Miksi kaksosille samanlaiset vaatteet?

yksi mielipide
Minusta on hauska pukea lapset samanlaisiin vaatteisiin ja lapsetkin pitävät siitä. Enemmän tosin tykkään tyylistä että samanlaiset, mutta kuitenkin erilaiset (esim. eriväriset mariraidat tai sitten toisella on samasta/samanvärisestä kankaasta paita ja toisella mekko).

En tietenkään halua kuvitella että minulla olisi vain yksi lapsi, olen nimenomaisesti halunnut kaksi lasta, ja kaksi lasta minulla onkin. Eri aikaan syntyneet tyttö ja poika, mikä tietysti osaltaan haittaa samanlaiseen pukemista. ;) Pojalla on paljon punaista mutta tyttö ottaa mieluummin päällensä pinkkiä tai vaaleanpunaista.

Ja tosiaan meilläkin käy välillä niin, että kun isompi saa jonkun vaatteen myös pienempi haluaa samanlaisen. Paljon on saman teeman ympäriltä vaatteita joissa sitten kuitenkin on eri kuva ja ehkä värikin on eri.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksi mielipide:
Enemmän tosin tykkään tyylistä että samanlaiset, mutta kuitenkin erilaiset (esim. eriväriset mariraidat tai sitten toisella on samasta/samanvärisestä kankaasta paita ja toisella mekko).
Tuotakin meillä harrastetaan :)

Samoin sitä, että samana päivänä kummallakin on päällään oranssia, seuraavana päivänä värikästä uusretroa, jne.

Mä nyt vaan tykkään lastenvaatteista :D ja niillä on joskus kiva kikkailla. Suurin osa noiden vaatteista on kuitenkin sellaista, mitä sisarukselta ei löydy.
 
pihlaja
Meillä on yleensä 1v tytöillä samankaltaista päällä. Joskus on samanlaiset vaatteet ja silloin on vaikea nopealla silmäyksellä sanoa kumpi on kumpi. Sen takia meillä onkin yleensä käytössä saman vaatteen eri värit tai kummallakin farkkumekko ym. Erittäin harvoin tulee puettua tytöt ihan erilaisiin ja erityylisiin vaatteisiin. Ehkä silloin kun isä on pukenut toisen ja minä toisen.
Omaan silmään näyttää parhaimmalta toisiinsa sopivat vaatteet.
 
Mulla ei oo kaksosia, mutta kaksi tyttöä vuoden ikäerolla. En pue aina samalla lailla, mutta joitan vaatteita on samanlaisia. Musta se on vaan jotenkin... söpöä. :D En osaa sitä sen kummemmin selittää. Musta ne on vaan niin ihanan näköisiä kun niillä on samanlaiset vaatteet, en tosiaan ajattele että sen avulla jotenkin mieltäisin heidät "yhdeksi". Ennemminkin varmaan sitten sitä yhteenkuulumisen korostamista se on. Ja tytöt itsekin kyllä on innoissaan kun saavat samanlaiset mekot/hameet päälle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kaksosten äiti:
Jos kaksoset ovat kaksi tyttöä tai kaksi poikaa, niin samanlaisiin pukeminen voi olla pelkkää laiskuutta! Eri sukupuolta olevia kaksosia ei sensijaan ihan yhtä helposti pueta samanlaisiin vaatteisiin. Olen kaksosten, tytön ja pojan, äiti. Omat kaksoseni ovat jo sen verran eri kokoisiakin, poika selvästi isompi tyttöä, ettei kävisi mielessä laittaa samanlaisia vaatteita.
Niinpä, helpompi ostaa vaan samaa vaatetta tuplamäärä, kaikkia ei kiinnosta se pukeutumispuoli niin paljoa.
 
pph
meillä tytöt 5,5v kaksoset ja olen pukenut aina samanlaisiin ja jos suinkin niin silti erivärisiin. nyt kun tytöt on aloitamassa pk.ssa niin siellä tuttu kaveri osittain vitsinä sanoi et sit puette erilaisiin vaateissin, niin nyt sit tytöt ovat itse ruvenneet pukeutuun kotioloissa erilaisiin. pienenä kun toisen paita likastu, toisenkin oli saatava uusi. mies oli aluksi samanlaisia vaatteita vastaan, kun tytöt synty mieli muuttu. se on niin söpöä.
 
Meillä 3v kaksostytöt ja tykkään pukea tytöt samanlaisiin,mutta kuitenkin erivärisiin vaatteisiin. =)
Varsinkin ulkovaatteita ostaessa tulee vain mitä useammin vastaan se,että vaikka haluaisi kummallekin eriväriset vaatteet,niin ne vaatteet on tehty lähes aina vain tyttö- ja poika-väreihin eli punainen ja sininen...silloin tulee sitten ostettua samanlaiset ja samanvärisetkin..

Onhan se jotenkin söpöäkin jos tytöt on samanlaisissakin vaatteissa ;) ,mutta meillä ei ainakaan se ole mikään ehdottomuus... :whistle:
 

Yhteistyössä