Miksi jotkut perheet elävät kuin läävässä?

  • Viestiketjun aloittaja vastenmielisen yleistä
  • Ensimmäinen viesti
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja JUU:
Minusta on mukavaa kun kaveripiirissä on näitä "sikaloita". Tulen aina hyvällä mielellä omaan puhtaaseen kotiin... Oikeesti ! 6-vuotias poikanikin huokaisi viimeksi että "onpa meillä nätti koti" kun tulimme kaverin törkytalosta.
ja kamut ne mulle tärkeintä on..asukoot miten sonnassa haluavat ! Kestän kyllä...

Oma koti tuntuu tuollaien kyläreissun jälkeen luxus-lukaalilta. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mutta kyllä perussiisteys kuuluu jo yleissivistykseen.Itse tiedän kyllä asian olevan näin että mitä kouluttautuneempi ihminen niin sitä läävemmässä asuu.Ei ole siis käytäntö hanskassa laisinkaan.
Meidän perheessä se on menny niin että koulutetuimmat on niitä siisteysintoilijoita ja aina puunaamassa. Me perusduunarit ei hinkata kokoajan.
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja vastenmielisen yleistä:
Miten te voitte edes viihtyä kun on niin sotkuista, eikä imuria käytetä kuin ehkä kerran kuussa?

En viihtyisi, ellei siivottaisi joka viikko ja joka päivä ylläpidettäisi perussiisteyttä, eli astiat tiskiin, pöydät puhtaaksi, lattialta ruokamurut heti pois jne. Eteisessä riisutaan siivosti, ettei hiekkaa levitetä pitkälle asuntoon, eteinen imuroidaan usemmin kuin kerran viikossa jne. Sisällä ei olla ulkovaatteilla yms.
 
...
samaa minäkin ihmettelen. yhellä kaverilla on niin likaista ettei sinne voi edes mennä. vaippoja lattialla, kusisia vaatteita lattialla, keittö ja olkkari ihan täynnä tiskiä ja puoliks syötyä ruokaa, haisee ja sukat tarttuu kiinni lattiaan. en vois kuvitellakaan että joisin tai söisin siellä. yöök.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja JUU:
Minusta on mukavaa kun kaveripiirissä on näitä "sikaloita". Tulen aina hyvällä mielellä omaan puhtaaseen kotiin... Oikeesti ! 6-vuotias poikanikin huokaisi viimeksi että "onpa meillä nätti koti" kun tulimme kaverin törkytalosta.
ja kamut ne mulle tärkeintä on..asukoot miten sonnassa haluavat ! Kestän kyllä...

Oma koti tuntuu tuollaien kyläreissun jälkeen luxus-lukaalilta. :heart:
Kävimme pari kertaa miehen työkaverin luona ja tsiisus...Tuntui ettei uskalla istua mihinkään kun ei mahtunutkaan!
Sohvat olivat täynnä vaatetta, lelua tms rojua.
Kun keittiöön menin tän perheen äidin kanssa, mikä kaaos!!
Ikkunoista näki hädintuskin ulos, niin likaiset olivat ja mikä tiskipöytä ahdistus iski!
Tämä äiti vaan vatkasi kermaa ja levitti kakun päälle sitä käsin!! Nuolaisi sormeaan välillä ja jutteli niitä näitä.
Mä todella suu auki tuijotin häntä! :eek:

Kahvipöytään kun mentiin, oli tuoli niin tahmassa ettei se irronnut maasta kun yritin vetää lähemmäs pöytää ja siellä tuolin alla oli jotain tahmeeta jota sain sormiini.En enää erehtynyt koskemaan mihinkään!

Jacky makupalapurkkeja, puoliks syötyjä oli pöydän alla ja sitä suklaatahnaa...
Koitin väistellä jaloillani etten saa sukan pohjaan sitä mönjää ja samalla viestittää miehelle ettei syö sitä kermavaahtotorttua sillä emäntä oli käsiään nuoleskellut ja sorkkinut sitä..

Kahvit juotiin aika nopeeta ja livettiin paikalta.
Se on oikeesti ollut mulle kaamee järkytys.
MÄ vieläkin olen kananlihalla kun sitä aattelen!
Eivätkä ees pahoitelleet sotkua, se tuntui olevan heille ihan normaalia...
:x
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Kävimme pari kertaa miehen työkaverin luona ja tsiisus...Tuntui ettei uskalla istua mihinkään kun ei mahtunutkaan!
Sohvat olivat täynnä vaatetta, lelua tms rojua.
Kun keittiöön menin tän perheen äidin kanssa, mikä kaaos!!
Ikkunoista näki hädintuskin ulos, niin likaiset olivat ja mikä tiskipöytä ahdistus iski!
Tämä äiti vaan vatkasi kermaa ja levitti kakun päälle sitä käsin!! Nuolaisi sormeaan välillä ja jutteli niitä näitä.
Mä todella suu auki tuijotin häntä! :eek:

Kahvipöytään kun mentiin, oli tuoli niin tahmassa ettei se irronnut maasta kun yritin vetää lähemmäs pöytää ja siellä tuolin alla oli jotain tahmeeta jota sain sormiini.En enää erehtynyt koskemaan mihinkään!

Jacky makupalapurkkeja, puoliks syötyjä oli pöydän alla ja sitä suklaatahnaa...
Koitin väistellä jaloillani etten saa sukan pohjaan sitä mönjää ja samalla viestittää miehelle ettei syö sitä kermavaahtotorttua sillä emäntä oli käsiään nuoleskellut ja sorkkinut sitä..

Kahvit juotiin aika nopeeta ja livettiin paikalta.
Se on oikeesti ollut mulle kaamee järkytys.
MÄ vieläkin olen kananlihalla kun sitä aattelen!
Eivätkä ees pahoitelleet sotkua, se tuntui olevan heille ihan normaalia...
:x
hyi hyi hyi...vois ihan hyvin olla se oma kaverikin. sairasta.
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja JUU:
Minusta on mukavaa kun kaveripiirissä on näitä "sikaloita". Tulen aina hyvällä mielellä omaan puhtaaseen kotiin... Oikeesti ! 6-vuotias poikanikin huokaisi viimeksi että "onpa meillä nätti koti" kun tulimme kaverin törkytalosta.
ja kamut ne mulle tärkeintä on..asukoot miten sonnassa haluavat ! Kestän kyllä...

Oma koti tuntuu tuollaien kyläreissun jälkeen luxus-lukaalilta. :heart:
Kävimme pari kertaa miehen työkaverin luona ja tsiisus...Tuntui ettei uskalla istua mihinkään kun ei mahtunutkaan!
Sohvat olivat täynnä vaatetta, lelua tms rojua.
Kun keittiöön menin tän perheen äidin kanssa, mikä kaaos!!
Ikkunoista näki hädintuskin ulos, niin likaiset olivat ja mikä tiskipöytä ahdistus iski!
Tämä äiti vaan vatkasi kermaa ja levitti kakun päälle sitä käsin!! Nuolaisi sormeaan välillä ja jutteli niitä näitä.
Mä todella suu auki tuijotin häntä! :eek:

Kahvipöytään kun mentiin, oli tuoli niin tahmassa ettei se irronnut maasta kun yritin vetää lähemmäs pöytää ja siellä tuolin alla oli jotain tahmeeta jota sain sormiini.En enää erehtynyt koskemaan mihinkään!

Jacky makupalapurkkeja, puoliks syötyjä oli pöydän alla ja sitä suklaatahnaa...
Koitin väistellä jaloillani etten saa sukan pohjaan sitä mönjää ja samalla viestittää miehelle ettei syö sitä kermavaahtotorttua sillä emäntä oli käsiään nuoleskellut ja sorkkinut sitä..

Kahvit juotiin aika nopeeta ja livettiin paikalta.
Se on oikeesti ollut mulle kaamee järkytys.
MÄ vieläkin olen kananlihalla kun sitä aattelen!
Eivätkä ees pahoitelleet sotkua, se tuntui olevan heille ihan normaalia...
:x
Mä en vaan voisi mennä tuollaiseen paikkaan enää uudestaan. Mä kävin muutaman kerran lähes yhtä pahassa paikassa ja olo oli niin saastainen sen jälkeen. Sukat tarttui kiinni johonkin kuivuneeseen tahmaan ruokapöydän alla yms. Sotku syntyi ainakin osittain siitä, että pienet taaperoikäiset kävi itsekseen jääkaapilla ottamassa mehua sun muuta jonka tapana on läikkyä ja kaatua ja kävivät napostelemassa keittiönpöydältä suklaakeksejä ym. sotkevia, ja kulkivat sitten pitkin kämppää niillä ruskeilla käsillään. Tietysti jos siivoaminen on vieras käsite, niin kasautuuhan se sonta aika nopeastikin.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samaa ihmettelen. Ei meilläkään viikottain lattioita pestä, ja pölyäkin saattaa jostain löytyä aina, mutta tavarat ovat aina järjestyksessä (kaikille romuille oma paikkansa josta helppo sitten etsiä tarvitsemaansa) ja kaikki ruoka yms. tahrat pesen pois aina heti. Keittiö ja kylppäri on oltava aina puhtaat, muuten ei ole niin nöpönuukaa vaikka yksi villakoira soffan alla vilistäisikin...
Sehän se onkin. Jos asuu ahtaasti, niin joka tavaralle ei ole omaa paikkaa. Ja sitten kun se tavara pyörii milloin missäkin, on epäsiistiä.
 
:LOL: :LOL: :LOL: Mä kyllä joudun imuroimaan eteiset noin 5 kertaa päivässä,ja keittiön kerran päivässä,kun on hiekkapiha ja parit pienet keittiössä jotka murustelee... Mutta leluja ei joka päivä kerätä pois!! Eikä lehtikasoja hyllyn kulmalta. Ja pyykkiä kertyy vinot pinot likasta... Mutta pahin on puhtaan pyykin korit,jotka täyttyy tosi äkkiä, miks ei ne osaa ite mennä kaappiin?!?!
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mutta kyllä perussiisteys kuuluu jo yleissivistykseen.Itse tiedän kyllä asian olevan näin että mitä kouluttautuneempi ihminen niin sitä läävemmässä asuu.Ei ole siis käytäntö hanskassa laisinkaan.
Hahahaa!! No ehkä niillä koulutetuilla on vara palkata palvelusväki tekemään siivoukset yms mihin ei omat hanskat kykene. :D
 

Yhteistyössä