Miksi kaikilla muilla töissä kiire?

Mikäköhän minussa on vikana? Kaikille muilla kollegoilla tuntuu olevan jatkuva kiire, tai niin he ainakin koko ajan jaksavat mainostaa. Itselläni on töissä on runsaasti "luppoaikaa" ja kärsin tilanteesta. Haluaisin että päivät täyttyisivät pienellä kiireellä.

Onko kellään ollut vastaavaa? Ensimmäisenä ratkaisuna on varmaankin tiukka keskustelu esimiehen kanssa ja jos se ei auta niin sitten työtehtävän muutos.
 
Olisko kiire itseaiheutettua?en tiedä tosiaankaan..
Mulla edellisessä työpaikassa oli myös ihanan verkkaista,kerkesin tehdä vaikka mitä.Kerran iltavuoroon mentyäni,aloin ommella verhoja kotiin..yövuorossa ompelin myös ja tein kaikkea hauskaa,ei ollut kiirettä! =)
 
amlo
Mina taas ihmettelen, kun en kerkea pitaa kahvi- ja ruokataukoja. Ylitoiksi aina menee :/ Ja silti tuntuu, etten ole kerennyt tehda kaikkea ja tarpeeksi hyvin. Jotkut kollegat sitten istuvat 'tiskilla' tai 'lusmuavat' ylipitkilla tauoilla.
 
Mulla on yleensä koko ajan jotain ja näyttää et toisilla ei. Meillä se on ihan työnkuvasta ja omasta aktiivisuudesta kiinni et mitä suostuu tekemään. ulla on ihan mielekäs työnkuva, monipuolinen . Toiset taas eivät halua mitään ekstratehtäviä joten heillä sit rauhallisempaa talvisin. Mä olen kiinnostunut erilaisista asioista ja sen takaia mulla varmaan vakiotyön lisänä on ihan mukaviakin lisätehtäviä esim. ympäristövastaavan homma.
 
Meillä taasen suurimmalla osalla on melkoinen kiire. Väki on vähentynyt, ja hommat jakautuneet sitten entisille. Minulla on tehtäviä, joita kukaan muu ei pysty tekemään, ja sitten kun en ole paikalla, soitetaan ja yritän neuvoa, mitä pitää tehdä.

Nyt kun sitten itse harkitsen työpaikan vaihtoa, oma esimieheni tarjoaa lisää palkkaa, jotta pysyisin tässä nykyisessä työpaikassani. Minun näkökulmasta olisivat saaneet jaella niitä taaloja jo aiemmin entisille työkavereilleni.

Mutta siis miltei jatkuvasti on kiire.
 
Minulla ei töissä ole ollut kiirettä, jos hetkellistä sumaa ei ota lukuun. Pikemminkin aikaa on liikaakin, siis tekemistä pitäisi olla melkein tuplasti nykyiseen verrattuna, että "aika kuluisi". On nii-iin turhauttavaa istuskella toimettomana. Nytpä olenkin ollut äippälomalla jota jatkan hoitovapaalla ja ensi vuoden puolella voin hyvillä mielin jäädä osittaiselle hoitovapaalle; 6 tuntinen työpäivä. Kuluu työpäivätkin töitä tehden =) ja saa olla lapsen kanssa enemmän.
 

Yhteistyössä