Mainitussa t-paitakaupassa on teksti "Varo, minullakin on i.v-luvat!". Voisitko kuvitella käyttäväsi sitä repliikkinä potilaalle hoitotilanteessa? Irvistäen, hullunkiilto silmissä? Jos voit, niin et todellakaan ole oikealla alalla.
Pystyn helposti, mutta osaan myöskin katsoa millaista juttua potilaalle uskaltaa heittää ja mitä ei. Joten kyllä, ala on minulle se ainoa ja oikea.Mainitussa t-paitakaupassa on teksti "Varo, minullakin on i.v-luvat!". Voisitko kuvitella käyttäväsi sitä repliikkinä potilaalle hoitotilanteessa? Irvistäen, hullunkiilto silmissä? Jos voit, niin et todellakaan ole oikealla alalla.
Siksi koska haluaa olla mielummin lh kuin sh. Kaksi eri ammattia.En pidä tyhmänä, mutta ihmettelen miksi yo-pohjainen ihminen valitsee mieluummin lh-, kuin sh-koulutuksen?
Näin juuri. Multa kans kysellään että aionko lukea sairaanhoitajaksi, mikä on tosi ärsyttävää. Jos oon ite ammattiini tyytyväinen niin eikö sen pitäisi riittää?Siksi koska haluaa olla mielummin lh kuin sh. Kaksi eri ammattia.
Ihmiset aina olettavat, että jokainen haluaa edetä urallaan mahdollisimman korkeaan asemaan. Ja hoitoalalla se meinaa joko saikkarin koulutusta (josta ylenemis mahdollisuuksia löytyy) tai lääkärin koulutusta (josta myös löytyy ylenemis mahdollisuuksia). Tuntuu kylläkin hassulta oletus ettei voi olla onnellinen lähihoitajana vaan jokainen lh haluaisi välttämättä saikkariksi lukea itsensä.Näin juuri. Multa kans kysellään että aionko lukea sairaanhoitajaksi, mikä on tosi ärsyttävää. Jos oon ite ammattiini tyytyväinen niin eikö sen pitäisi riittää?
Mä oon nyt äitiyslomalla, joten sain hyvän syyn karata tolta alalta. Oon nyt lukiossa (ainainen unelma). Valmistun sieltä kohta ja alan nyt lukemaan psykan pääsykokeisiin yliopistoon. Et kyllä tavallaan "samaa" alaa, mutta vähän erikuva.Mille alalle vaihdoit?
Voi herra mun reituumeni! :ONimimerkki Aamuäree tuossa suunnitteli potilaan kiduttamista tarpeetonta kipua tuottamalla ja nöyryyttämällä ja sinä tykkäsit hänen suunnitelmistaan. Rikoksen suunnittelemista ei vielä ole kriminalisoitu, joten sikäli olette selvillä vesillä. Suunnattomasta arvostelukyvyn puutteesta vain kertoo tuollaisesta hiiskuminenkaan. Toivottavasti väännätte pommivitsejä lentokoneissa ja saatte tuta, mitä suunsa avaamisesta väärässä paikassa seuraa.
...siitä kai se on kiinni, mitä itseltään vaatii? Ystäväni esimerkiksi lähihoitajaksi opiskellessaan luki mm. anatomian ja fysiologian kurssin ynnä muut teoriat erittäin kunnianhimoisesti, osan jopa lääkäriopiskelijoiden kirjoista. Tietenkään tätä ei koulun puolesta edellytetty, mutta hän itse halusi todellakin oppia kaiken mahdollisen. Kaikki sairaanhoidolliset kurssit hän kävi siten, että opiskeli asiat itsenäisesti amk-tason kirjoista. Eli tätäkin se vaativuus voi tarkoittaa.
Päätin vain kilahtaa hieman. Nuo tekstipaidat saivat juttuni näyttämään tuhoontuomitulta, mutta en ennenkään ole epäröinyt pelata vähän huonommillakin korteilla.
Näin. Kummallista, että tuota on joidenkin niin vaikea käsittää.Siksi koska haluaa olla mielummin lh kuin sh. Kaksi eri ammattia.
Mä en ymmärrä sitä että mistä tulee se käsitys että lähihoitajakoulutukseen pääsee kuka vaan tai että sinne voi mennä jos minnekään muualle ei pääse. Esim syksyllä 2009 lähihoitajakoulutukseen haki 1516 ihmistä ja koulutukseen pääsi 625. Mun laskuopin mukaan aika moni jäi vaille sitä helposti saatavaa lähihoitajakoulutuspaikkaa. 891 ei päässyt vaikka olis halunnut, yli puolet hakeneista siis.En itse pidä, mutta olen kuullut tuolle perusteluna sen, että lähihoitajaksi on niin helppoa päästä, vaikka ei olisikaan se penaalin terävin kynä.