Miksi kaikki lataa jouluun ihan hirveesti odotuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plm

Vieras
Pitää olla kauheesti ruokaa, kauheesti lahjoja, paljon vieraita, koko perhe koolla jne.
Ja sitten kun joku menee pieleen, se on maailmanloppu!
Mies joutuukin töihin, byhyy, joulu pilalla. Vanhempien kanssa ei olla väleissä, byhyy, joulu pilalla. Ei ole lunta, byhyy, joulu pilalla jne.

Ei kai yksi päivä vuodessa voi olla näin tärkeä? Mä asun yksin ja selviän joulusta varsin hyvin ilman suurta hössötystä.

joulu on ihanaa aikaa, koko perhe yhdessä koolla. Musta vaan on ihanaa satsata jouluun, ruokiin ja lahjoihin. Jokaisella omat tapansa.
En mä ainakaan paru mitään.
Voisin kysyä sulta miksi pirussa et vietä joulua?

Mä en lataa jouluun suuria odotuksia, vaikka rakastankin laittaa jouluksi ruokia. Jouluni ei kuitenkaan mene pilalle, jos liukastun pihassa ja katkaisen käteni. Olen viettänyt joulua vatsataudissakin enkä kuollut. En vatsatautiin enkä "vajavaiseen" jouluun.

Täällä on joulusta niin monta aloitusta että mulle tulee sellainen fiilis että monella on valtavan suuret odotukset ja musta kaiken huippu on se että esitellään kauppalappuja ja kysellään että eihän ole unohtunut mitään. Kai se joulu hyvänen aika tulee vaikka jotain unohtaisikin.

Olen mä nähnyt vaivaa joulun eteen sen myönnän. Itse aatolta toivon kuitenkin että kaikilla olisi vaan kivaa! Ei niin väliä vaikka suunnitelmat menisi päin prinkkalaa (niinkuin yleensä käy) kunhan koko perhe loppujen lopuksi nauttii olostaan ja yhdessäolosta.

Mulla ei varmaan ole mitään odotuksia. Ei seuran, ei ruuan, ei lahjojen suhteen. Okei, toivon että on jouluruokaa, mutta ei mitään muita toiveita. Ei tarvitse jynssättyjä lattioita, tärkättyjä pellavaliinoja "kuten on aina ollut". Lähtisin varmaan miehen kanssa jouluruokineni johonkin erämaamökkiin, jos voisin. Odotan vapaata ja rentoutumista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no olis se hirveetä jos kinkku tai kalkkuna unohtuis hommata
Mulla meinas tulla eilen jo hätä, kun en meinannut löytää kaupoista meille kinkkua. Useampi tunti meni kauppakeskuksia kierrellessä ennenkuin kinkun löysin.

No kyllä mua mietityttää tällä hetkellä, että oonko muistanut kaiken. Toki se joulu tulee, vaikka olisi unohtanut kynttilät kauppaan, mutta olisi se aika, no, karua sellaiselle ihmiselle, joka tykkää tunnelmoida kynttilänvalossa. Samoin luulisin miestäni harmittavan tosi kovaa, jos unohtaisin ostaa maksalaatikkoa, hänelle se on ehdoton joulupöydän juttu. Tässä siis esimerkkejä siitä, että jonkun pikkujutun unohtuminen voi kyllä harmittaa ja latistaa joulutunnelmaa.

Itse näen etukäteen vaivaa juuri siksi, että saan sitten aattona vain olla ja nauttia! Kaikki on valmiina, ei enää miettimistä ja stressiä.

Yhteistyössä