Miksi jotkut ei vaan tajua että kaikki ei pidä eläimistä?

Raitalankakäärme IV

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
5 190
1
38
Koiraharrastajat varsinkin :headwall: Miksi joidenkin on niin kamalan vaikeaa hyväksyä sitä, että kaikkia ei kiinnosta koirat, tai että koirista ei pidetä? Miksi aletaan heti maalaamaan ihmisestä suunnilleen jotain luonnehäiriöistä hirviötä, jos joku erehtyy myöntämään että ei pidä eläimistä? Ei kaikkia vaan kiinnosta. Liikaa kuolaa, liikaa irtokarvoja, liikaa haukkumista ja liikaa innokasta leikkiin pyytäjää, siis karvaista sellaista. Voihan ne joskus olla söpöjäkin, pennut varsinkin, mutta enemmän niistä on minun mielestä vaivaa kuin hyötyä... En minäkään ala valittamaan, jos jotakuta ei kiinnosta minun harrasteet, enkä yritä väkisin mennä kaverin kotiin niitä harrastamaan. Miksi siis jotkut haluavat väkisin tuoda koiransa meille? Plääh.

Joo, màkin olen yleensà tòrmànnyt enemmàn ihmisiin jotka pitàvàt itsestàànselvyytenà ettà kaikkia kiinnostaa esim pikkulapset ja heidàn elàmànsà

Eihän kaikki ihmiset pidä lapsistakaan, eikä niitä koskaan hanki, eikä kukaan kai niitäkään syyllistä.
Mulla on koira, ja on ollut hamsteria ja vaikka mitä, joskus toivoisi ettei olisi, mutta toisaalta, päivääkään en kadu, mutten silti kenellekkään tuputa.
Itse viihdyn hyvin koirani seurassa vaikka keskustelut ovatkin aika yksipuolisia :D
Minulla ei ole, eikä tule ikinä olemaan paria kaveria enempää, koska en ole kovinkaan ihmisrakas.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
Lapsiharrastajat varsinkin :headwall: Miksi joidenkin on niin kamalan vaikeaa hyväksyä sitä, että kaikkia ei kiinnosta lapset, tai että lapsista ei pidetä? Miksi aletaan heti maalaamaan ihmisestä suunnilleen jotain luonnehäiriöistä hirviötä, jos joku erehtyy myöntämään että ei pidä lapsista? Ei kaikkia vaan kiinnosta. Liikaa kuolaa, liikaa irtokarvoja, liikaa haukkumista ja liikaa innokasta leikkiin pyytäjää, siis karvaista sellaista. Voihan ne joskus olla söpöjäkin, pennut varsinkin, mutta enemmän niistä on minun mielestä vaivaa kuin hyötyä... En minäkään ala valittamaan, jos jotakuta ei kiinnosta minun harrasteet, enkä yritä väkisin mennä kaverin kotiin niitä harrastamaan. Miksi siis jotkut haluavat väkisin tuoda lapsensa meille? Plääh.

;)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Monesti lemmikkien omistajat olettavat, että on olemassa vain kahdenlaisia ihmisiä: eläinrakkaita ja eläinvihaajia.
Aivan :flower: Ja on paljon ihmisiä - erityisesti naisia - jotka olettavat, että on olemassa vain kahdenlaisia ihmisiä: lapsirakkaita ja lastenvihaajia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Monesti lemmikkien omistajat olettavat, että on olemassa vain kahdenlaisia ihmisiä: eläinrakkaita ja eläinvihaajia.
Aivan :flower: Ja on paljon ihmisiä - erityisesti naisia - jotka olettavat, että on olemassa vain kahdenlaisia ihmisiä: lapsirakkaita ja lastenvihaajia.

Saattaa olla noinkin.

Koiraharrastajat varsinkin :headwall: Miksi joidenkin on niin kamalan vaikeaa hyväksyä sitä, että kaikkia ei kiinnosta koirat, tai että koirista ei pidetä? Miksi aletaan heti maalaamaan ihmisestä suunnilleen jotain luonnehäiriöistä hirviötä, jos joku erehtyy myöntämään että ei pidä eläimistä? Ei kaikkia vaan kiinnosta. Liikaa kuolaa, liikaa irtokarvoja, liikaa haukkumista ja liikaa innokasta leikkiin pyytäjää, siis karvaista sellaista. Voihan ne joskus olla söpöjäkin, pennut varsinkin, mutta enemmän niistä on minun mielestä vaivaa kuin hyötyä... En minäkään ala valittamaan, jos jotakuta ei kiinnosta minun harrasteet, enkä yritä väkisin mennä kaverin kotiin niitä harrastamaan. Miksi siis jotkut haluavat väkisin tuoda koiransa meille? Plääh.

mäkin ymmärrän suo kyllä!mä aattelen ihan samalailla ku säkin.

Mä ymmärrän kyllä hyvinkin, ei kaikkien tarvi tykätä kaikesta ja toisia pitää kunnioittaa senverta ettei tyrkytä omia juttujaan taikka väkisin tuo vaikka sitä koiraa kylään mukaan. En mä anna lenkillä koirieni mennä vieraiden ihmisten luo, vaan me mennään nätisti ohi. Välillä se vaan on hankalaa jos vastaantulija sit rupee lässyttään koiralle ja väkisin tulee koskemaan...yritäppä siinä sit kouluttaa ja saada koiran päähän sitä et kaikkia ei moikata...Kyläreissulle ei oteta koiria mukaan, vaan ne on kotona ja jos pidempi reissu on niin ne on hoidossa tai mukana jos ovat koiraihmisiä. En mäkään tykkää joistakin kavereiden mielenkiinnon kohteista,eikä pari kaveria niinkään välitä koirista mut silti ollaan hyviä kavereita ja riittää paljon yhteistä ja kyläillään puolin ja toisin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Lapsiharrastajat varsinkin :headwall: Miksi joidenkin on niin kamalan vaikeaa hyväksyä sitä, että kaikkia ei kiinnosta lapset, tai että lapsista ei pidetä? Miksi aletaan heti maalaamaan ihmisestä suunnilleen jotain luonnehäiriöistä hirviötä, jos joku erehtyy myöntämään että ei pidä lapsista? Ei kaikkia vaan kiinnosta. Liikaa kuolaa, liikaa irtokarvoja, liikaa haukkumista ja liikaa innokasta leikkiin pyytäjää, siis karvaista sellaista. Voihan ne joskus olla söpöjäkin, pennut varsinkin, mutta enemmän niistä on minun mielestä vaivaa kuin hyötyä... En minäkään ala valittamaan, jos jotakuta ei kiinnosta minun harrasteet, enkä yritä väkisin mennä kaverin kotiin niitä harrastamaan. Miksi siis jotkut haluavat väkisin tuoda lapsensa meille? Plääh.

;)
Totta tuokin :D Mutta taitaapi vielä enemmän tulla aina kakkaa niskaan niille, jotka myöntävät että eivät lapsista niin välitä.

Tämä on NIIN totta. Aina joutuu selittelemään, miksi ei halua/ainakaan tähän mennessä ole halunnut lapsia (vaikka joku aiemmin väittikin, että kukaan ei syyllistä.) Sitä että lapsia ON halunnut ja hankkinut, ei koskaan tarvitse puolustella tai selitellä mitenkään. Paitsi ehkä niiden, jotka ylittävät normit eikä mukuloita olekaan 1,8 vaan esim. seitsemän.

Totta tuokin :D Mutta taitaapi vielä enemmän tulla aina kakkaa niskaan niille, jotka myöntävät että eivät lapsista niin välitä.
Sori, en voinut vastustaa kiusausta lainaukseen, oli niin herkullisen sopiva paketti :D. Ja viimeisin lauseesi pitää täysin paikkansa -ja minä olen vasta 27, millaistahan kolmivitosilla lapsettomilla mahtaa olla...

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Sori, en voinut vastustaa kiusausta lainaukseen, oli niin herkullisen sopiva paketti :D. Ja viimeisin lauseesi pitää täysin paikkansa -ja minä olen vasta 27, millaistahan kolmivitosilla lapsettomilla mahtaa olla...
Ajattelinkin että joku vielä tekee noin :D Tosin voisihan tuohon koiran/lapsien tilalle laittaa vaikka sanan "miehet" :p

Joskus täällä melkein pahastuin jossain keskustelussa, kun joku oli sitä mieltä, että hän ei ole missään tekemisissä ihmisten kanssa, jotka eivät pidä kissoista. Tosin mistäpä hän sen tietäisi, tuskin sitä mennään vaikka pankkiin tai kauppaan ja ovelta huudetaan, että ulos kaikki kissanvihaajat, minä en teidän kanssa asioi :D Eli jos ollaan aivan muissa asioissa tekemisissä, mitä väliä sillä on pitääkö joku kissoista vai ei, vaikka työkavereitten kesken? Joten minusta oli vähän liian reippaasti sanottu.

niinpä

Täälä ei taida koiranomistajat ymmärtää sitä, että jotku voi oikeesti pelätäki koiria. Inhottaa itseäki käydä tuola vähän matkan päässä lenkillä, ku ohi menee ni koira juoksee pihasta haukkuen kohti, tulee tosi lähelle. Siinä vois oikeesti olla paskat housussa jollaki joka pelkää. Muutamia muitaki irrallaan olevia koiria lähistöllä. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Täälä ei taida koiranomistajat ymmärtää sitä, että jotku voi oikeesti pelätäki koiria. Inhottaa itseäki käydä tuola vähän matkan päässä lenkillä, ku ohi menee ni koira juoksee pihasta haukkuen kohti, tulee tosi lähelle. Siinä vois oikeesti olla paskat housussa jollaki joka pelkää. Muutamia muitaki irrallaan olevia koiria lähistöllä. :kieh:

:( koirat on pidettävä kiinni (muualla kuin omalla aidatulla pihalla) vaikka kuinka olisi hyvä ja kiva koira ja plaaplaa.

Aidatulla pihalla koirat saa lain mukaan olla vapaana, mutta sen aidan pitää olla sellanen minkä sisällä se koira pysyy varmasti. Ja jos aitaa ei ole, niin koira on oltava kytkettynä.
Seuraavan kerran kun tulee joku irtokoira luokse,tulee se sitten pihasta tai ei niin karjukaa niin lujaa kun jaksatte EI TULE ja polkaskaa vaikka jalalla maata. Jos ei tehoo niin sit voi vaikka tönästä jalalla sitä koiraa,kyllä sit tulee omistajalle kiire ottaa se sesse kiinni.
Noin mä teen aina kun liikun omien koirieni kanssa ja tulee irtokoiria luo, lähes aina ovat kyllä pysähtyneet pelkästä huudosta, parissa muussa tapauksessa oo sit käyny koiraan niskavilloihin kiinni. Kerrankin viime keväänä olin vauvan ja kahden koirani kanssa kävelyllä kunnes vapaana ollut saksanpaimenkoira huomasi meidät ja lähti rähisten luokse ja suuntasi toisen koirani kimppuun, laitoin jalan vaunujen pyörän eteen ja otin omien koirien remmit toiseen käteen ja vedin koirat taakseni samalla kun tartuin tätä sakemannia niskavilloista ja karjuin kun leijona. Siinä rytäkässä lähti vaunut alamäkeen ja heivasin tän vieraan koiran syrjään ja juoksin omieni kanssa vaunut kiinni,sillävälin omistaja (vanhempi mies) oli saanut koiransa kiinni ja mä palasin huutamaan tälle miehelle joka väitti omistaneensa koiria jo 40vuotta! Sanoin et ei siltä vaikuta ja kysyin et tajuaako se ollenkaan mitä meinas käydä, ensinnäkin vauvaa ois voinu sattua tosi pahasti ja sit ois voinu mun toiselta koiralta mennä henki kun se on tosi pieni, vaan 2,8kg.Tää mies ei edes pyytäny anteeks! Ton kokemuksen jälkeen saa kyllä jokainen irtokoira multa monoa jos ei hyvällä lähde pois.Eihän se sen koiran vika ole jos sen omistaja on idiootti mutta jollaintavalla sitä on suojeltava omiaan.

Mä tajuan. En itsekään erityisemmin pidä ihmisistä ja ymmärrän sinua paremmin kuin ehkä arvaatkaan =)

Tätä on helppo komppailla! :D

Mutta joo, joillain ihmisillä on se hemmetin yleinen minäminäminä-asenne ja kun minäminä haluan raahata sitä mun ihqihanaa moppeani joka paikkaan mukaan. Mitä välii muilla on, kunhan mulla ja mopellani on mukavaa. :headwall: :|

eipä ole ikinä tarvinnut kenenkään fifiä tai sussea monottaa. Voiskohan olla ihan omasta asenteesta kiinni kuinka noissa tilanteissa käy?? Ja kyllä koiraihminen osaa erottaa millä tavalla koira rähisee, onko se vaan esim. uhittelua. Ja fiksuun käyttäytymiseen omistajan puolelta kuuluu mukaan myös se, tuoko koiraaansa kylään vai ei.

Yhteistyössä