miksi keliakiaa sairastavan pitäisi saada jotain tukia

  • Viestiketjun aloittaja vierailijac
  • Ensimmäinen viesti
Puuhippa harmaana
Paljonko laktoositon ruokavalio maksaa sinulle kuukaudessa enemmän kuin tavallinen? Epäilen, ettei kovinkaan montaa euroa.

Gluteeniton ruokavalio sensijaan maksaa ihan törkeästi enemmän ja siihen saa tukea kaikki 23,60e kuukaudessa, ei riitä kovinkaan moneen leipäpussiin.
Meillä maidoton ruokavalio maksaa n. kaksi kertaa enemmäin kuin normaali ruokavalio.
 
vieradghilija
Mitä ihmeellistä siinä on? Se maksaa, siksi asia kiinnostaa. Kyseessä ei todellakaan ole mikään viha ja kosto keliaakikkoja kohtaan (hohhoijaa mikä ajatuskin). Etenkään kun omalla lapsella sitä(kin) epäillään. :D Tämä ei myöskään todellakaan ole se ainoa asia, tässä nyt vaan keskusteltiin ko asiasta, joten anteeksi etten ottanut huomioon armeijaa.
Toki säästyvä summa ei ole kuin n.10milj, mutta onhan sekin jotain.
Jostain on leikattava niin on hyvä leikata tällaisista, jotka eivät ole elinehto kenellekään. Terveellisesti voi syödä ilman kalliita erikoistuotteitakin.

Kerro nyt, nipotäti, miten paljon keliaakikko saa kuussa tukea?
Miten ajattelit että se tuo sun elämääsi extra glamouria lisää, jos keliaakikko ei saa sitä tukea.
Paljonko se tuki on, vastaa jo!
 
Pin
Kerro nyt, nipotäti, miten paljon keliaakikko saa kuussa tukea?
Miten ajattelit että se tuo sun elämääsi extra glamouria lisää, jos keliaakikko ei saa sitä tukea.
Paljonko se tuki on, vastaa jo!
Vastasin jo säästön määrän ja kuukaudessa se on vähän reilu 20e henkilöä kohden. Olisiko ollut 23e, no nopeastihan sinä voit ihan tarkan summan itse googlettaa. En ole kuvitellut missään vaiheessa, että tämä parikymppiä kilahtaisi mun tilille.
 
vierailijDDDa
Vastasin jo säästön määrän ja kuukaudessa se on vähän reilu 20e henkilöä kohden. Olisiko ollut 23e, no nopeastihan sinä voit ihan tarkan summan itse googlettaa. En ole kuvitellut missään vaiheessa, että tämä parikymppiä kilahtaisi mun tilille.

Miksi tästä sitten edes puhutaan, summahan on aivan mitätön, ei tuo kyllä keliaakikkoa auta pätkääkään, mutta on tietysti parempi kuin ei mitään.
Luulin että avustus olisi edes 100euron luokkaa, kun leuat noin loksuvat.
Kaikesta te vaivaa jaksattekin nähdä. Menkää nyt potkimaan vammasia ja mummoja vaihteeksi. Kai nekin teiän elämänne pilaa.
 
Pin
Miksi tästä sitten edes puhutaan, summahan on aivan mitätön, ei tuo kyllä keliaakikkoa auta pätkääkään, mutta on tietysti parempi kuin ei mitään.
Luulin että avustus olisi edes 100euron luokkaa, kun leuat noin loksuvat.
Kaikesta te vaivaa jaksattekin nähdä. Menkää nyt potkimaan vammasia ja mummoja vaihteeksi. Kai nekin teiän elämänne pilaa.
Kyllähän sille säästyvälle summalle olisi järkevämpääkin käyttöä vaikka se ei olekaan mikään mullistava summa. (sitäkään en väittänyt)
Mummot eivät kyllä mitenkään pilaa elämääni.
Sitäkään en väittänyt, mitäköhän hupaisaa vielä keksitkään...
 
Miksi tästä sitten edes puhutaan, summahan on aivan mitätön, ei tuo kyllä keliaakikkoa auta pätkääkään, mutta on tietysti parempi kuin ei mitään.
Luulin että avustus olisi edes 100euron luokkaa, kun leuat noin loksuvat.
Kaikesta te vaivaa jaksattekin nähdä. Menkää nyt potkimaan vammasia ja mummoja vaihteeksi. Kai nekin teiän elämänne pilaa.
Noin "mitättömän" summan voi sitten olla lahjottamattakin. Turha avustus.
 
  • Tykkää
Reactions: säpäle
Luojan kiitos me saamme sen n. 100€ kuussa lisärahaa tytön keliakian vuoksi. On meinaan ostoskorin hinta meillä noussut tytön diagnoosin myötä huimasti.
 
vierailijax
Miksi kenenkään pitäisi saada maksutonta terveydenhoitoa? Tai koulutusta? Entäs tiet, jokainen voisi rakentaa omat tiensä millä ajella..

Työttömyyskorvaukset ja sosiaalituet vasta ovatkin rahan tuhlausta, jos eivät iliman pärijää niin kuolkoot pois, luonnonvalinnan kautta kansamme perimä vahvistuu ja kohta saavutamme täystyöllisyydenkin :)
 
vierasssilija
Kyllähän sille säästyvälle summalle olisi järkevämpääkin käyttöä vaikka se ei olekaan mikään mullistava summa. (sitäkään en väittänyt)
Mummot eivät kyllä mitenkään pilaa elämääni.
Sitäkään en väittänyt, mitäköhän hupaisaa vielä keksitkään...

Mitä järkevämpää käyttöä sille olisi? Miksi oletat, että se pieni summa valtion kassasta, menisi johonkin "parempaan". Mikä olisi tuota parempaa. Ei tuo hallitus anna rahaa mihinkään parempaan. Päinvastoin, kaikki hyvä halutaan romuttaa ja pahoihin asioihin virtaa miljardeja. Sitten te tyhmät brassailijat näette vian olevan niissä joilla on jotain vikaa. "Mikseivät voi olla terveitä ja rikkaita, oma vika".
Oisko sun "järkevämpi käyttö" esim tienpätkä jääkiekkoilijan huvilalle?
 
Pin
Mitä järkevämpää käyttöä sille olisi? Miksi oletat, että se pieni summa valtion kassasta, menisi johonkin "parempaan". Mikä olisi tuota parempaa. Ei tuo hallitus anna rahaa mihinkään parempaan. Päinvastoin, kaikki hyvä halutaan romuttaa ja pahoihin asioihin virtaa miljardeja. Sitten te tyhmät brassailijat näette vian olevan niissä joilla on jotain vikaa. "Mikseivät voi olla terveitä ja rikkaita, oma vika".
Oisko sun "järkevämpi käyttö" esim tienpätkä jääkiekkoilijan huvilalle?
Koska väännät jatkuvasti sanojani mieleisesi mukaan, on keskustelu ihan turhaa. En jaksa joka ikiseen aloittaa sillä "en tätäkään tarkoittanut", "ei, en sanonut niin", "Ei en kuvitellut..." jadijadijaa.
Olet jo päättänyt mitä mieltä "olen", etkä pääse tuosta ilmeisesti yli mitenkään. Minä tyhmä... juu ;)
 
vierddailija
Koska väännät jatkuvasti sanojani mieleisesi mukaan, on keskustelu ihan turhaa. En jaksa joka ikiseen aloittaa sillä "en tätäkään tarkoittanut", "ei, en sanonut niin", "Ei en kuvitellut..." jadijadijaa.
Olet jo päättänyt mitä mieltä "olen", etkä pääse tuosta ilmeisesti yli mitenkään. Minä tyhmä... juu ;)
Kyllä sä itsestäsi ainakin annat aika ajattelemattoman vaikutelman, en tiedä onko se tyhmyyttä vai pelkkää ylimielisyyttä muita ihmisiä kohtaan. Moinen itsekkyys tuntuu nykyään olevan hyvin suosittua. Oma napa, mitäs muista.
Kiitos kun et vastannut, mikä olisi parempi paikka tuolle mitättömälle summalle, kuin tukea ihmisiä, joiden ostama ruoka on kalliimpaa kuin muiden.
Kyllä mäkin tiedän paljon hyviä kohteita, jotka tarvitsisivat kipeästi tukea, mutta en sentään ajattele että otetaan sitten joltain vaivoja potevilta.
 
idimontti
Mä voin vastata kaikkien kermaperseiden puolesta. On aivan oikein että säästetään varhaiskasvatuksesta, sosiaalituista ja takuueläkkeestä. Säästyneet rahat on parempi laittaa maataloustukiaisiin, insinörttien palkkoihin ja Kreikan tukemiseen, sekä hallintovirkamiesten palkankorotuksiin..
 
vierailijass
Mä voin vastata kaikkien kermaperseiden puolesta. On aivan oikein että säästetään varhaiskasvatuksesta, sosiaalituista ja takuueläkkeestä. Säästyneet rahat on parempi laittaa maataloustukiaisiin, insinörttien palkkoihin ja Kreikan tukemiseen, sekä hallintovirkamiesten palkankorotuksiin..
Kukaan ei osoittanut olevansa tätä mieltä tässä ketjussa.
 
Sinulle Pin
Pin, tule ulos sieltä ylimielisyyskuorestasi. Kai oikeasti olet ihan kiva tyyppi. Täällä vaan nalkutat, nakkelet niskojasi, ja käyttäydyt kuin pahainen angsti teini.
 
Jos vaikka siksi, kun silloin pitää olla tosi tarkka. Menepä syömään jonkun tekemää sapuskaa missä on seassa väärää lihaliemikuutiota ja jo kärsit vatsaoireista ja raavit itsesi verille.

Asia erikseen se, että hieman pierettää kun söit laktoosillista...
 
Pin
Ei ole. En ole sinulle yhteenkään viestiin aiemmin vastannut tai kommentoinut.
Mitä ylimielistä nyt tässä ketjussa sanoin? Minusta tällainen tuki nyt vaan ei ole se kohde, joka ensisijaisesti tarvitsee rahaa ja on yksi niistä harvoista mielestäni hyvistä leikkauksista joita nyt tehdään. Joku sanoi itsekkääksi ja omaa napaa tuijottavaksi, saanen muistuttaa, että lapsellani epäillään nyt keliakiaa ja/tai vilja-allergiaa, joten omaan nilkkaanhan tässä saattaisin kusta jos se osoittautuisikin keliakiaksi. Miksi niin tekisin jos ajattelisin nyt vain itseäni?! En vaan ihan oikeasti näe tätä niin pahana leikkauksena, koska edelleenkin (kuten sanoin useasti) keliaakikko voi syödä terveellisesti ilman kalliita erikoistuotteita. Jos asia ei olisi noin, mielipiteeni olisi toinen.


Ilmeisesti mistään leikkauksesta, ei edes mahd itseään koskevasta saa olla toista mieltä, koska sitten on tyhmä, kermaperse, ylimielinen ja mitä niitä nyt olikaan. Jos haluaa minua loukata niin haukkuminen on ihan viimeinen keino, kannattaisi koittaa satuttaa jotenkin taidokkaammin.
 
Sinulle Pin
Mitä ylimielistä nyt tässä ketjussa sanoin? Minusta tällainen tuki nyt vaan ei ole se kohde, joka ensisijaisesti tarvitsee rahaa ja on yksi niistä harvoista mielestäni hyvistä leikkauksista joita nyt tehdään. Joku sanoi itsekkääksi ja omaa napaa tuijottavaksi, saanen muistuttaa, että lapsellani epäillään nyt keliakiaa ja/tai vilja-allergiaa, joten omaan nilkkaanhan tässä saattaisin kusta jos se osoittautuisikin keliakiaksi. Miksi niin tekisin jos ajattelisin nyt vain itseäni?! En vaan ihan oikeasti näe tätä niin pahana leikkauksena, koska edelleenkin (kuten sanoin useasti) keliaakikko voi syödä terveellisesti ilman kalliita erikoistuotteita. Jos asia ei olisi noin, mielipiteeni olisi toinen.


Ilmeisesti mistään leikkauksesta, ei edes mahd itseään koskevasta saa olla toista mieltä, koska sitten on tyhmä, kermaperse, ylimielinen ja mitä niitä nyt olikaan. Jos haluaa minua loukata niin haukkuminen on ihan viimeinen keino, kannattaisi koittaa satuttaa jotenkin taidokkaammin.
Juuri tätä tarkoitan, teiniangstia. Raivoat nykyään joka ketjussa kuin maailmalle vihainen teini.
 

Yhteistyössä