Miksi jotkut sakot menevät muuntoon ja jotkut taas ei? Rangaistusmääräyssakko, meneekö se?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhmä pää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyhmä pää

Vieras
Siis mitkä on niitä mitkä menevät ja mitkä taas ei? Joskus musta oli "haku päällä" kun oli sakko maksamatta ja poliiseilta piti käydä joku tiedoksianto muuntorangaistuksesta hakemassa niin se lähti pois, sen kun sitten maksoi ennen tiettyä päivää niin välttyi muunto oikeudenkäynniltä. Yksi sakko vielä maksamatta ja se on tuollainen rangaistusmääräyssakko, voiko se mennä muuntoon vai yritetäänkö vain hamaan tulevaisuuteen saakka periä ulosottotoimin? Siellä se on kerran jo ollut mutta meni takaisin oikeusrekisterikeskukseen. Auttakaa nyt tyhmää. Vanhoista jutuista kärsin vieläkin ja tuon kun saan hoidettua niin olen "kuivilla", mutta pelottaa että musta on taas haku päällä tms :(

Haluaisin linkin asiasta? Mihin ne sitten menevät? Ensin menivät ulosottoon ja kun olin jo maksamassa niin sieltä sanottiin ettei heillä näy mitään, soitin oikeusrekisterikeskukseen ja olivat menneet sinne takaisin kun ulosoton kautta ei saatu perittyä koska olen varaton. Mihin ne nyt on menneet kun en saanut maksettua eräpäivään mennessä?

Alkuperäinen kirjoittaja syyttäjä:
ainoastaan tuomioistuinten sakot voidaan muuntaa, ei poliisin eikä syyttäjän antamia.

Eli tuo minun ei ole kumpikaan noista vai? En oikein itsekkään tiedä. Tietääkö joku sitten että minne se nyt menee tuolta oikeusr. keskuksesta? Takaisin ulosottoonko?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja syyttäjä:
ainoastaan tuomioistuinten sakot voidaan muuntaa, ei poliisin eikä syyttäjän antamia.

Eli tuo minun ei ole kumpikaan noista vai? En oikein itsekkään tiedä. Tietääkö joku sitten että minne se nyt menee tuolta oikeusr. keskuksesta? Takaisin ulosottoonko?

oletko ollut käräjillä asiasta?jos olet se voidaan muuntaa.jos et sitä ei muunneta.
ulosottoteitse yritetään periä