Miksi kaikki häät on aina samalla kaavalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morsian karkuteillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Morsian karkuteillä

Vieras
Ollaan koko kesä oltu häävieraina (yhteensä 4 häät) ja ei voi muuta kuin hämmästllä. Kaikki samalla kaavalla. Samat marssit. Samat valssit. Samat ruuat (ehkä muutama poikkeus) samat leikit. Samat vitsit. Huh huh...jotain yksilöllisyyttä kaipaisin.

Tervetuloa mun häihin ;)
No ne häät ovat morsiusparin juhlat jotka ovat heidän toiveiden mukaiset(toivottavasti) ja vieraat on tärkeitä,mutta pääasia kai että morsiuspari on tyytyväinen.

Sehän on sellasta esitystä ja toisten matkimista koko touhu. Kai ne ihmiset jotka viettää niitä normi-häitä, on itsekin vähän normeja ja tylsiä ihmisiä. Tärkeintä on olla "normaali". (mielestäni se vasta on epänormaalia). :/

Itse olen ollut noiden perinteisten häiden lisäksi esim. mökkihäissä ja kaverin kotona siviilivihkimisen jälkeen järjestetyssä hääjuhlassa, sekä omissani, jotka tapahtuivat yksityisellä klubilla ja jatkot viereisessä tanssiravintolassa.

Tärkeintä on että häät on omannäköiset, mut kyllä muakin sieppaa jos hääjuhlassa ei ole MITÄÄN ohjelmaa!! Kakun leikkaus ja häävalssi ei oikein riitä, varsinkaan niille ihmisille jotka tuntevat vain hääparin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja persoonallinen:
tylsät ihmiset pitää tylsät häät! Minä olen ollut todella persoonallisissa häissä ja ne oli keskellä kylmintä talvea!

jos haluaa perinteikkäät häät on tylsä ihminen?

Kyllä, mielikuvitus ei taida paljon laukata tai mikään muukaan. Prinsessahäät on todella naiiveja. :x

Mä oon ollut vieraana kolmissa häissä tänä vuonna, ja ne olivat kyllä kaikki ihan erilaisia keskenään.

Ekat häät olivat tosi isot juhlat maalla, paljon ohjelmaa (klassista musiikkia, tanssiesityksiä, puheita, leikkejä, yhteislauluja) ja tunnelma korkealla.

Tokat olivat pienet juhlat keskellä kaupunkia, ruoka oli tasokkaasta ravintolasta ja viiniä riitti. Häistä tekivät mukavat mielenkiintoinen pöytäseura (hääpari oli miettinyt ihmisten sijoittelun sen mukaan, ketkä voisivat olla toisiaan kiinnostavaa seuraa eikä pelkästään sen mukaan, ketkä jo tuntevat toisensa) ja rento tunnelma. Ohjelmaa oli vähän, lähinnä musiikkiesityksiä. Juhlan lopussa oli tanssia orkesterin säestyksellä.

Kolmannet kekkerit olivat kaksikieliset. Vihkiminen tapahtui meren rannalla, ja vieraita oli ehkä 50, tuskin enempää. Aurinko paistoi ja rannalla oli tosi kaunista. Ateria syötiin ravintolassa ja myöhemmin illalla siirryttiin jatkoille morsiamen vanhempien kotiin. Meno oli monikulttuurista ja riehakasta. Tuli myös todistettua, että laminaattilattialla ei kannata tanssia salsaa.

Ehkä se, että on monet samantyyppiset häät peräkkäin, kertoo vain siitä, että kyseiset morsiusparit ovat jollain lailla samantyyppisiä keskenään? Tai sitten siitä, että ovat niin nuoria ja epävarmoja, että eivät uskalla järjestää muuta kuin "näin sen pitää olla" -häitä?

Siis pitäskö hääparin keksiä tahtomattaan jotain ekstriimiä vaan siks ettei joku vaativainen vieras kyllästy??? Mä kyl tykkään perinteisistä ja jos joskus omat häät saan niin kyllä on prinsessamekkoa ja leikkejä ym. Hääparin juhla se kai on ja jos ei kiinnosta ni ei tarvii mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja persoonallinen:
tylsät ihmiset pitää tylsät häät! Minä olen ollut todella persoonallisissa häissä ja ne oli keskellä kylmintä talvea!

jos haluaa perinteikkäät häät on tylsä ihminen?

Kyllä, mielikuvitus ei taida paljon laukata tai mikään muukaan. Prinsessahäät on todella naiiveja. :x

jos joku haluaa päivän prinsessana ei se kyllä naiivisuutta ole.minusta on kiva jos jokut haluaa vaalia perinteitä.
sinulla ei kirjoituksestasi päätellen kyllä myöskään taida paljon pääkopassa laukata.

Mä olen ollut tänä kesänä vaan yksissä häissä ja edellisistäkin on aikaa... Mutta mun kohdalle onneks on osunu vaan yhet ns. perinteiset häät :whistle: Tän kesän juhlat oli lähes perinteiset, hevivärityksellä kuitenkin. Eikä bändi soittanut yhtäkään humppabiisiä, vaan musa oli rankempaa alusta loppuun B)

Yhdet häät järjestettiin Helsingin Gardeniassa talvella, oli kiva sademetsätunnelma. Toisissa ajettiin kierros ratikalla ja juotiin kuoharia pullosta pillillä, ja sen jälkeen biletettiin Kaapelilla. Kolmansissa käytiin maistraatissa ja sen jälkeen mentiin Ekbergille ahtamaan kakkua :D

Saa nähdä millaset serkku järjestää ens kesänä :whistle:

Mä en ymmärrä niitä morsiamenryöstöjä sun muita muka-hauskoja leikkejäkään, voiko tylsempää ja naurettavampaa olla!!!! :headwall:

No, siksipä en ole yksissäkään häissä käynyt, enkä mene. Yrjö lentäis varmaan kaaressa tai saisin jonkun kasvohalvauksen.

Meidän häät ainakin on sellaiset kun me halutaan (eli tylsät), jos ei juhlat kiinosta niin pois voi aina lähteä. En mä halua ainakaan että hääpäiväni olis sellanen tuskanen, tekopirteydellä väännetty juhla, jossa on leikkejä ja muuta esiintymistä josta minä eikä mies kumpikaan tykätä. Koska minä haluan muistella omaa hääpäivääni sellasena rentona ja meille mukavana juhlana.

miks kaikki pitää nykyään olla niin älyttömän erikoista?jos menen joskus naimisiin,tasan sinne tulee kaikkea perinteikästä.no prinsessamekkoa en halua mut muuten haluan kaikki morsiammen ryöstöt sun muut.

Minusta ihan sama onko häät perinteiset tai jotain extremeä ...
Menen sinne "kunnioituksesta hääparia kohtaan" ei väliä viihdynkö vai en,tietty plussaa jos viihtyy ;)
Perinteiset häät musta sen takia olisikin ihan miellyttäviä,koska niitä en ikipäivänä itselleni haluaisi.

mä en ymmärrä,pari kutsuu ystävät todistaa heidän ihanaa päivää kun lupaavat olla toistensa lopun elämää,näkevät paljon vaivaa juhlien eteen ja vieraat vaan valittaa jälkeen päin.tosi kiva. pakkohan siellä tylsien ihmisten kanssa tylsissä juhlissa ei ole olla.etsii yllättävämpiä uusia ystäviä ja menee heidän erikoisiin häihin,lopulta nekään ei varmaan kelpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Mä en ymmärrä niitä morsiamenryöstöjä sun muita muka-hauskoja leikkejäkään, voiko tylsempää ja naurettavampaa olla!!!! :headwall:

No, siksipä en ole yksissäkään häissä käynyt, enkä mene. Yrjö lentäis varmaan kaaressa tai saisin jonkun kasvohalvauksen.

Juu mä en kans tykkää niistä leikeistä yhtään :x mutta jos joku ne omiin häihinsä on halunnut ja mä olen siellä vieraana, niin mikäs siinä, kyllä sen kestää =) mutta meidän omiin häihin en halunnut mitään sellaista. Mun mielestä pääasia onkin että häät on "parin näköiset" ja heidän omien mieltymysten mukaan järjestetyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Mä oon ollut vieraana kolmissa häissä tänä vuonna, ja ne olivat kyllä kaikki ihan erilaisia keskenään.

Ekat häät olivat tosi isot juhlat maalla, paljon ohjelmaa (klassista musiikkia, tanssiesityksiä, puheita, leikkejä, yhteislauluja) ja tunnelma korkealla.

Tokat olivat pienet juhlat keskellä kaupunkia, ruoka oli tasokkaasta ravintolasta ja viiniä riitti. Häistä tekivät mukavat mielenkiintoinen pöytäseura (hääpari oli miettinyt ihmisten sijoittelun sen mukaan, ketkä voisivat olla toisiaan kiinnostavaa seuraa eikä pelkästään sen mukaan, ketkä jo tuntevat toisensa) ja rento tunnelma. Ohjelmaa oli vähän, lähinnä musiikkiesityksiä. Juhlan lopussa oli tanssia orkesterin säestyksellä.

Kolmannet kekkerit olivat kaksikieliset. Vihkiminen tapahtui meren rannalla, ja vieraita oli ehkä 50, tuskin enempää. Aurinko paistoi ja rannalla oli tosi kaunista. Ateria syötiin ravintolassa ja myöhemmin illalla siirryttiin jatkoille morsiamen vanhempien kotiin. Meno oli monikulttuurista ja riehakasta. Tuli myös todistettua, että laminaattilattialla ei kannata tanssia salsaa.

Ehkä se, että on monet samantyyppiset häät peräkkäin, kertoo vain siitä, että kyseiset morsiusparit ovat jollain lailla samantyyppisiä keskenään? Tai sitten siitä, että ovat niin nuoria ja epävarmoja, että eivät uskalla järjestää muuta kuin "näin sen pitää olla" -häitä?

Sinulla on sitten ollut mielenkiintoiset hääkokemukset ;D Mukavaa, "oi jospa oisin sanut olla mukana" =)

meillä oli perinteiset häät.Mutta mukavat ja rennot. vieraatkin kovasti kehu jälkeenpäin ja meillä hauskaa. itse ei niistä oikeastaan tiedetty muuta kuin mitä laitamme päällemme ja millanen hääauto,se koristeltiin. Ruuista ja koristeluista muista käytännön jutuista vastat äitini. ja leikit ja puhe oli kaason ja bestmanin harteilla.
meillä oli 3leikkiä. ja sitten oli myös morsiammen ryöstö. oli kyllä yllätys kun veli tuli nappaamaan mut.
Meillä oli silleen että siellä juhlapaikaal kierreltiin juttelemasssa vieraitten kanssa.joksus yksin tai yhessä. ei siis istuttu oman pöydän vieressä koko iltaa

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
meillä oli perinteiset häät.Mutta mukavat ja rennot. vieraatkin kovasti kehu jälkeenpäin ja meillä hauskaa. itse ei niistä oikeastaan tiedetty muuta kuin mitä laitamme päällemme ja millanen hääauto,se koristeltiin. Ruuista ja koristeluista muista käytännön jutuista vastat äitini. ja leikit ja puhe oli kaason ja bestmanin harteilla.
meillä oli 3leikkiä. ja sitten oli myös morsiammen ryöstö. oli kyllä yllätys kun veli tuli nappaamaan mut.
Meillä oli silleen että siellä juhlapaikaal kierreltiin juttelemasssa vieraitten kanssa.joksus yksin tai yhessä. ei siis istuttu oman pöydän vieressä koko iltaa
Tuo on mun mielestäni tosi hyvä juttu. Me oltiin aikoinamme niitä nuoria ja epävarmoja, joiden häät olivat aika pitkälti pohjalla "mitenkäs tämä nyt kuuluu tehdä?". Meidän molempien hääkokemus oli myös hyvin rajoittunutta, mä olin ollut vieraana yksissä häissä 15 vuotta aiemmin ja mies ei yksissäkään. Ja niin me sitten istuttiin koko ilta siinä omassa pöydässämme, koska siinä oli meidän paikka ja siinä kuului olla. Myöhemmin itse vieraana ollessani olen huomannut, kuinka tylsää on, jos hääpari vain nyhjöttää keskenään erillisessä pöydässä. Ja kuinka kivalta tuntuu, jos he oikeasti lähtevät liikkeelle ja istahtavat vaihtamaan kuulumisia vieraidensa kanssa.

:)

Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Tuo on mun mielestäni tosi hyvä juttu. Me oltiin aikoinamme niitä nuoria ja epävarmoja, joiden häät olivat aika pitkälti pohjalla "mitenkäs tämä nyt kuuluu tehdä?". Meidän molempien hääkokemus oli myös hyvin rajoittunutta, mä olin ollut vieraana yksissä häissä 15 vuotta aiemmin ja mies ei yksissäkään. Ja niin me sitten istuttiin koko ilta siinä omassa pöydässämme, koska siinä oli meidän paikka ja siinä kuului olla. Myöhemmin itse vieraana ollessani olen huomannut, kuinka tylsää on, jos hääpari vain nyhjöttää keskenään erillisessä pöydässä. Ja kuinka kivalta tuntuu, jos he oikeasti lähtevät liikkeelle ja istahtavat vaihtamaan kuulumisia vieraidensa kanssa.

:)
joo nuoriahan mekin oltiin ja kumpikaan ei ollut kuin lapsen ahäissä käynyt. eli ei mitään hajua ollut miten kuuluu tehdä. kun tuli onnitteluosuus etä ihmiset kätteli oltiin aika pihalla että miten nyt kuuluu mennä mutta mentiin sit vaan jotenkin
=)
Siinä pöydän vieressä en olis koko aikaa viihtynyt.
Ja vaikka perinteiset häät oli niin oon aika kaukana tylsästä.

Yhteistyössä