M
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:Minäkin ihmettelen tätä koko käsitettä. Meillä tk:ssa katsotaan ultralla vauvan tilannetta useinkin,rutiinineuvolakäynnilla, jos esim. sydänääniä ei kuulu. Tehdäänkö tämä varhaisraskauden ultra jollakin tarkemmalla laitteella noin muualla?
Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:Alkuperäinen kirjoittaja 4+6:Ekassa raskaudessa tuo ei tullut pieneen mieleenikään. Mutta nyt toista odottaessani olen lukenut odotus palstoja ja kaikki ovat varaamassa aikaa varhaisultraan. Paitsi minä. Onko tämä joku uusi muoti-ilmiö tämä varhaisultra?
joo ihan niinku noi ovistukut![]()
ovistukut?? ei ymmärrä..
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:Minäkin ihmettelen tätä koko käsitettä. Meillä tk:ssa katsotaan ultralla vauvan tilannetta useinkin,rutiinineuvolakäynnilla, jos esim. sydänääniä ei kuulu. Tehdäänkö tämä varhaisraskauden ultra jollakin tarkemmalla laitteella noin muualla?
ei meidän neuvolassa ole ultraäänilaitteita ollenkaan, pelkkä doppleri :|
Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:Alkuperäinen kirjoittaja 4+6:Ekassa raskaudessa tuo ei tullut pieneen mieleenikään. Mutta nyt toista odottaessani olen lukenut odotus palstoja ja kaikki ovat varaamassa aikaa varhaisultraan. Paitsi minä. Onko tämä joku uusi muoti-ilmiö tämä varhaisultra?
ovistukut?? ei ymmärrä..
niin että nykyään lähes kaikki (tai ainaki tuntuu siltä) varmistaa ovulaation niillä tikuilla , muotia![]()
Jaa, mun mielestä ihan fiksua jos esim epäsäännöllinen kierto, tai seksielämä ei ihan hirmu aktiivista.Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:Alkuperäinen kirjoittaja 4+6:Ekassa raskaudessa tuo ei tullut pieneen mieleenikään. Mutta nyt toista odottaessani olen lukenut odotus palstoja ja kaikki ovat varaamassa aikaa varhaisultraan. Paitsi minä. Onko tämä joku uusi muoti-ilmiö tämä varhaisultra?
ovistukut?? ei ymmärrä..
niin että nykyään lähes kaikki (tai ainaki tuntuu siltä) varmistaa ovulaation niillä tikuilla , muotia![]()
Alkuperäinen kirjoittaja narsku:ja sitten tuosta np-ultrasta:
Moni sitä hehkuttaa ja suurin osa siihen menee, mutta useimmiten saa kuulla juttua, että "en mä kyllä jatkotutkimuksiin lähtisi, sillä lapsi on mulle kuitenkin rakas, olis illä joku vamma tai ei"
Toi on naurettava asenne!
Varsinkin kaupungeissa, jossa kunta tarjoaa sen ilmaiseksi.
np-ultraan pääsee siksi, että siellä varmistetaan, ettei vauvalla ole turvotusta niskapoimussa (mikä voi olla merkki sairaudesta).
Äidit eivät tunnu ymmärtävän, että tutkimukset tarjotaan siksi, että päästän varmistamaan etukäteen, ettei lapsella ole mitään hätää.
Sitten jos siellä selviääkin turvotusta, niin osa äideistä kieltäytyvät jatkotutkimuksista koska "lapsi on silti aivan yhtä tärkeä"
argh.. miksi siihen np-ultraan täytyy ylipäänsä mennä, jos se lapsi on kuitenkin yhtä tärkeä ja rakas, vaikka sillä jotain vikaa olisikin?
Ei sinne niitä äitejä sen takia laiteta, että näkisivät vauvansa esimmäistä kertaa tms.
Kommentillani tarkoitin lähinnä, että raskaaksi tuleminen ja odottaminen on mennyt kutakuinkin välineurheiluksi. Ei "luomuna" ole enää muodissa. Toki ymmärrän jos kierto ei ole säännöllinen niin sit vois tikutella, mut mut... Täytyyykö kaiken olla hetitässänyt?Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Jaa, mun mielestä ihan fiksua jos esim epäsäännöllinen kierto, tai seksielämä ei ihan hirmu aktiivista.Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:Alkuperäinen kirjoittaja 4+6:Ekassa raskaudessa tuo ei tullut pieneen mieleenikään. Mutta nyt toista odottaessani olen lukenut odotus palstoja ja kaikki ovat varaamassa aikaa varhaisultraan. Paitsi minä. Onko tämä joku uusi muoti-ilmiö tämä varhaisultra?
ovistukut?? ei ymmärrä..
Ei täydy. Mutta itsekin lapsettomuusongelmista aikoinani kärsinyt ymmärrän täysin tikutuksen. Mutta muuten elämässäni karsastan liikaa suunnittelua, sitä jos kaiken täytyy tapahtua just sille suunniteltuna aikana. Olen niin moneen kertaan todennut että elämä ei tahto mennä suunnitelmien mukaan. Kaikkea ei voi suunnitella etukäteen, eikä ole tarviskaan.Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:Kommentillani tarkoitin lähinnä, että raskaaksi tuleminen ja odottaminen on mennyt kutakuinkin välineurheiluksi. Ei "luomuna" ole enää muodissa. Toki ymmärrän jos kierto ei ole säännöllinen niin sit vois tikutella, mut mut... Täytyyykö kaiken olla hetitässänyt?Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Jaa, mun mielestä ihan fiksua jos esim epäsäännöllinen kierto, tai seksielämä ei ihan hirmu aktiivista.Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:Alkuperäinen kirjoittaja 4+6:Ekassa raskaudessa tuo ei tullut pieneen mieleenikään. Mutta nyt toista odottaessani olen lukenut odotus palstoja ja kaikki ovat varaamassa aikaa varhaisultraan. Paitsi minä. Onko tämä joku uusi muoti-ilmiö tämä varhaisultra?
ovistukut?? ei ymmärrä..