Miksi juuri SUOMI??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuisuuskysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikuisuuskysymys

Vieras
Mksi olemme syntyneet juuri tänne pohjoiseen Suomeen? Miksi, oi miksi pitää olla kaikista maailman maista se tylsin maa? Miksi oi miksi?
Olisin halunnut olla australialainen. Australia on ihana maa. : /

Minun ammatillani ei taida ausseissa olla mitään hyötyä. :(
En oikeasti pysty vaan lähtemään, ei se onnistu. Olen kuitenkin tänne paska-Suomeen syntynyt, vailla mitään itsetuntoa yms. EN pääse, olen vankina täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24815595:
Ei nämä tännekään onnelaan muuttajat aina 'tee' sillä omalla ammatillaan mitään.

Sitten tuli kyllä mieleen, että sä olet varmaan tehnyt jotain kamaluuksia edellisissä elämissäsi, ja nyt sua rankaistaan rankimman kautta.....

Ei kai ole olemassa mitään edellisiä elämiä?! Jos olisi, niin kai niistä olisi jotain muistijälkeä tuolla pään sisässä?

Mikään ei estä muuttamista, uuden ammatinkin voi hankkia. Mutta samanlaista se arki on maassa kuin maassa, töitä tarvii tehdä, aurinko ei aina paista ja monet palvelut pelaa huonommin kuin Suomessa. Toisaalta eri kulttuureista on mukava nauttia, mutta se vaatii kyllä huomattavasti positiivisemman asenteen kuin AP:lla.

Jaa. Mä olen syntynyt Espanjassa. Mun lapset ovat syntyneet Espanjassa. Todennäköisesti tulemme asumaan siellä taas kun työtilanteet sen sallivat. Aika näyttää.

Täällä on ihan h*lvetin kylmä 12 kk vuodessa. Mutta. Hyvin moni asia on täällä todella paljon paremmin kuin monessa muussa maassa. Täällä huomaan arvostavani verojen maksamista, koulujärjestelmää, julkista terveydenhuoltoa (tai sen mahdollisuutta), hammashoitoa...

Siltikään mun luonteella ei Suomessa viihdytä. Ja lähimmät sukulaiset ovat Espanjassa. Suomessa on vain miehen vanhemmat. Todella tärkeät ja läheiset ihmiset toki hekin.

Itse olen asunut viime kuukaudet poissa Suomesta, tekisi AP:llekin hyvää. Kyllä täältä kauempaa katsottuna oppii näkemään ne asiat, jotka Suomessa ovat hyvin. Tämä ei tarkoita, että kaikki olisi Suomessa hyvin, mutta todella monet asiat ovat. Surkuttelulla ei päästä mihinkään, uutta ammattia sitten vain opiskelemaan ap :) (jonka tietysti suomalaisena saat itsellesi ilmaiseksi, toisin kuin jossain muualla ;))

Onhan se australia hieno maa. Toisaalata olen onnellinen ,että olen syntynyt suomeen.
Siskoni asuu Australiassa,siellä on tiukemmat lait kuin suomessa.,esim lapset pitää hakea koulusta,he eivät saa olla yksin kotona koulun jälkeen jne.. Tämä siksi koska autraliassa on paljon rikollisuutta. Ei siellä lapset kulje kotiin yksinään tai kavereiden kanssa.

[QUOTE="vieraana";24815685]Itse olen asunut viime kuukaudet poissa Suomesta, tekisi AP:llekin hyvää. Kyllä täältä kauempaa katsottuna oppii näkemään ne asiat, jotka Suomessa ovat hyvin. Tämä ei tarkoita, että kaikki olisi Suomessa hyvin, mutta todella monet asiat ovat. Surkuttelulla ei päästä mihinkään, uutta ammattia sitten vain opiskelemaan ap :) (jonka tietysti suomalaisena saat itsellesi ilmaiseksi, toisin kuin jossain muualla ;))[/QUOTE]

Joo ulkomailla asuessa huomaa mitkä asiat on Suomessa hyvin, mutta myös mitkä asiat on Suomessa huonosti. Minä lähdin 5 vuotta sitten ulkomaille ja takaisin en palaa. Kyllä se monelle käy niinkin päin, ei kaikki mene ulkomaille vain huomatakseen kuinka ihanaa siellä Suomessa olikin.

[QUOTE="vieras";24815790]Joo ulkomailla asuessa huomaa mitkä asiat on Suomessa hyvin, mutta myös mitkä asiat on Suomessa huonosti. Minä lähdin 5 vuotta sitten ulkomaille ja takaisin en palaa. Kyllä se monelle käy niinkin päin, ei kaikki mene ulkomaille vain huomatakseen kuinka ihanaa siellä Suomessa olikin.[/QUOTE]

Ulkomailla on tosi ihanaa ja silti viihdyt suomalaisella keskustelupalstalla...

[QUOTE="vieras";24815825]Ulkomailla on tosi ihanaa ja silti viihdyt suomalaisella keskustelupalstalla...[/QUOTE]

Miksi en viihtyisi? Ei se, että asuu ulkomailla ja vielä pitää siitä tarkoita, että katkaisisi kaikki välit Suomeen. Ulkomailla on ihana asua ja Suomessa on ihana vierailla ja on ihana olla tekemisissä Suomessa asuvien sukulaisten ja ystävien kanssa ja on ihana seurata suomalaisia tapahtumia ja jutella suomalaisella keskustelupalstalla.

[QUOTE="vieras";24815918]Miksi en viihtyisi? Ei se, että asuu ulkomailla ja vielä pitää siitä tarkoita, että katkaisisi kaikki välit Suomeen. Ulkomailla on ihana asua ja Suomessa on ihana vierailla ja on ihana olla tekemisissä Suomessa asuvien sukulaisten ja ystävien kanssa ja on ihana seurata suomalaisia tapahtumia ja jutella suomalaisella keskustelupalstalla.[/QUOTE]

Näköjään kaikki ulkomailla asumisessa EI ole ihanaa, jos Suomessa on ihana vierailla ja ihana olla tekemisissä Suomessa asuvien sukulaisten kanssa ja on ihana seurata suomalaisia tapahtumia ja on ihana jutella suomeksi.

Sanoisinpa jopa että kertomasi perusteella ulkomailla asuminen ei ole ihanaa, koska kaipaat liikaa niitä ihania asioita mitä jouduit jättämään Suomeen muuttaessasi Suomesta pois.

[QUOTE="vieras";24816004]Näköjään kaikki ulkomailla asumisessa EI ole ihanaa, jos Suomessa on ihana vierailla ja ihana olla tekemisissä Suomessa asuvien sukulaisten kanssa ja on ihana seurata suomalaisia tapahtumia ja on ihana jutella suomeksi.
[/QUOTE]

Mitä ihmettä sä väännät? Ei kukaan ole sanonut, että kaikki ulkomailla olisi ihanaa. Jos sä vaikka muuttaisit Suomen sisällä Oulusta Helsinkiin, niin todennäköisesti molemmissa olisi niitä kivoja juttuja? Kaipaisit esim. kavereita Oulusta, mutta tykkäisit Helsingin kulttuurielämästä.

Ulkomailla asuminen on ihanaa. Musta on ihanaa asua tällä hetkellä Saksassa, mutta ihan mielelläni muutan Suomeen kun se tilanne tulee. Todennäköisesti sitten kaipaan jotain täältä Saksasta. Onko hankalaa ymmärtää?

[QUOTE="vieras";24816004]Näköjään kaikki ulkomailla asumisessa EI ole ihanaa, jos Suomessa on ihana vierailla ja ihana olla tekemisissä Suomessa asuvien sukulaisten kanssa ja on ihana seurata suomalaisia tapahtumia ja on ihana jutella suomeksi.

Sanoisinpa jopa että kertomasi perusteella ulkomailla asuminen ei ole ihanaa, koska kaipaat liikaa niitä ihania asioita mitä jouduit jättämään Suomeen muuttaessasi Suomesta pois.[/QUOTE]

En minä väittänytkään, että kaikki ulkomailla asumisessa on ihanaa. Se ei ole ihanaa, että Suomessa on paljon ihmisiä ja asioita, joita kaipaa. Kuitenkin minulle ulkomailla asumisessa on enemmän ihania asioita kuin Suomessa asumisessa, joten ulkomailla olen ja tänne jään.

Yhteistyössä