Miksi jotkut ei vaan tajua että kaikki ei pidä eläimistä?

Noooh, meillä ei ole koiraa eikä muutakaan eläintä, ja voin rehellisesti sanoa, että joskus nyppii kun äitini, appeni tai joku muu selittää yksityiskohtaisesti koiransa edesottamuksia jne. Pidän kyllä kovasti silti eläimistä ja toki noista ko. koiristakin. Ja, jos joku ihminen sanoo ettei "pidä eläimistä", kuten tossa sun otsikossa, en sitä en kyllä tajua. Pitää olla jotenkin pahasti ongelmainen ihminen, jos ei oikeasti kategorisesti pidä mistään eläimistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän kukaan tuo lemmikkieläintä mukanaan kyläpaikkaan ilman etukäteen kysymättä, eihän?

Ja samaan kaino toivomus, että eihän kukaan tuo mukanaan kylään LASTAAN etukäteen kysymättä, please! Me ei miehen kanssa olla lapsi-ihmisiä (eikä kyllä koirakaan...) ja asunto on pari kertaa ollut täynnä tahmaisia kädenjälkiä ja muuta sontaa kutsumattomien vieraiden jäljiltä.

En mä ystävällisesti luokse tulevia monotakkaan mutta kyllä mä nyt senverta näen millonka ollaan tulossa päälle tosissaan ja sillon kyllä monotan jos on tarpeen. Mutta se on se viimenen keino.

Eikä tulis kyl mieleenkään lastakaan viedä kylään kysymättä ensin lupaa...

Alkuperäinen kirjoittaja sissi:
Noooh, meillä ei ole koiraa eikä muutakaan eläintä, ja voin rehellisesti sanoa, että joskus nyppii kun äitini, appeni tai joku muu selittää yksityiskohtaisesti koiransa edesottamuksia jne. Pidän kyllä kovasti silti eläimistä ja toki noista ko. koiristakin. Ja, jos joku ihminen sanoo ettei "pidä eläimistä", kuten tossa sun otsikossa, en sitä en kyllä tajua. Pitää olla jotenkin pahasti ongelmainen ihminen, jos ei oikeasti kategorisesti pidä mistään eläimistä.
Perustelepas vähän. Mihin perustat väitteesi että ihminen on pahasti ongelmainen jos ei pidä eläimistä? Onko ihminen myös pahasti ongelmainen jos ei pidä vaikkapa juustosta tai kovista äänistä tai lumesta tai jostain muusta? Miksi eläimistä edes "kuuluisi" pitää?

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Eihän kaikki ihmiset pidä lapsistakaan, eikä niitä koskaan hanki, eikä kukaan kai niitäkään syyllistä.
Mulla on koira, ja on ollut hamsteria ja vaikka mitä, joskus toivoisi ettei olisi, mutta toisaalta, päivääkään en kadu, mutten silti kenellekkään tuputa.
Itse viihdyn hyvin koirani seurassa vaikka keskustelut ovatkin aika yksipuolisia :D
Minulla ei ole, eikä tule ikinä olemaan paria kaveria enempää, koska en ole kovinkaan ihmisrakas.

Tuohon ekaan lauseeseen; Kyllä syyllistää, etkä arvaakaan kuinka paljon!

Tajuan hyvin. Itse olin nuorempana eläinihminen, haalin kaikkia lemmikkejä. Nykyään esim.koirat ja kissat inhottaa mua. Mutta ymmärrän silti hyvin ihmisiä jotka tahtoo moisia pitää. Ja kun kaverit/tuttavat päästää ison räkäposkisen hurttansa vapaasti tutkimaan kotiamme, niin oon joutunut sanomaan että tule ilman koiraa, kuvottavaa kuolaa ja karvaa tuovat (astmaattiseen) kotiimme :headwall:

eiköhän tuo eläinten kohdalla passaa että kysytään voiko tuoda vaiko ei mut lapsen kohdalla en sitä oikein ymmärrä koska ei tuota lasta voi yksin kotiin jättää. Ja kai nyt jokainen kotonaan osaa ja uskaltaa sanoa rajat jos omat vanhemmat eivät tajua!!

Minä en pidä eläimistä. Mä pelkään koiria, varsinkin isoja. Ja jos joku koira juoksee mua päin vapaana, niin mä kyllä meen ihan paniikkiin! Ei tod. tulis mieleenkään alkaa tarttua niskavilloista kiinni tai potkasta, mistä mä tiedän vaikka se söis multa käden tai jalan. Kahdesti on vapaana ollut koira juossu kohti, eka kerralla olin lenkillä ja vieras koira syöksy haukkuen kohti. Mä pysähdyin ja paniikissa vaan koitin miettii et mitä ihmettä sille teen jos se alkaa vaikka purra. No sen omistaja onneks huusi pihaltaan ja se koira kerkes tulla mun viereen mut lähti saman tien takas. En ees voinu sanoa omistajalle mitää, lähdin vain vapisevana käveleen kotiin. Toisella kertaa se koira oli miehen vanhempien ja mä vaistomaisesti lähdin sitä karkuun. Omistajansa sanoi et pitäs vaan seistä paikallaan, mut mä en vaan pystyny ku se hullu sieltä juoksi mua kohti, mä juoksin miehen luo turvaan :D huh alkaa aivan tärisyttää ku muistelen. Ja seki ärsyttää ku omistajien mielestä mä en sais pelätä niitä koiria, kun ne vaistoaa sen. Argh.

Tyttöni sai hengenvaarallisen allergisen reaktion, kun koira nuolaisi naamaa. Sen jälkeen sama juttu kun kissaihminen tuli kylään. Tämän jälkeen meidän eläinystävällisyys on huomattavasti vähentynyt ja mä en voi käsittää sitä, että eläimiä viedään joka paikkaan, jopa koululuokkiin. Miksi ihmeessä kaikkien pitäisi pitää eläimistä? Eihän kaikki pidä lapsistakaan jne...

Meillä tuo on vähän toisinpäin. Meillä on marsuja ja ne on kyllä ihan täällä meillä aina, ei viedä niitä muualle, mutta joka kerta kun mennään käymään siskon tai äitin luona kuullaan kuinka ne on kamalia ja niistä pitäis hankkiutua eroon :(

omistetaan koira ja kissa eikä kyllä tupata niiden kanssa kylään muuta kuin niiden kavereiden luo joiden kanssa on niin sovittu ja homma toimii. Mut joka harrastajakunnassa löytyy näitä tanopäitä jotka ajattelevat vaan itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Monesti lemmikkien omistajat olettavat, että on olemassa vain kahdenlaisia ihmisiä: eläinrakkaita ja eläinvihaajia.
Aivan :flower: Ja on paljon ihmisiä - erityisesti naisia - jotka olettavat, että on olemassa vain kahdenlaisia ihmisiä: lapsirakkaita ja lastenvihaajia.

näin itse en ole kovin lapsirakas mutta en vihaa lapsia. Omaa lasta rakastan, mutta en vain ole sitä kaikki lapset tulkaa luokseni tyyppiä.
Kait mä sitten olen hirviö:)

No vierailija: En mä todellakaan paniikissa ole! :laugh: Mä vaan en halua et mun koirien päälle käy kukaan. Tässä useiden vuosien varrella kun on koiria ollu niin mahtuu ikäväkyllä mukaan niitä huonojakin kokemuksia...asutaan taajamassa jossa asuu paljon koiria,me liikutaan paljon ja teen pitkää lenkkiä,niin ei se mikään ihme ole että matkanvarrelle sattuu yhtäsun toista. Suurin osa kohtaamisista kuitenkin on hyviä ja koiratkin hallinnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
Koiraharrastajat varsinkin :headwall: Miksi joidenkin on niin kamalan vaikeaa hyväksyä sitä, että kaikkia ei kiinnosta koirat, tai että koirista ei pidetä? Miksi aletaan heti maalaamaan ihmisestä suunnilleen jotain luonnehäiriöistä hirviötä, jos joku erehtyy myöntämään että ei pidä eläimistä? Ei kaikkia vaan kiinnosta. Liikaa kuolaa, liikaa irtokarvoja, liikaa haukkumista ja liikaa innokasta leikkiin pyytäjää, siis karvaista sellaista. Voihan ne joskus olla söpöjäkin, pennut varsinkin, mutta enemmän niistä on minun mielestä vaivaa kuin hyötyä... En minäkään ala valittamaan, jos jotakuta ei kiinnosta minun harrasteet, enkä yritä väkisin mennä kaverin kotiin niitä harrastamaan. Miksi siis jotkut haluavat väkisin tuoda koiransa meille? Plääh.

Ihankun oikein inhoisit niitä. Ihminen joka ei pidä koirista on usein varsin epämiellyttävä myös ihmisille.

Kaipa se on työnnettävä oma lusikka tähän soppaan :D

A: Mulle kertoo ihmisestä eläinten vihaaminen jo aika paljon. Lähinnä sen että olemme hyvin erilaisia ihmisiä ja tuskin KOSKAAN pääsisimme ystävystymään koska tämä on todellinen kynnyskysymys.

B: Meillä piski kulkee mukana lähes aina. Sellaiseen kylään jossa on joku syy kuten allergia emme koiraa ota mutta muuten aina. Kauppa reissuakaan meillä ei tehdä ilman koiraa :whistle:

Kun vedämme fiksuina ihmisinä tietyn johtopäätöksen, tulos on se että ei meidän läheisyydestä löydy ihmisiä jotka eivät koirista pitäisi. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta :) veri kun on vettä sakeampaa.

Uskon kuitenkin vakaasti että jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja mieltymysten kohteeseen, omani poikkeavat ja se todennäköisesti tarkoittanee sitä että tiemme eivät tule kohtaamaan. Kaikkki voittivat ja ihmisillä hyvä mieli.

älä sit syzyco kirjoittele kuinka paniikissa,itku silmässä, olet ollut kun näitä kohtaamisia on tullut ja jopa pentukoirien kanssa. Ja mitä sisältää useampi vuosi? Siis pitkää kokemusta?
Meilläkin tehdään pitkiä lenkkejä ja näitä useita vuosia on todellakin kertynyt enkä ole noin vaikeisiin tilanteisiin törmännyt...tai olen siis vaikeahkoista tilanteista selvinnyt ihan maltillisesti, mutkattomasti ilman pääpunaisena huutamista ja toisten haukkumista!

Aivan sama vaikka inhoaisi miten paljon eläimiä, kunhan ei niille silti pahaa tee. En minäkään tee pahaa muiden lapsille vaikka inhoan muiden kakaroita...en ota edes muiden vauvoja syliin kun ei tiedä mitä tauteja levittelee. Isommilla vuotaa räkä, huutavat yms. yök.

juuri näin eli pahaa ei saa tehdä lapselle tai eläimelle vaikka näistä ei pitäisikään. Kaikkien ei tarvi kaikesta pitää mut sen voi kivastikin kertoa, eiks juu?

Yhteistyössä