Miksi kaikki ovat facebookissa?

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
No, minä en ainakaan ole Facebookissa, enkä mene. Ei siis ole edes tunnuksia sinne.
Ihanaa, että on joku muukin! En siis jostain syystä halua mennä sinne, vaikka kaikki minun ystäväni on siellä ja olen ihan ulkopuolinen. Mutta ei vaan ole mun juttu, vaikka sieltä voisi löytää vanhat kamut. Harmittaa vaan kun ei kukaan juttele mun kaa mesessä :| Kai se kanssa vaan on elettävä... :D
 
vieras
Yksinkertaista!

Kun käyttäjiä on tarpeeksi, jokin palvelu vain ottaa vallan. Facebook on onnistunut voittamaan meset ym. monesta syystä, esim.
-Ei tarvitse kysellä kaikkia kuulumisia kavereilta, koska näkee, mitä ihmiset päivittävät. Säästää aikaa, eikä tarvitse olla samaan aikaan online.
-Sisältää erittäin hyvän "sähköpostia paremman sähköpostin".
-Sisältää riittävän hyvän pikaviestimen tehdäkseen mesen turhaksi.
-Saa kätevästi kaveriehdotusten avulla yhteystiedot vanhoilta tutuilta, joita ei muuten ehkä muistaisi etsiäkään.

Ei sillä, että kaikkien sinne tarvitsisi tulla. Mutta valtaosa kehittyneen maailman nuoresta väestöstä siellä on. Ja pysyy, elleivät perustajat mokaa ja tee jotain typerää ihmisten tiedoilla rahaa saadakseen.
 
Mä keskustelen mielummin mesessä kuin facebookissa. Facebookia käytän enemmän kuvien laittamiseen yms. Ja sieltä pystyy helposti olla yhteyksissä sellaisiinkin ihmisiin, joiden kanssa ei ehkä muuten olisi tekemisissä.
 
Saivat houkuteltua minutkin, joka mielsin sen aikoinaan teinien temmellyskentäksi.
Yllätyin positiivisesti. Sitä kautta olen saanut yhteyttä ihmisiin, joista en muuten olisi ehkä kuullut mitään.
Jos jutella haluan, käytän meseä enemmän minäkin.
 
Irina
Alkuperäinen kirjoittaja Anu78:
Meseä en ole käyttänyt piiiitkiiin aikoihin, "naamakirja" on vaan niin "kätevä" juttu kuin olla ja osaa :)
Silloin kun se toimii. :D Monta kertaa on ongelmia sen chatin kanssa. Mutta sillä saa pidettyä yhteyttä kauempana asuviin ystäviin ja sukulaisiin, varsinkin jos näillä ei ole meseä. Yhden kaverin kanssa kyllä jutellaan tiiviisti mesen kautta koska sen kanssa on harvemmin ongelmia kuin sen chatin kanssa.
 
Miuski harmailee
Mä tykkään facebookista yli kaiken, mutta mesettänyt en ole koskaan =:eek: Mulla ei riitä aika siihen, että asettautuisin koneelle juuri tiettyyn aikaan, että voisin keskustella ihmisten kanssa. Facessa voi jutella omaan tahtiin. Hienointa on, että on voinut pitää yhteyttä jo kadoksissa olleisiin ystäviin sekä toisella puolella maailmaa oleviin kavereihin. Tykkään tosi paljon!!! Joitakin ystäviä mullakin on, jotka eivät ole Facebookissa ja tuntuu siltä, että he jäävät ihan paitsioon, vaikka varmasti heidän kanssaan on puhelinyhteydessä ihan yhtä paljon kuin muutenkin.
 
Irina
Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmailee:
Mä tykkään facebookista yli kaiken, mutta mesettänyt en ole koskaan =:eek: Mulla ei riitä aika siihen, että asettautuisin koneelle juuri tiettyyn aikaan, että voisin keskustella ihmisten kanssa. Facessa voi jutella omaan tahtiin. Hienointa on, että on voinut pitää yhteyttä jo kadoksissa olleisiin ystäviin sekä toisella puolella maailmaa oleviin kavereihin. Tykkään tosi paljon!!! Joitakin ystäviä mullakin on, jotka eivät ole Facebookissa ja tuntuu siltä, että he jäävät ihan paitsioon, vaikka varmasti heidän kanssaan on puhelinyhteydessä ihan yhtä paljon kuin muutenkin.
Siis miksi mesessä ei voisi jutella omaan tahtiin? Kyllä mä ainakin menen koneelle silloin kun menen ja jos joku kaveri sattuu olemaan mesessä paikalla niin sitten voidaan jutella. Ei sitä varten ole koskaan tarvinnut sopia mitään tiettyä aikaa. :eek:
 

Yhteistyössä