miksi keskenmenon jälkeen raskautuu niin helposti?

ja miksi sitä suositellaan odottaan muutama kuukausi ennenkun rupee uudestaan kokeileen raskautumista? sain ensimmäisen keskenmenon ja oisin kiitollinen jos joku voisi kertoo tälläisiä asioita. mun on tosi vaikee puhua koko asiasta ja näin on helpompaa. tuskin enää tänvuoden puolella uskallan raskautua,en tiedä. onkohan mahdollista että keskenmeno tuli,kun raskaus alkoi jo 6 viikkoa synnytyksestä. vahinko/yllätys se oli,mutta kumpikin täysin iloisia ja odotettiin jo kolmatta lasta innoissaan.
 
En osaa kysymykseesi vastata, mutta nostan tätä, koska haluisin itsekin tietää!
Meille sanottiin km:n jälkeen että heti vaan uutta yrittämään jos halua on.
Harmi että teillekkin kävi niin! Paljon tsemppiä ja haleja sinnepäin! :hug:

T:J
 
Mulle joku sanoi niin, että keskenmeno on "putsannut" sisuskalut ja mm. hyvää tartuntapintaa uudelle raskaudelle on tarjolla.

Nättitähti, voi olla mahdollista, että raskaus näin pian synnytyksen jälkeen olisi ollut liian raskas kropallesi...ja siksi kävi näin. Onhan raskaus ja synnytys aikamoinen koettelemus, johon keho tarvitsee aika paljon voimia.

Kurjaa silti, että kävi noin!
Jos et ole saanut kieltoa raskautua uudestaan, niin odottele menkat (tai kahdet) rauhassa ja aloittakaa uusi yrittäminen sitten :)

Tsemppiä :hug:
 
Onko kenellä oikeasti tietoa/kokemusta siitä, että tuleeko km:n jälkeen helposti/nopeasti raskaaksi? Saimme kyllä jo luvan yrittää uudelleen, periaatteessa jopa ennen seuraavia menkkoja. Ikää kun on jo, niin aikaa ei ole hukattavana. :'(
 
Keskenmenon jälkeen raskaaks tuleminen on ihan yksilöllistä varmaan. Mulla oli tuulimunaraskaus, joka meni kesken helmikuussa 06 ja sen jälkeen toinen raskaus missä oli sikiökin mutta se meni kesken rv10 18.8.06. Nyt olen komatta kertaa raskaana ja kaikki on mennyt hyvin. Viimeset menkat oli maaliskuussa 07 ja niiden jälkeen tulin sitten raskaaksi. Eli meillä raskautuminen kesti mun mielestä aika kauan...monet menkat tuli välissä vaikka kokoajan yritettiin. Meille kans sano toinen lääkäri että oota menkat mutta sitten toinen taas sano että heti jälkivuodon jälkeen vois alkaa yrittään taas eli en nyt oikeen tiedä siitä että oisko hyvä odottaa vaiko ei. Alottajan tapauksessa ois ehkä hyvä odottaa kun synnytyksestä on noin vähän aikaa,sais keho vähän levätä välillä. :)
 
Esikoista aloin odottamaan heti keskenmenon jälkeen. Keskenmeno tuli tuolloin rv 8+2. Esikoinen syntyi keskosena ja raskaus oli vaikea supistuksineen ja vuotoineen.
Seuraavat neljä raskautta menikin hienosti...

Kunnes viimeisin... 15.8.2007 syntyi kaunis pieni enkelimme...
Sydän oli sammunut alle mun sydämen.
Rv 19+3 syntyi.

Mulle lääkäri sanoi enkelin syntymän jälkeen, että 2-3 kuukautiset olisi hyvä odottaa ennen uudelleen yrittämista. Viime viikolla mulla oli ekat (?) menkat tai ihan 100% varma en ole, jos olisi olleet jo toiset, kun joitiain päiviä jälkivuodon loppumisen jälkeen alkoi selvä menkkamainen vuoto.
Mut tosiaan pari viikkoa ennen noita edellisiä menkkoja tuntin ovulaation tai oletin sen olevan oviksen. Mut sitähän ei tiiä olisiko sitä raskautunut, olisi yritetty.
Mutta nyt sitten odotellaan ne yhdet menkat ja sitten annetaan raskauden alkaa, jos on alkaakseen.

15.8-07
 
http://metku.net/~pesu/keskenmeno.php
"Keskenmenon jälkeen seuraavat kuukautiset tulevat yleensä n. 4-8 viikon kuluttua. Yleensä lääkärit suosittelevat odottamaan 1-3 kiertoa ennen seuraavaa yritystä. Tämä siksi, että keskenmenon jälkeen raskaaksi tuleminen on erittäin helppoa, mutta kohdun limakalvo saattaa olla liian huonossa kunnossa uutta raskautta tukemaan. Toisaalta myös edellinen raskaus saattaa sekoittaa hormonitoimintaa ja aiheuttaa ongelmia uudelle raskaudelle."
 
Minulla km 6+5 tammikuussa 2006, raskauduin uudelleen melko pian ja laskettuaika olisi ollut joulukuu 2006, kohtalo päätti toisin ja meille syntyi enkelipoika rvkolla 36, syytä tähän ei pystytty löytämään. Sitten meni 9kk kun tein uuden positiivisen testin, se päättyi nyt joulukuussa 16+.
En tiedä uskallanko enää edes yrittää.
Meillä on kumminkin kaksi lasta 2000 ja 2003.
Syli kaipaa vain niin kovasti elävää vauvaa.
 
Sus soo
Alkuperäinen kirjoittaja Valssu:
Onko kenellä oikeasti tietoa/kokemusta siitä, että tuleeko km:n jälkeen helposti/nopeasti raskaaksi? Saimme kyllä jo luvan yrittää uudelleen, periaatteessa jopa ennen seuraavia menkkoja. Ikää kun on jo, niin aikaa ei ole hukattavana. :'(
Meillä seuraavanlainen kokemus:
Ekaa lasta "yritettiin" 2 vuotta. Raskaus loppuun asti sujui hyvin. Tämän jälkeen ilman ehkäisyä taas pitkät 1½ vuotta ennen uutta raskautta, josta seurasi keskenmeno rv 10. Tämän jälkeen vain 3 kk, jonka jälkeen uusi raskaus joka meni loppuun asti onnellisesti. Eli se lähti yllättävän nopeasti alulle verrattuna kahteen edelliseen raskauteen. Sitten käytin pillereitä vuoden verran ja niiden lopettamisen jälkeen meni 3kk ja raskaana, joka meni kesken tällä viikolla rv 14. Nyt toivotaan, että uusi raskaus lähtisi alulleen nopeasti. Meilläkin on jo ikää, että alkaa pitää kiirettä... :)
Ehkä meillä oli vain sattumaa, että uusi raskaus alkoi keskenmenon jälkeen niin pian. Jos nyt käy samoin, niin voin alkaa vasta kertoa ehkä tilastollisia tuloksia meidän perheen keskenmenoista ja uusista raskauksista. ;)
Toivon plussaa sinulle mahdollisimman pian!
 
Sus soo
Angelmum :hug: Kovia olet kokenut. Itsellänikin on jo kaksi lasta, mutta syliin mahtuisi lisääkin. Tyydyn toki näihin kahteen ihanaan neitiin jos joku suurempi voima niin päättää. Yksikin keskenmeno on kuitenkin jo ihan liikaa itse kullekin. Oletko päässyt tutkimuksiin näistä keskenmenoista? Itselleni sanottiin, että asiaa ei tutkita ellei ole kolmea peräkkäistä keskenmenoa. Eli tuon "säännön" mukaan teidän pitäisi saada selvyyttä miksi nämä kaikki keskenmenot olette joutuneet kokemaan. Jaksamisia! :hug:
 

Yhteistyössä