikkimistä aina haittaa. Kummasti on mennyt paikatut vanhat vaatteekin, tosin ihan roskaa en viitsi sinne viedä.
 
"vieras"
Ja kaikkea muutakin paskaa siellä myydään... Hirvein oli käytetty puinen lasta... 20 centtiä oli hinnaksi lätkäisty. Lasta näytti siltä, että tuli ihan kylmät väreet. hhirveämmän näköinen, kuin omat lastani keittiössä.
Joo ja kun ei ne edes paljon enempää maksa uutena jossain halpahallissa. En veis itse myyntiin mihinkään "lumppulaan" joten ehkä sellaisesta ei voi edes löytää mitään erikoisempaa vaatetta. Kai kaikki vähänkin "merkikkäämmät" ja erikoisemmat kaupataan nykyään huutiksessa.
 
"vieras"
jep. ja sitten kun tuollasia pöytiä on tarpeeks monta , niin koko kirppis alkaa vaikuttaa lumppulalta eikä sinne tee mieli mennä.
mä olen joskus miettinyt, että kirpparin pitäjällä pitäs olla jonkinlainen oikeus tai mahdollisuus vaikuttaa siihen mitä pask..siis tavaraa sinne sais tuoda myyntiin, mutta ei sellasta satas varmaan toimimaan ja tavallaanhan kirppisidea katoais. mut katoaa se tollakin tavalla kyllä
Niin samaa mieltä kanssasi!
 
"viipe"
[QUOTE="vieras";22170245]Siksi, että ne kelpaa jollekin ;)

Minulta on mennyt viallisia leluja hyvin kaupaksi, tosin hinta on sen mukainen ja viat on mainittu. Ei ne leikkimistä aina haittaa. Kummasti on mennyt paikatut vanhat vaatteekin, tosin ihan roskaa en viitsi sinne viedä.[/QUOTE]

Minun mielestäni taas paikatut vaatteet on sitä roskaa! ;)
 
nykäs
[QUOTE="vieras";22170205]täällä on kirppis missä tuotteiden paikalleen laittajat poistavat likaiset ja rikkinäiset tuotteen sivuun eivätkä laita niitä edes esille vaan myyjän listaan merkitään "rikki", "tahra", ja nämä tuotteet saa myyjä viedä pois, kun myyntiaika loppuu.[/QUOTE]

Mitä ihmettä, onko olemassa kirppiksiä, joissa tavaroiden myyjä ei itse ripusta/hyllytä tavaroitaan vai mitä tarkoitat tuotteiden paikoilleen laittajilla?

Minä en kanssa ymmärrä niitä nukkaisten ja muuten kamalan näköisten tavaroiden myyjiä. Semmoista tavaraa myydään joissain hyväntekevälisyyskirppisissäkin, enkä usko että kukaan ostaa sitä roskaa, mutta ovat ehkä sielä tankojen täytteenä, ettei näyttäisi niin tyhjältä. Itse en enää juurikaan käy kirppiksillä muuta kuin itse myymässä. En jaksa penkoa tavaroita, kun jotain 70 % on ihan kamalaa roskaa.
 
"vieras"
Jotku katsos osaa korjata ne rikkinäiset/vialliset lelut ym,siksi niitä sinne viedään.Tai ainakin itse vein,kaik meni.Mitään älyttömiä hintoja niihin viitti laittaa.
Tuo heppa ilman häntää osi mulle aarre,eihän siihen tarvii ku laittaa uus häntä.

Tahraset vaatteet aika usein lähtee puhtaaks.Tai niitä voi käyttää tuunaukseen.
 
myyn sitä mikä myy
Itse vien ihan kaikki huonoimmasta alkaen, koska rikkinäisetkin on menneet aina kaupaksi.
Harsoistakin jotka kiertäneet viisi lasta ja joista näkee hyvin läpi kun ovat todella kuluneita sain yhteensä yli 15 euroa kun laitoin useammassa erässä myyntiin. Tahraisista vaatteista voi pyytää 0,5-3€ , merkkivaatteesta jopa 10€ ja menee kyllä kaupaksi. Ilmeisesti ihmiset uskoo että tahrat saa pois tai sit joku harrastaa merkkien ompelua tahrojen päälle.
 
ihmeellistä on juu
Minä en ole vielä myynyt lastenvaatteita kirpparilla, mutta monien suosittelema 0,5-1 € kuulostaa minun korviini turhan pieneltä hinnalta, jos vaate on ehjä ja puhdas.

Olisi kiinnostavaa tietää, ostaako joku todella käytettyä kosmetiikkaa ja vanhoja perusvoiteita, hajuvesiä ym. kirpulta. Ei mene minun kaliini, kuka pystyy käyttämään toisen vanhaa noissa tuotteissa:eek:
 
No ehkä tosiaan osa osaa katsoa sen rikkinäisen tuotteen päälle 'sillä silmällä' (itsekin toisinaan räsää ostanut koska osaan korjata) mutta en mä sentään paskaisia vaatteita sieltä kotiini kanna.

Siitähän se lumppulan haju tunkeekin nenään, kun myydään ties missä mojunutta ja likaista vaatetta ja tavaraa.

Mun ostokseni pitää olla periaatteessa heti valmis käyttöön, ei niin että ensin pesen kaurapuurot ja savet pois ja vasta sitten näen 'todellisen' kunnon.
 
kaikki rikkinäinen ja tahranen on ihan ookoo olla esim kirpparilla,mut siel voi olla semmonen ilmanen poistolaatikko missä nuo kyseiset tavarat ois...ettei maksais mittään ja tuunaajat sais sieltä materiaa mitä tarvitsevat :) hintaa rikkinäisestä ja tahrasesta mun mielestä ei sais ottaa!
 
"Tiina"
[QUOTE="vieras";22170122]Kävin tänään pitkästä aikaa, ja kyllä on taso laskenut sen kirppiksen alkuajoista (pari vuotta)! Esim. hevonen jolta puuttui häntä. Nukke jonka suu oli leikattu rikki, isommaksi niin että huulet puuttui ja poski oli halki (ehkä tuttia varten?). Sen ymmärrän että joku ehkä haluaa halvalla ostaa konttaavalle kengät jotka on valmiikksi kärjestä puhki mutta vitonen niistä on liikaa... Ja niin tahraisia lastenvaatteita oli yhdessä pöydässä, ettei saa varmaan mitään myytyä, ei ne kelpais edes uffille! Ärsyttää nää, yritä siellä sitten etsiä "helmiä" :/[/QUOTE]

Tämä on tosiaan käsittämätöntä! Joskus vaatteissa lukee, että tahrat lähtee pesussa....olis sitten pessyt ne.

Minä bongasin viimeksi Kastehelmi-sarjan lautasen. 2e. Olisin ehdottomasti ostanut lautasen, jos olisi ollut ehjä...reikä keskellä lautasta....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22171159:
No ehkä tosiaan osa osaa katsoa sen rikkinäisen tuotteen päälle 'sillä silmällä' (itsekin toisinaan räsää ostanut koska osaan korjata) mutta en mä sentään paskaisia vaatteita sieltä kotiini kanna.

Siitähän se lumppulan haju tunkeekin nenään, kun myydään ties missä mojunutta ja likaista vaatetta ja tavaraa.

Mun ostokseni pitää olla periaatteessa heti valmis käyttöön, ei niin että ensin pesen kaurapuurot ja savet pois ja vasta sitten näen 'todellisen' kunnon.
Mä olen joskus paikannu haalarin, housut ym. joissa ollu pieni reikä. Eikä ole haitannu kun ne on muuten ollu ihan hyvässä kunnossa et pienellä paikkauksella niistä sai vielä hyvät, eikä ne ole suurta summaa maksaneet. mut paljon siellä myydään semmosta mitä mä en ottas edes ilmaseks.
 
Mä olen joskus paikannu haalarin, housut ym. joissa ollu pieni reikä. Eikä ole haitannu kun ne on muuten ollu ihan hyvässä kunnossa et pienellä paikkauksella niistä sai vielä hyvät, eikä ne ole suurta summaa maksaneet. mut paljon siellä myydään semmosta mitä mä en ottas edes ilmaseks.
Mulla on vaan se ongelma, että suutarin lapsella ei ole kenkiä....... mä en millään jaksaisi alkaa korjata oman väen vaatteita :ashamed: siis ainakaan niin että ostan rikkinäisen ja ajattelen sen korjata. Tahtoo jäädä....
 
"vieras"
[QUOTE="viipe";22170459]Minun mielestäni taas paikatut vaatteet on sitä roskaa! ;)[/QUOTE]

Lähes tuliterät housut, joihin on polveen tullut reikä ja joka on siististi paikattu tai peitetty esim. jollain kivalla merkillä, jos sattuu olemaan sopivassa kohdassa, ettei näytä hullulta?
 

Yhteistyössä