miksi kaikki painostaa et lapsen pitäisi jo mennä päiväkotiin, 1,5v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ahdistaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ahdistaa"

Vieras
en tiedä onko muut kokeneet vastaavaa että tutut ja tuntemattomat painostaa ja kysyy että eikö se teidän lapsi vieläkään oo päiväkodissa ja pitäisi kyllä jo laittaa.

aina joutuu perustelee et miksi hän on kotona. mä vaan viihdyn vielä kotona ja mun mielestä lapsikin tarvitsee vielä äitiään. lapsi on rauhallinen ja vähän ujokin niin siitä moni on sanonut että reipastuisi päiväkodissa ja että sitä kiusataan jos menee vielä vanhempana.kuitenkin me käydään harrastaa muskarissa ja ulkoillaan ja leikitään kotona. ihan perusarkea. lapseni on vielä aika kiinni äidissään.

lisäksi mulle sanotaan et ajattele nyt miten helppoa sit sul on ku meet töihin ja että kuka sitä nyt kotona viihtyy. onko se sitten kateutta kun toinen on kotona vai miksi saan sitä painostusta. ja lääkärissäkin, hammashoitolassa odotetaan että lapseni olisi jo päiväkodissa. asun pk-seudulla, joten onko se niin yleistä että 1,5v on jo päiväkodissa eikä kotihoidossa.

meidän lapsi on aika hitaasti kehittyvä, lähti kävelemään myöhään ja syömisessä tarvii vielä apua. mielestäni hän saa rauhassa harjoitella taitojaan, tästäkin sanotaan että olisi nopeammin kehittynyt jos olisi jo päiväkodissa. Onko niin?

mua vaan ahdistaa kun itse ajattelen että haluisin vielä pikkuiseni kanssa olla kotona ja sitten ympärillä painostetaan töihin. voihan se olla että tämä on meidän ainut lapsi ja on ainutkertainen tilaisuus seurata lapsen kasvua.

Anna piut paut tuommoisille kommentoijille. Tuon ikäisen paikka on mielestäni vielä aivan täysin kotihoidossa! Meillä esikoinen meni tarhaan, kun oli vähän vajaa 3v. eikä ollut mitään ongelmaa. Kuopus täytti kesällä 2v. ja edelleen kotihoidossa ja tuntuu, etten raaski viedä vielä hoitoon aikoihin.

on varmaan ehkä kateuttakin, kun sulla vaan yksi lapsi, jonka kanssa on kuitenkin varmaan kiva kotona olla.

ja ehkä pääkaupunkiseudulla harvinaistakin.

ja ehkä kehittyisi nopeammin hoidossa noissa syömisjutuissa, mutta onko sillä mitään väliä oppiiko itse muutaman kuukauden aikaisemmin vai myöhemmin?

Käske niiden mennä itse hoitoon.

Tää on hyvä :D

Sano suoraan, että minkäikäisenä olet ajatellut laittaa hoitoon ja että olet tyytyväinen päätökseesi jo etukäteen. Kaikki ihmettelee, että eikö lapsi ole jo hoidossa, varmaan koska eivät osaa oikein muutakaan tehdä. Itse hoidin lapsen kotona hieman yli 3-vuotiaaksi asti, aina joskus joku kohotteli kulmiaan asialle. Tiedän kuitenkin - sekä sydämessäni että ihan järjellä - että tuo oli hyvä päätös meidän molempien kannalta.

itselläni samanlaista kyselyä jatkuvasti eri tasoilta.. vaikka poika onkin sosiaalinen ja reipas, ikää hänellä on nyt 1,5v, niin jatkuvasti kysellään millon palaan työelämään ja milloin poika menee päiväkotiin.. tuntuu ittestäni niin hölmöltä joka kerta sanoa että noh, haluan kyllä olla vielä ainakin 1,5v kotona.. minulla ei ole kiire töihin, viihdyn kotona ja haluan olla poikani kanssa päivät..
minulle se ura ei ole niin tärkeä, ettenkö voisi muutamaa vuotta olla pois työelämästä.. ei tämä luksusta ole mutta kyllä hyvin pärjätään..
"poika ei opi sosiaaliseksi" "tekisi hänelle hyvää kun on noin vilkas" "saat omaa aikaa kun lapsi on päiväkodissa".. todella ärsyttävää..
niinkun muut sanoi niin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..

Yhteistyössä