Itse säälin monilapsisia perheitä. En ikinä tekisi viittä lasta. Se jos joku on itsekästä. Lapsen pitää elää koko ajan melun ja hälyn keskellä eikä hän saa olla omassa rauhassa vanhempien huomioimana. Aina pitää jaksaa ajatella kaikkia muita. Sitä saa tehdä maailmassa koko ajan ihmisten ilmoilla.Kyllä niistä ainokaisista ihan varmasti täyspäisiä kasvaa ja hyvinkäyttäytyviä ja sosiaalisia ja kohtuullisia ja mitä vaan. Ei tässä munmielestä ole kyse mistään sellaisesta. Ei niitä sisaruksia tarvii hankkia sen ESIKOISEN seuraksi, vaan ihan jokainen sisarus on ainutlaatuinen ja kaiken arvoinen. Kyllä minuakin yksilapsiset perheet säälittää, jos valinta on vanhempien tahallinen. Paljon menettävät siinä kaikki.
viiden äiti
No jaa, meitä oli lapsena enemmän mutta silti vanhemmat ryyppäs ja sekoili niin paljon että nykyään kaikki käydään psykiatrisessa hoidossa ja sosiaaliset taidot todellakaan ole mitkään hyvät.Monilapsisessa perheessä lapsi oppii kotona sosiaalisia suhteita.
Mitä ihmettä sun mies tekee työkseen kun voi elättää tollasen katraan? Vai oletteko voittaneet lotossa? Meillä hyvä kun varaa tehdä edes yksi lapsi, ja minä osa-aikainen sekä mies työssä ravintola-alalla...Ensin tuli yksi, sitten ajateltiin että sisarus olisi mukava, kolmas tehtiin sitten tekemisen ilosta, neljäs, viides ja kuudes jo mietitytti. Seitsemäs ja kahdeksas oli jo "hällä väliä kyllä meille lapsia mahtuu ja saa tulla". Mutta nyt nämä on tässä.
Vaikka koskaan ei pidä sanoa ei koskaan.
Vähän sama juttua,lapsia on kuusi.En minäkään olisi kyllä nuorena ikinä uskonut että saan kuusi lasta...Ensin tuli yksi, sitten ajateltiin että sisarus olisi mukava, kolmas tehtiin sitten tekemisen ilosta, neljäs, viides ja kuudes jo mietitytti. Seitsemäs ja kahdeksas oli jo "hällä väliä kyllä meille lapsia mahtuu ja saa tulla". Mutta nyt nämä on tässä.
Vaikka koskaan ei pidä sanoa ei koskaan.
Aloittajan logiikalla toinen olisi pitänyt antaa pois...Alkuperäinen kirjoittaja pöpö87;29640354:Mulle ei annettu edes sitä mahdollisuutta että yksi lapsi tulisi vain esikoiset oli kaksoset ja nyt ikää heillä 11 kk ja kolmas lapsi syntyy syksyllä. Lapset on ihania <3
Ei ne isot tulot vaan pienet menot...Mitä ihmettä sun mies tekee työkseen kun voi elättää tollasen katraan? Vai oletteko voittaneet lotossa? Meillä hyvä kun varaa tehdä edes yksi lapsi, ja minä osa-aikainen sekä mies työssä ravintola-alalla...
Anteeksi mutta mitä? Itse olen kasvanut ainoana lapsena ja olen tästä erittäin onnellinen. Jos itse joskus teen lapsia, saa myös jäädä yhteen. Jo lapsena minua kammotti monilapsisten perheiden melu ja kakofonia. Nautin edelleen omasta rauhasta ja yksinolosta. Ja koen olevani jopa aivan tervepäinen. Kiitos vain säälistä, mutta en kaipaa sitä.Kyllä minuakin yksilapsiset perheet säälittää, jos valinta on vanhempien tahallinen. Paljon menettävät siinä kaikki.