Miksi kaveri ei ymmärrä,etten vaan millään JAKSA miettiä PartyLite-kutsuja!!?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen tytön äiti-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen tytön äiti-79

Vieras
Eräs ystävä lähti mukaan siihen toimintaan ja nyt painostaa mua pitämään kutsut..En vaan millään jaksaisi,eikä kyllä ole juuri ketään kutsuttaviakaan,joiden tietäisin tulevan..Meillä kolme pientä lasta ja miehellä vuorotyö(väsyttävää arkea!) ja kun synttärijuhliakin aina stressaan niin nyt pitäiis kutsutkin järjestää..
Ystävä suuttui,kun sanoin,etten jaksa..Olenko huono ystävä,laisaka vai mikä
Ja ystävällä itsellään ei oel lapsia ja on pois työelämästä..Eli suht rentoa arkea hällä..
 
mä en koskaan suostuisi pitämään minkään sortin myyntikutsuja kotonani. Syntymäpäivisääkin on ihan tarpeeki järkkäämistä. Ystäväsi on mennyt mukaan toimintaan, et sinä. kyllä pitäisi ystäväsi tajuta asia. En koskaan edes osallistu mihinkään myyntikutsuihin vaikka usein on pyydetty. Laitan rahat johonkin muuhun.
 
Ei pidä suuttua kaverisi tuollaisesta Itsekin olen jälleenmyynti hommissa ja välillä tuntuu kokeeko ystäväni painostusta. Ne ketkä reilusti sanoneet että ei kiitos niin heille en edes mainosta (elleivät sitten kysy tarjouksia erikseen) ja toisille ilmoittelen aika ajoin tarjoukset ja kysyn haluavatko esittelyjä. En loukkaannu vaikka eivät otakaan, mutta haluan pitää heidät ajantasalla.
Sano reilusti kaverillesi ettet halua emännöidä. ei konsultti saa painostaa ja "pakottaa" ottamaan esittelyjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen tytön äiti-79:
Eräs ystävä lähti mukaan siihen toimintaan ja nyt painostaa mua pitämään kutsut..En vaan millään jaksaisi,eikä kyllä ole juuri ketään kutsuttaviakaan,joiden tietäisin tulevan..Meillä kolme pientä lasta ja miehellä vuorotyö(väsyttävää arkea!) ja kun synttärijuhliakin aina stressaan niin nyt pitäiis kutsutkin järjestää..
Ystävä suuttui,kun sanoin,etten jaksa..Olenko huono ystävä,laisaka vai mikä
Ja ystävällä itsellään ei oel lapsia ja on pois työelämästä..Eli suht rentoa arkea hällä..

Mulla oli ihan sama tilanne,paitsi että pidin ne kutsut ja 2kk ennen jo alkoi niistä jauhaan päivittäin ja tuotteita mainostaan ja esitteitä raahaan.
Kun kutsut oli pidetty sanoin ei kiitos enään,minä itse kyllä kerron jos haluan vielä jotain tilata tai kutsuja pitä,mutta nyt haluasin vain sen oman ystäväni takaisin................ystäväni ymmärsi eikä loukkaantunut
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Mä meinasin ihan pistää välit poikki yhteen kaveriin, kun väkisellä halusi järkätä munluona tuppreikutsut. |O

Lovuksi annoin sen järjestää, mut ärsytys jäi.

Minun on hyvä kieltäytyä, kun en tunne ketään, ei ne esittelijät ihan pelkästään minulle tule niitä kppoja näyttelemään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Mä meinasin ihan pistää välit poikki yhteen kaveriin, kun väkisellä halusi järkätä munluona tuppreikutsut. |O

Lovuksi annoin sen järjestää, mut ärsytys jäi.

Minun on hyvä kieltäytyä, kun en tunne ketään, ei ne esittelijät ihan pelkästään minulle tule niitä kppoja näyttelemään :D

:D JOatiin hyvää erakkoluonteessakin on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Jos teillä on jotain muuta erimielisyyttä ja se on oikeesti syy mikset halua kutsuja?

Mä rakastan pitää kutsuja! korostan aina (emäntänä ) kutsuessani että ostopakkoa ei ole, tervetuloa kahville. Ja kun väkeä on tarpeeksi - esim 20 rouvaa, kukaan ei koe semmoista "ostopakkoa". Jos kutsuu liian vähän - esim 5 - mun mielestä tulee semmoinen kohteliaisuusostos-reaktio, josta voi jäädä paha maku suuhun. Ja toisaalta kun ostopakkoa ei ole, moni selailee kuvastosta sitä mitä haluaa, eikä etsi halvinta mahdollista "kun jotain on pakko tilata"

Painostukseen ei tarvitse eikä pidä suostua, mutta jospa kyse on vaan väärinymmärryksestä?

Minä ilahdun aina kun tupperintäti soittaa ja kysyy koska saa tulla. Joskus on sovittu saman tien 2 päivämäärää että pääsen järjestää kutsuja:D

Vaikka sä pidät kutsuista niin jollekin järjestäminen jo synttäreille on pakkopulla..

nojoo mäkää en järkkäis koska en tunne ketää joka lähtis tollasee mukaan ja ostais ainakaa sen enempää ku kerran.
 
mulla on kans yks"ystävä" joka kokoajan pommittaa tekstiviesteillä että "pidätkö kutsut" tai "tervetuloa kutsuille" siis ihan kokoajan... mua ei kiinnosta nyt tällähetkellä pätkääkää ne partylitet.. ensinnäkää mullei oo varaa laittaa niin kalliita kyntiilöitä ja muuta mitä sielä myydään.
 
Mun mielestä ne on ihania, ja jos on aikaa ja energiaa, ni niitä saa paljon halvemmalla, kun emännöi kutsut (itsekin 1-2 kertaa vuodessa). Mutta ei ketään saa pakottaa.
 
Kaksilla Partylite-kutsuilla olen ollut, ja aikamoinen henkinen painostus (ostopakko) ostamiseen on molemmissa ollut:( Ja enää en niihin mene enkä ikimaailmassa niitä kotonani pidä.

Pakko oli viimeksikin ostaa sellainen20 e kynttiläsysteemi (oli vielä halvimmasta päästä kuvaston tuotteista) kun niin vähän tuli tilauksia "ettei tule nyt emännälle emännänlahjaakaan vaivanpalkaksi" ym... Ja kauhea painostus esittelijäksi. Osaan kyllä tulevaisuudessa moiset kutsut kaukaa kiertää. Ostan kynttilät, purkit ja purnukat Tiimarista ja Prismasta. Nih.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Jos teillä on jotain muuta erimielisyyttä ja se on oikeesti syy mikset halua kutsuja?

Mä rakastan pitää kutsuja! korostan aina (emäntänä ) kutsuessani että ostopakkoa ei ole, tervetuloa kahville. Ja kun väkeä on tarpeeksi - esim 20 rouvaa, kukaan ei koe semmoista "ostopakkoa". Jos kutsuu liian vähän - esim 5 - mun mielestä tulee semmoinen kohteliaisuusostos-reaktio, josta voi jäädä paha maku suuhun. Ja toisaalta kun ostopakkoa ei ole, moni selailee kuvastosta sitä mitä haluaa, eikä etsi halvinta mahdollista "kun jotain on pakko tilata"

Painostukseen ei tarvitse eikä pidä suostua, mutta jospa kyse on vaan väärinymmärryksestä?

Minä ilahdun aina kun tupperintäti soittaa ja kysyy koska saa tulla. Joskus on sovittu saman tien 2 päivämäärää että pääsen järjestää kutsuja:D

Ja sulla on 1 lapsia?Se on nimittäin IHAN ERi asia,kun lapsia on enempi,esim.3 kuin ap:lla..Ei sitä sillon jaksa mitään ylimääräisiä hommia..
 
Minä olen sanonut jyrkästi ja päättäväisesti "ei" kaikille verkostomarkkinointi-tutuilleni, kieltäytynyt emännöimästä ja tulemasta juhliin. Pari tuttua on vuosien varrella loukkaantunut niin, etteivät muutamaan hetkeen ottaneet yhteyttä.

En ollut ihan kauhean pahoillani.

Aloittajalle sanoisin, että ei sinun vastuulla ole kaverisi bisnestä ylläpitää ja avittaa. Hoida lapsesi ja keskitä tarmosi heihin. Pörttöjen ja niiden pahanhajuisten, päänsärkyä aiheuttavien kynttilöiden aika on joskus myöhemmin, jos niin haluat.
 
Kurjaa, tunnen ihan myötähäpeää :ashamed: :D :ashamed:

Ite pidän Avonin- kutsuja, mut lähinnä meen tuntemattomiin koteihin, en tyrkytä kavereille jne.

Ja en tosiaankaan oota, et kaikki vieraat tilais!!!

Ja en vaahtoa tuotteista, kerron mitä kokemuksia ite tiedän. (Tai ainakin vakaa-aikomus :D ) :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Mä meinasin ihan pistää välit poikki yhteen kaveriin, kun väkisellä halusi järkätä munluona tuppreikutsut. |O

Lovuksi annoin sen järjestää, mut ärsytys jäi.

Mä tutustuin täällä plussalla yhteen paikalliseen äitiin, joka on kans tällänen jälleenmyyjä, esittelijä. Hän kun hoksas, että asutaan samalla paikkakunnalla, alkoi olla niin kaveria ja hyvää ystävää että.
Mä ihan onnessani, että vihdoinki sain ystävän! Meni muutama viikko, niin kertoi olevansa esittelijä ja kysyi pitäisinkö kutsut. En luvannut, kun mun kutsuille ei ikinä tule ketään. Hyvä, jos tää kaveri enää edes tervehtii, kun kaupungilla nähdään. Eli ystävyydellä olikin taka-ajatus...

 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen tytön äiti-79:
Eräs ystävä lähti mukaan siihen toimintaan ja nyt painostaa mua pitämään kutsut..En vaan millään jaksaisi,eikä kyllä ole juuri ketään kutsuttaviakaan,joiden tietäisin tulevan..Meillä kolme pientä lasta ja miehellä vuorotyö(väsyttävää arkea!) ja kun synttärijuhliakin aina stressaan niin nyt pitäiis kutsutkin järjestää..
Ystävä suuttui,kun sanoin,etten jaksa..Olenko huono ystävä,laisaka vai mikä
Ja ystävällä itsellään ei oel lapsia ja on pois työelämästä..Eli suht rentoa arkea hällä..

Vaikka olisit pirteä lapseton sinkku, niin sinun ei ole pakko järjestää mitään suoramarkkinointikutsuja. Ystäväsi on ääliö.
 
Älä ihmeessä ota mitään paineita järjestää jollet halua. Ei tosiaan tarvi selitellä sen enempää.

Mustakin oli oikein hauska kerran käydä yhden tutun järjestämillä kutsuilla, mutta en tajunnutkaan, että sitten niitä kutsuja tulee kuukauden välein. No, toivottavasti hänellä on laaja ystäväpiiri, koska mulla ei kyllä oikein ole aikaa eikä kiinnostusta noin usein käydä, eikä tarvettakaan.

Enkä kyllä sellaiseen ryhdy, että hän haluaa mut ystäväpiiriinsä vaan että mä tilaisin hänen kauttaan kynttilöitä. Kun ei hän tätä ennen ole niin innokkaasti ollut kutsumassa ja "Rakkaaksi ystäväksi" nimitellyt!
 
Mä oon kyl Tupperikutsut luonani antanut pitää,oli niin kätevä emännänlahja :D
Mut en tykkää noista Partylite-hommista,joten niitä en luokseni halua..Sääli vaan,että Tupperi-kaverini muutti kauas pois,eikä voi tulla kutsuja pitämään,ois kiva taas järkätä yhet :)
 

Yhteistyössä