Miksi käsityö ei kelpaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DeFeis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

DeFeis

Uusi jäsen
17.01.2005
27
0
1
Niin, siinäpä se jutun pointti jo otsikossa tulikin. =)

Mutta siis ihan oikeasti: Olen pyörittänyt jonkinmoisella menestyksellä nettiputiikkia, jossa on tarjolla käsin neulottuja vaatteita ja asusteita perheen pienimmille noin vuoden verran. Tilauksia vaan ei juurikaan tule, vaikka hinnat ovat alhaiset (laskin kerran, että neuleita tehdessä tuntipalkkani on alle euron.). Missä siis mättää?

Itse kun en ole moiseen probleemaan vastausta keksinyt, joten josko joku muu keksisi. =)

ihaniahan ne varmasti on, mutta monilla on ehkä kutojia omasta takaa..
Näin ainakin meillä . suvun tädit pitää pikkuisen nutuissa ja sukissa !
kyse ei ole arvostuksen puutteesta ( päinvastoin ) vaan ylitarjonnasta!

Mitenkä markkinoit itseäsi? Käykö sivuilla ylipäätänsä ketään? Suurin ongelma huonosti menestyvissä nettikaupoissa on että ihmiset eivä löydä sinne, pelkkään puskaradioon on turha luottaa. Ja toinen on että jos kukaan ei tunne, laadusta ei voi olla varma. Käytkö koskaan markkinoilla tai messuilla tuotteinesi että ihmiset pääsisivät ihan livenä koskettelemaan tuotteitasi?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2005 klo 15:08 halssi kirjoitti:
Mitenkä markkinoit itseäsi? Käykö sivuilla ylipäätänsä ketään? Suurin ongelma huonosti menestyvissä nettikaupoissa on että ihmiset eivä löydä sinne, pelkkään puskaradioon on turha luottaa. Ja toinen on että jos kukaan ei tunne, laadusta ei voi olla varma. Käytkö koskaan markkinoilla tai messuilla tuotteinesi että ihmiset pääsisivät ihan livenä koskettelemaan tuotteitasi?

Markkinoilla/messuilla en vielä ole ollut ihan taloudellisesta syystä. Messupaikka kun tuppaa maksamaan maltaita. Tarkoitus on tähdätä ensi vuoden Kädentaitomessuille tänne Helsinkiin.

Sama homma vähän tuon mainostuksen kanssa = tuppaa maksamaan. Vasta nyt sain raavittua rahaa mainostamiseen, ja tämän vuoden lopulla putiikin mainos onkin kahdessa Vauva-lehdessä ja yhdessä Meidän Perhe-lehdessä (Vauvassa tässä- ja marraskuussa, MP:ssä marraskuussa).

Laadusta taas: olen neulonut parikymmentä vuotta... :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2005 klo 15:40 Norrsu kirjoitti:
Mitkäs ne sivut on? Haluaisin käydä tutustumassa?

http://www.kurjenmiekka.co.nr

Vsroitus: kuvia ei ole mieletön määrä. johtuu siitä, että kuvataan aina kun valmistuu. Ja ihan kaikkea ei kuitenkaan voi kuvata. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2005 klo 15:40 Norrsu kirjoitti:
Mitkäs ne sivut on? Haluaisin käydä tutustumassa?

http://www.kurjenmiekka.co.nr

Varoitus: kuvia ei ole mieletön määrä. johtuu siitä, että kuvataan aina kun valmistuu. Ja ihan kaikkea ei kuitenkaan voi kuvata. :D Tällä hetkellä siellä on suurin osa ns. basic-tuotteita. Idea kun on myös se, että tehdään sellaisena kuin asiakas toivoo.

Tässä joitain syitä, mitä tuli mieleen:

- Moni tekee itse, eikä siksi halua ostaa toisen käsintekemiä tuotteita.
- Kaupasta saa halvemmalla (en silti sano, että sun hinnat oli kalliita)
- Kaupan laatu on tasalaatuista, kaikki ei arvosta käsintehdyn näköistä
- Merkittömät tuotteet ei myy
- Nykyään mikään ei saisi maksaa mitään.

Mä teen kanssa käsitöitä, ja joskus on tullut mieleen, että niitä voisi tehdä oikein myyntiin. Kuitenkin törmäsin samaan, kun yritin myydä 2 itsetekemääni kantoliinaa. Koska eivät olleet merkkiliinoja, ketään ei kiinnostanut, vaikka yritin myydä niitä pelkän kankaan hinnalla.

Juu, hinnat ei ole pahoja, jos ajattelee, että ne on käsityötä, mutta 60 euroa LASTEN neulepaidasta, joka mahtuu ehkä yhden talven, on kyllä AIVAN liikaa monelle, mä en itsekään omista yhtäkään noin kallista vaatekappaletta. Niin ihania kun nuo sun vaatteet onkin.

Ja miksi kauppa ei käy? MAINOSTA, MAINOSTA ja TAAS MAINOSTA!! Pelkkä nettikauppa ei ole kovin helposti löydettävissä. Lähettele mainoksia, esim. ihan A4-tulosteita ympäriinsä: perhekerhot, neuvolat, kaupat... Anna tutuille ja sukulaisille, että jakavat omille paikkakunnilleen... Ja mainosta ihan lehdessä, esim. Hesariin pari-kolme mainosta tekee jo terää.

ihan peruskamaa näkyivät olevan. eli ihan siistiä ja nättiä työtä, mutta ne joilla sukulaiset tekee, niin ei ole mielenkiintoa kun ei mitään niin erikoista näkynyt mitä ei ite osaisi. ja toisaalta neulevaatteita tarvitaan aika vähän. yksi villahaalari toimii yhden talven ihan hyvin ja neuleet onb usein aika kuyumia ja epäkäytännöllisiä pitää arkivaatteena sisällä.

mutta mainostus!
ja miten olisi kirppismyynti. ainakin täällä näkee joillain kirppareilla ihan kokonaisia paikkoja joissa vaan käsitöitä tarjolla. voisi olla ihmisille helpompi ostaa kun näkee livenä?

myös erilaisille markkinoille ja toreille kannattaa kysellä rohkeasti paikkaa!

Minä kävin tilaamassa parit sukat, jo ihan kannatuksen vuoksi ja myös siksi kun niihin saa nimet. Itsekin osaan neuloa sukkia, mutta en millään viitsi alkaa väsäämään nimiä niihin ja sitten ne aina tarhassa hukkuvat... Katsotaan millaiset ovat, mainostan kyllä eteenpäin jos aihetta on... =)

Minulla myös nettiputiikki! Tosin en ole ollenkaan kutomisalalla ;)
Vaan teen painatuksia, lastenvaatteita, imetypaitoja, nimikoituja ruokalappuja ja kaikkea muuta kivaa.

Mainostaminen todella on SE juttu. Itsekin kamppailen sen kanssa. Mutta koska yritykseni ei ole täsypäiväistä työtä en voi mainostaa liikaakaan sillä en ehtisi tekemään jos tulisi kauheat tilaukset (haluan toimittaa tavaran mielellään samana viikkona kun tilaus on tehty) Ja niinkun sanoit mainostaminen maksaa älyttömästi pienelle firmalle! Ja mistäs ne mainosrahat otetaan? no asiakkailta loppupäässä...

Kyselin myös näitä lastenmessupöytiä. maksaa 450e. No, minä olen vienyt myyntiin tuotteita eri firmoihin. Tosin ne ottaa proivikkaa (30-40% hinnasta). Olen myös vienyt mainoksia neuvolaan jne. Mitään sen kalliimpaa ja aikavievää en rupea tekemään sillä silloin työstä tulisi täysipainotteista mainostamista. Nyt on tilauksia riittänyt sopivasti ilman että tulee stressiä.

Kudotuista vaatteista: Itse ostin kudotun paidan kun Unkarissa käytiin. Olihan siellä paljon muitakin hienoja vaatteita mutta halusin "tukea" paikallisia. Meillä isomummu kutoo mutta nyt ei syksyksi ole villasukkia tullut ja jos ei tule niin voisin kyllä sinulta tilatakin. Laitan osoitteen muistiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2005 klo 14:39 NäkymätönNinni kirjoitti:
Olisin tilannut sukkia lapsille mutta koska olen tarkka että vaatteet ja pukimet on kutakuinkin sävysävyyn, jätän tilaamatta koska värikartat eivät aukea. :(

Eikö aukea? No voi *piip*. Kokeilitko iahn novitan sivujen kautta?

Niin... sitten se kirppisidea oli hyvä. Olin jo suunnitellut tämän vuoden loppuun tai ensi vuoden alkuun kirppispöytää. Plus tänään varasin messupöydän ensi vuoden Kädentaidot-messuilta.

-S-

P.S: Kiitos tilanneelle. :hug:

hei,
meidän äiti tekee myös neule juttuja ja myös ompelee kankaasta nuken vaatteita. Ei mitään tavan omaista trikookamaa vaan esimerkiksi nukelle kansallispukuja, balettipukuja, sadeasuja ym. mitä ei joka kirpparilla ole.
Samaan ongelmaan olen törmännyt. ihmiset ei ole valmiita maksaan mitään. Itse tiedän että vaatteiden leikkaaminen, materiaalien hankkiminen ja ideointi ja toteutus vievät valtavasti aikaa... ja materiaalit on aika kalliita.
Kannattaa kuitenkin miettiä et mikä olis sellainen mihin voisi erikoistua tai miten erottuisi porukasta. Miksi ihmiset ostaisivat juuri sinun tuotteitasi? Jotain hauskaa, söpöä, erikoista tms.
kirppis pöytä on hyvä, mutta siellä ei yleensä käsitöitä arvosteta. Parempi olisi saada jonnekin käsityö-, matkamuisto-, lastenvaate- tai muuhun vastaavaan paikkaan myyntiin. Myynti tilisysteemillä...
Tsemppiä! tai jos joku lastenvaate kotimyyjä ottaisi tuotteitasi kaupattavaksi...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2005 klo 14:28 DeFeis kirjoitti:
Niin, siinäpä se jutun pointti jo otsikossa tulikin. =)

Mutta siis ihan oikeasti: Olen pyörittänyt jonkinmoisella menestyksellä nettiputiikkia, jossa on tarjolla käsin neulottuja vaatteita ja asusteita perheen pienimmille noin vuoden verran. Tilauksia vaan ei juurikaan tule, vaikka hinnat ovat alhaiset (laskin kerran, että neuleita tehdessä tuntipalkkani on alle euron.). Missä siis mättää?

Itse kun en ole moiseen probleemaan vastausta keksinyt, joten josko joku muu keksisi. =)

Kävin laittamassa sinulle yksityisviestiä...

Toinen myynti valtti mitä voisit miettiä on se, että tekisit aikuisille sukkia ym. Lapsille tekevät yleensä kummit, mummit ja tädit. Esim. ne nimi-sukat, olisivat ihana lahja idea jouluksi.

Yhteistyössä