Miksi kaikilla naisilla on nykyään niin lyhyet hiukset??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Satu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tuttuni ei osannut päättää onko lyhyt vai pitkä parempi, niinpä hänellä on nyt toinen puoli päästä 1cm siilinä, ja toinen puoli päästä olkapäille saakka hiukset. Lisäksi otsuri. Ja hiirenharmaaväri... Mitä mieltä tästä?

Alkuperäinen kirjoittaja Muusio:
Alkuperäinen kirjoittaja Hip:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeps:
Mun mielestäni aikuiselle naiselle ei pitkä tukka sovi, en ole koskaan nähnyt yli kolmekymppistä naista jolle pitkä (yli olkapäiden) tukka sopisi.

Minäpä tunnen yli 60-vuotiaan, jola on hiukset peppun asti. Hyvin passaa!! Hiuslaatu on erityisen paksu ja todella hyväkuntoinen.

Harvemmilla yli 60-vuotiailla on paksu ja hyväkuntoinen tukka. Ja siinä iässä tukka lienee alkaa olla murheistä vähäisimpiä.

Tähän täytyy todeta että mummuni hiukset olivat yli 80 -vuotiaana pitkät ja tuuheat niin että saattoi esim. istua niiden päällä. Ja mikä "hassuinta" hiukset olivat edelleen pääsääntöisesti tummat. Itse en ikävä kyllä mummuni hiuksia perinyt. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja nellin letti:
olen pitkien hiuksien kurimuksessa. nytkin yltävät pakaroitten puoleen väliin, vaikka pätkäisin itse kymmenisen senttiä pois.
onglemana, etten ole lähelläkään teini-ikää.
en uskalla leikata, kun olen tottunut pitkiin.
mitä mieltä olette, sopiiko vanhemmalle naiselle pitkät hiukset?
yleensä pidän sykeröllä, mutta nyt kesällä olen liikuskellut liehuhiuksilla:)

Jos minulla olisi noin pitkät hiukset niistä ei saisi mitään sykeröä tulisi toinen "pää".

Mutta minusta joillekin sopii pitkät hiukset ja/tai "nuttura" ikään katsomatta.

Mulla on niin ohut tukka että en tykkää pitää sitä pitkänä. Ja kaikki on sanonu että lyhyt passaa mulle paremmin, ja tätä mieltä oon myös ite. Ei se hiusten pituus oo kaikilla siittä kiinni että pitää näitä hiustrendejä seurata.

minusta on tosi kaunista, ku joskus näkee kaupungilla vanhoja mummoja, joilla on hopeanharmaa hiukse ja hiukset ovat pitkät, jakaus sivulla tai keskellä, hiukset letitetty ja letti pyöritetty nutturaksi. Tai ilman lettiä se nuttura takaraivolla.

Alkuperäinen kirjoittaja naurettavaa:
tuttuni ei osannut päättää onko lyhyt vai pitkä parempi, niinpä hänellä on nyt toinen puoli päästä 1cm siilinä, ja toinen puoli päästä olkapäille saakka hiukset. Lisäksi otsuri. Ja hiirenharmaaväri... Mitä mieltä tästä?

Rock! Ehkä. Onko kyseessä niinkun oikea / vasen puoli vai pään etu- / takaosa? Vai joku piilokalju viritys? Minua kiinnostaisi sellainen lyhyet takaa pidemmät edestä malli.

Nykyään kyllä tuntuu aika monella naisella olevan lyhyet hiukset... Ja ilmeisesti se tyyli on in, missä toinen puoli päästä vedetään sängeksi, ja sitten sellaisia "raitoja" koneella tehdään siihen sänkeen. En tiedä kuinka ihannoitu on 25+ naisten piireissä, mutta sitä nuoremmilla sitä esiintyy aika paljon. Asiasta on puhuttu lähipiirissä, ja jopa miehet ovat olleet sitä mieltä että tyyli on ruma, ja että naisella kuuluu olla vähintään polkka, ei lyhyempää.. Tuntuu, että klassinen naiskauneus on katoamassa: kaikki trendivillitykset hiusmalleineen ja vaatetuksineen on "se juttu". Mitä rujomman näköinen nainen olet, sen parempi.

Yöks.

Alkuperäinen kirjoittaja nappi:
Nykyään kyllä tuntuu aika monella naisella olevan lyhyet hiukset... Ja ilmeisesti se tyyli on in, missä toinen puoli päästä vedetään sängeksi, ja sitten sellaisia "raitoja" koneella tehdään siihen sänkeen. En tiedä kuinka ihannoitu on 25+ naisten piireissä, mutta sitä nuoremmilla sitä esiintyy aika paljon. Asiasta on puhuttu lähipiirissä, ja jopa miehet ovat olleet sitä mieltä että tyyli on ruma, ja että naisella kuuluu olla vähintään polkka, ei lyhyempää.. Tuntuu, että klassinen naiskauneus on katoamassa: kaikki trendivillitykset hiusmalleineen ja vaatetuksineen on "se juttu". Mitä rujomman näköinen nainen olet, sen parempi.

Yöks.

Eli jonkun yleisen normin tai klassisen kauneusihanteen vuoksi pitäisi pitää pitkät hiukset?

Voi herramunjee, täällä palstalla tulee vähän sellainen mielikuva, että kaikki asiat ovat maailman suurimpia ongelmia, ja missään ei ole mitään hyvää tai positiivista :D

Mutta joo, tärkeintähän on pitää omasta tukastaan huolta, tai olla pitämättä. Muiden hiusten pitäisi kenenkään mieltä kaivella.

Yks tuttava juuri tässä keväällä vetäisi sen perinteisen kasari-tukan: lyhyet hiukset, pitkä hiirenhäntä toisella sivulla niskassa, päältä vaalea, alta niskasta tumma - yöks, kaukana naisellisuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja hius:
Alkuperäinen kirjoittaja naurettavaa:

Rock! Ehkä. Onko kyseessä niinkun oikea / vasen puoli vai pään etu- / takaosa? Vai joku piilokalju viritys? Minua kiinnostaisi sellainen lyhyet takaa pidemmät edestä malli.

oikealta ptkät ja vasemmalta lyhyet. Tai toisinpäin. en muista...

Miulla on nyt sellanen vajaa senttinen sänki. En ole lepso :D Miulla on ollut yli puoleen selkään asti hiukset. Olen hetero :D Pysyn sänkisenä nyt jonnin aikaa. Vieläkään en ole lepso :D Ehkä miulla joskus vielä on pitkät hiukset. Tällä hetkellä pitäs kyllä näyttää konetta näille hiuksille.
:whistle: :wave:

Yöks.

Eli jonkun yleisen normin tai klassisen kauneusihanteen vuoksi pitäisi pitää pitkät hiukset?

Voi herramunjee, täällä palstalla tulee vähän sellainen mielikuva, että kaikki asiat ovat maailman suurimpia ongelmia, ja missään ei ole mitään hyvää tai positiivista :D

Mutta joo, tärkeintähän on pitää omasta tukastaan huolta, tai olla pitämättä. Muiden hiusten pitäisi kenenkään mieltä kaivella.

Ei ehkä pidä pitää pitkiä, kukin tietty leikkauttaa hiuksensa kuten haluaa, mutta se klassinen naiskauneus on minusta todellakin katoamassa. Ja itse kun sitä arvostan, niin olen tätä mieltä, että lyhyt, rujo hiusmuoti on rumaa ja ikävää. Kuten huomaat tekstistä, kirjoitan että " (minusta) tuntuu ". Eli aivan minun omia ajatuksiani, en yritä pitää niitä totuuksina.

Makunsa kullakin? =)

Mun mielestä pitkät hiukset on usein tylsiä, vaikka ne olisi miten hyvin hoidetut (ja ehkä värjätytkin). En tajuu miksi kaikkien pitäisi tunkea samaan muottiin jos ei tykkää.. Jokaiselle sellaiset hiukset mitkä itse haluaa, hemmetti :)

Minun hiukseni eivät ilmeisesti enää kasva näin vanhana ihmisenä. Eli saisivat ne pitemmätkin olla, vaan kun ei. Tuohon vyötärölle vain...

Muiden puolesta en osaa vastailla :)

Onneksi edes hiukset mulla kasvaa, eikä ne lyhhyttä päivää tule näkemäänkään.
Leikkaan latvat kolmen kuun välein ja kerran vuodessa permis. Yllättävän moni luulee että mulla on luonnonkiharat.

Yöks.

Kummallista kyllä ne lyhythiuksisetkin naiset löytävät itselleen miehet.

Mies sanoo että kaikilla akoilla on nykyään ne karmeet kananpersekampaukset että hän ei ole eläissään hirveämpiä nähnyt.Itse en myöskään pidä naisella lyhyistä hiuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja pitkät ja luonnonkiharat eikä lyhene:
Mies sanoo että kaikilla akoilla on nykyään ne karmeet kananpersekampaukset että hän ei ole eläissään hirveämpiä nähnyt.Itse en myöskään pidä naisella lyhyistä hiuksista.

Olen varmaan tullut ihan sokeaksi ihmisten hiuksille sun muille, mutta muistini mukaan kananperäkampauksia oli enemmän ehkä joskus 2003-2005..? :D Tai itse ainakin muistan sieltä ajoilta ne kampaukset.

Minä pidän pitkistä hiuksista. Vaik rajansa pituudellakin! Yli pepun alkaa jo olla liikaa. Itsellä kasvaa todella HITAASTI hiukset siksi en aio leikata latvoja ennen kuin ovat niin pitkät ettei leikkaaminen lyhennä liikaa. Nyt ovat vyötäisille asti.. Vielä 10-20cm kunnes raaskin leikata. :p

Olen varmaan tullut ihan sokeaksi ihmisten hiuksille sun muille, mutta muistini mukaan kananperäkampauksia oli enemmän ehkä joskus 2003-2005..? :D Tai itse ainakin muistan sieltä ajoilta ne kampaukset.

Mäkin muistan, että sillo se oli jotenki muotia..

Miksi joitain häiritsee toisten pidennykset? Itsehän he niistä maksavat. =) Mä en ymmärrä tota näkemystä, että yli 30-vuotiaille ei muka sopisi pitkät hiukset. Toisille sopii lyhyet, toisille puolipitkät ja joillekin pitkät, ihan iästä riippumatta.

Mulle ei mielestäni sopisi lyhyet enkä tykkää itselläni lyhyistä hiuksista. Pitkään oli puolipitkät, mutta ne oli ihan liian paksut ja raskaat ja pyöristi jo entisestään pyöreitä kasvojani. Näin pitkänä ja kerrostettuna sopivat paljon paremmin.

Yhteistyössä