Miksi jotkut vanhemmat ei yhtään katso muksujen perään kyläilessään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos kun sain purkaa!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos kun sain purkaa!!

Vieras
On taas niin suuri ketutus päällä,kun viikonloppuna lapsen synttäreitä vietettiin. Eräs perhe,jossa 2 lasta 4 ja 2vuotiaat, antoivat lapsensa mennä joka kaappiin,vaatehuoneeseen, lasivitriiniin jne... Kyllä alkoi siinä vaiheessa keittämään,kun meinas lasihyllyt irtoilla ja perintöastiat tippua. Itellä 5 lasta ja kukaan ei mene kotona näihin kiellettyihin paikkoihin. Lisäksi hyppivät sängyillä ja minä sain komentaa pois,etteivät loukkaa itseään. Vanhemmat vain mussuttivat kakkua...
Ja tietty kaikki lelut levitettiin ympäri taloa ja sitten vaan kotia lähettiin ja ei kysymystäkään,että lapsia olisi kehoitettu siivoamaan edes vähän omia jälkiään. Olenko minä outo kun pistän kyläilessä lapseni korjaamaan jälkensä???

Meillä kyläilyn jälkeen siivotaan jäljet paitsi synttäreiden jälkeen en pistä siivoamaan, koska seuraavat on tulossa jo leikkimään. Siivoan itse.

Mutta meillä ei lapset mene kaapeille, ei todellakaan. Silloin huomautan vanhemmille, että vahtisitko lastasi, jos ei tajua itse seurata lapsosensa teemisiä. Onneksi meidän vieraat 99,9%sesti osaavat huolehtia jälkikasvustaan.

Et ole outo... Muakin harmittaa tommoset, jotka ei vahdi lapsiaan kylässä.. Meillä meni uus mittatilaustyönä tehty ruokapöytä pilalle, kun vanhemmat ei ottaneet lapseltaan mukia kädestä pois.. (oli siis niin pieni ettei komentaminen ois auttanu).. pöytä on nyt täynnä koloja :/

Niinhän se tuntuu menevän.
Omat lapeni tekevät kotona aina kaikkea kiellettyä. Joten heitä saa olla jatkuvasti kieltämässä. Kylässä tai perhekerhossa ovat kuitenkin useimmiten enkeleitä, silti katson heidän peräänsä.
Ehkä sitten nää vieraissa riehuvat muksut ovatkin kotona enkeleitä, joten vanhemmat kuvittelevat että ei tarvitse sitten kylässä perään katsoa koska "kilttejähän ne meidän mussukat aina ovat olleet" ;)

Ymmärrän ketutuksen. Kaveripiirissä on yksi tällainen kasvatuksen kukkanen. On kuulemma erityislapsi, hoh hoijaa. Kakara nauraa vain, kun kieltää hyppimästä sohvilla yms. Hyvä laittaa erityislapsensa syyksi sitä, kun ei viitsi kasvattaa ja opastaa. Meillä saavat omat lapset olla mielestäni vapaasti eikä heillä ole tarvetta kiipeillä seinille kotona tai kylässä.

ET ole outo, kylässä pitää käyttäytyä talon tavalla...Vaikka kylässä olevien lasten kotona ei olisikaan kiellettyjä paikkoja, niin kyläpaikassa ei saa mennä niinkuin omassa kodissa. Vanhemmissa ongelma jos eivät ymmärrä ettei lapsia voi jättää valvomatta, aikuisten vastuulla "huomata" talon tyyli ja sitten huolehtia että lapset käyttäytyvät sen mukaan.

Itse olen opettanut lapille että kodin säännöt on voimassa myös muualla, koska meillä "tarkemmat" käytössäännöt kuin muilla ystäväperheillämme.
Esim lapset siivoavat leikkien jälkeen jälkensä (osan leluista) vaikka perheen omien lasten ei tarvitsisi siivota lelujaan, vievät omat astiansa pois pöydästä vaikka talon lapsille se ei käy mielessäkään, jne.

Kaikki eivät vahdi, se on totta.

Mä kehtaan kyllä kotonani karjaista vieraallekin lapselle, että nyt riittää, eikö sana kuulu, minähän kielsin menemästä sinne kaapille/hyppimästä sängyllä/tms. Ensin sanon tottakai nätisti, ja ikäänkuin annan vanhemmille mahdollisuuden komentaa lastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Mä kehtaan kyllä kotonani karjaista vieraallekin lapselle, että nyt riittää, eikö sana kuulu, minähän kielsin menemästä sinne kaapille/hyppimästä sängyllä/tms. Ensin sanon tottakai nätisti, ja ikäänkuin annan vanhemmille mahdollisuuden komentaa lastaan.

Mä teen näin myös

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Komennan minäkin ja ärähdinkin tosissani tosta lasivitriinistä,mutta pointti olikin se että olis vanhempien tehtävä näin tehdä. Vai mitä mieltä olette?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Komennan minäkin ja ärähdinkin tosissani tosta lasivitriinistä,mutta pointti olikin se että olis vanhempien tehtävä näin tehdä. Vai mitä mieltä olette?

Tottakai se on vanhempien tehtävä, mutta jos se ei heiltä onnistu, niin minulta kyllä onnistuu.

Yhteistyössä