Miksi jotkut ei opi virheistään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Apinatkin oppii, vaan ei jotkut ihmiset...

Esim. kolme peräkkäistä pikapikaa avoliittoon ja lapsentekoon - sitten nopea ero kun "mies muuttui" ei ihan selity enää huonolla tuurilla.

Ja entäpä se, kun lapsi on jo kerran huostaanotettu, saatu takaisin, ja sitten alkaa taas muksujen laiminlyönti :kieh:

Semmoisia aloin taas miettimään, kun kuulin parin tutun kuulumisia :|

Jotkut ei opi koskaan. Miksi?

En kyllä ymmärrä.. Etenkin tuo huostaanottohomma mua kans korpee, ihan kympillä!! Läheltä tollasta seurannu ja niin vihaks pistää että! Se ois ihan sama jos aikuinen ihminen oman elämänsä kämmää mutta että lapsen.. |O

Kotoahan nämä asiat usein tulee, eli mies- ja naismaut. Sitä kun ei osaa paremmin toimia tai valita kumppania. Tilannetta voi verrata vaikkapa ohjelmointivirheeseen. Tällainen ihminen voi toki muuttua, mutta luulen, että tulevat valinnat eivät tule olemaan jatkossa enää "luonnollisia".

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
En kyllä ymmärrä.. Etenkin tuo huostaanottohomma mua kans korpee, ihan kympillä!! Läheltä tollasta seurannu ja niin vihaks pistää että! Se ois ihan sama jos aikuinen ihminen oman elämänsä kämmää mutta että lapsen.. |O

Niin just |O

LUULISI osaavan elää kunnolla kun on saanut lapsensa takaisin luokseen. Mutta ei. Alkaa sekoilemaan taas - ja on tietty ehtinyt tehdä pari penskaa lisää, että mahdollisimman monen lapsen elämä menisi sekaisin :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

Niin just |O

LUULISI osaavan elää kunnolla kun on saanut lapsensa takaisin luokseen. Mutta ei. Alkaa sekoilemaan taas - ja on tietty ehtinyt tehdä pari penskaa lisää, että mahdollisimman monen lapsen elämä menisi sekaisin :headwall:

:(

Niin just |O

:kieh: |O :kieh: |O

Mä vaan ihmettelen näitä tapauksia että miten ihmees lastensuojelu ajattelee että tää pompottelu ois lapselle hyväksi? Tai lapsen etu? Miten ne sen perustelee?

Tää tapaus mitä mä oon seurannu ni on kans ihan järjetön. Lapsi ollu aikasemmin huostaanotettu. Välillä ollu kotona mutta eipä hommat onnistukaan taas vähän ajan päästä. Joten on taas huostaanotettu. Väliaikaisesti. Jonku ajan päästä taas kotiin takas.

Näin sitä pidetään lapsista huolta! *sata kirosanaa* :kieh:

Tanja Vienonen-Karpela-Saarela-Erjola tai mikä se nyt olikaan on tästä hyvä esimerkki. Tämä viimeisin mies tosin vaikuttaa ainakin näin pintapuolisesti katsottuna normaalilta.

Mut varmaan kivitetään tästä hyvästä, mutta kerron kuitenkin. Itselläni tuttava, joka on raiskattu kolme kertaa. Raiskaukseen johtanut tilanne on joka kerta ollut sellainen, että tuttava on yksinään (ainoana naisena) lähtenyt baarista jonkun tuntemattoman miesporukan mukaan jatkoille ja ollut ympäripäissään. Jatkot ovat aina olleet jonkun tuntemattoman tyypin kämpillä. Ja siis joo, raiskaus on väärin ja ainoastaan tekijä on syyllinen, mutta kyllä mulla suoraan sanottuna on tullut mieleen, että mitenköhän monta kertaa hän aikoo vielä tuon toimintatapansa toistaa...

Alkuperäinen kirjoittaja op:
Mut varmaan kivitetään tästä hyvästä, mutta kerron kuitenkin. Itselläni tuttava, joka on raiskattu kolme kertaa. Raiskaukseen johtanut tilanne on joka kerta ollut sellainen, että tuttava on yksinään (ainoana naisena) lähtenyt baarista jonkun tuntemattoman miesporukan mukaan jatkoille ja ollut ympäripäissään. Jatkot ovat aina olleet jonkun tuntemattoman tyypin kämpillä. Ja siis joo, raiskaus on väärin ja ainoastaan tekijä on syyllinen, mutta kyllä mulla suoraan sanottuna on tullut mieleen, että mitenköhän monta kertaa hän aikoo vielä tuon toimintatapansa toistaa...

Niin, minä kyllä ymmärsin pointtisi, tai luulen niin.
Kuvittelisi, että kun noin monta kertaa tapahtunut pahaa, niin tulisi varovaiseksi ja viho viimeisenä lähtisi yksin tai edes ystävän kanssa tuntemattomien miehien mukaan.
Surullista, mutta todella, jotkut ei vain opi.

Minulla on pari sukulaista, jotka kerta toisensa jälkeen päätyvät väkivaltaiseen suhteeseen. Yhdellä kertaa se on silkkaa hakkaamista, toisella kertaa henkistä musertamista.
Läheltä on vaikea rakastuneena heti huomata merkkejä, mutta kun joka kerta kun kertoo huomanneensa selkeitä merkkejä, eivät voi uskoa ja haistattavat pitkät ja välit poikki...muutaman kuukauden päästä soittavat ja kertovat olevansa paketissa sairaalassa tai ovat päässeet eroon henkisen väkivallan käyttäjän luota ja ovat parantamassa haavojaan ja omaa tuntoaan ties missä.

Alkuperäinen kirjoittaja op:

En kivitä. Joo, raiskaus on aina tekijän syy, mutta voisi kuvitella että naisellekin kehittyisi jonkinmoinen itsesuojeluvaisto, eikä enää tietoisesti hakeutuisi tuollaisiin tilanteisiin!

Niin just |O

:kieh: |O :kieh: |O

Mä vaan ihmettelen näitä tapauksia että miten ihmees lastensuojelu ajattelee että tää pompottelu ois lapselle hyväksi? Tai lapsen etu? Miten ne sen perustelee?

Tää tapaus mitä mä oon seurannu ni on kans ihan järjetön. Lapsi ollu aikasemmin huostaanotettu. Välillä ollu kotona mutta eipä hommat onnistukaan taas vähän ajan päästä. Joten on taas huostaanotettu. Väliaikaisesti. Jonku ajan päästä taas kotiin takas.

Näin sitä pidetään lapsista huolta! *sata kirosanaa* :kieh:

Lastensuojelu ei todellakaan anna huostaanotettua lasta takaisin kotiin, ellei ole pitkään osoitettu, että olosuhteet siellä ovat muuttuneet. Puhutaan vuodesta tai kahdesta. Eli jotain on täytynyt välillä olla toisin. Eri asia ovat ne lapset, jotka ovat avohuollon tukitoimin sijoitettu. Heihin ei lastensuojelulla ole samaa valtaa, vaan vanhemmat ovat itse päättämässä miten asioissa edetään.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Sen verran vielä näistä ns. huonoista oloista, että ne tosiaankin usein periytyvät sukupolvelta toiselle. Eletään niin kuin ollaan opittu elämään, ei tiedetä muusta - usein paremmasta.

tää. Sit näkee myös paljon sitä, että on oman perhetaustan takia jo tavallaan leimautunu huono-osaiseksi, eikä oo voimia tai edes kiinnostusta muuttaa asiaa tai vaatia parempaa vaikka siitä tietäiskin. Voimilla tarkoitan sitä että siihen elämänmuutoksen eteen täytyy tehä kuitenkin itse aivan hemmetisti työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Sen verran vielä näistä ns. huonoista oloista, että ne tosiaankin usein periytyvät sukupolvelta toiselle. Eletään niin kuin ollaan opittu elämään, ei tiedetä muusta - usein paremmasta.

Tuo ei selitä näiden kahden vitipään tekemisiä, joiden innoittamana aloituksen tein.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus harmailee:
Lastensuojelu ei todellakaan anna huostaanotettua lasta takaisin kotiin, ellei ole pitkään osoitettu, että olosuhteet siellä ovat muuttuneet. Puhutaan vuodesta tai kahdesta. Eli jotain on täytynyt välillä olla toisin. Eri asia ovat ne lapset, jotka ovat avohuollon tukitoimin sijoitettu. Heihin ei lastensuojelulla ole samaa valtaa, vaan vanhemmat ovat itse päättämässä miten asioissa edetään.

Todellakin näkyy antavan. Nyt on toista kertaa väliaikaisesti eli 3 kk sijoitettuna. Siinä ajassa ei muutu yhtään mikään. Ja ihan lastensuojelun toimesta, ei avohuollon tukitoimena.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus harmailee:

Todellakin näkyy antavan. Nyt on toista kertaa väliaikaisesti eli 3 kk sijoitettuna. Siinä ajassa ei muutu yhtään mikään. Ja ihan lastensuojelun toimesta, ei avohuollon tukitoimena.

Lasta ei kyllä oteta huostaan ja sijoiteta väliaikaisesti 3 kk:n ajaksi. Kyseessä täytyy olla avohuollon tukitoimi, jossa ei olla huostaanotettu, vaan vain sijoitettu. Vanhemmat eivät siis todennäköisesti suostu huostaanottoon ja siksi kokeillaan näitä avohuollon sijoituksia.

Mun kertomassa tapauksessa lapsi oli huostassa pari kolme vuotta. Sitten saivat lapsen takaisin, tuli uusia lapsia, oli hyvä elämä ja kaunis perhe - kunnes pösilö päätti toistaa vanhat virheensä :/

Mun kertomassa tapauksessa lapsi oli huostassa pari kolme vuotta. Sitten saivat lapsen takaisin, tuli uusia lapsia, oli hyvä elämä ja kaunis perhe - kunnes pösilö päätti toistaa vanhat virheensä :/

Kuulostaa tosi ikävältä. Mitä mahtaa lapsen päässä liikkua tuon jälkeen :'(

Jotku ei tosiaan opi. Mulla on kaveri joka saa aina miehiltä turpiinsa. Uskoo joka kerta samat jutut ja kulkee saman kaavan kautta. Lapset menee jotenkuten siinä sivussa, mitä nyt pieniä käytösongelmia (voi voi kun kaikki menee niin pieleen). Tytär seurustelee pahoinpitelevän miehen kanssa (miten nyt näin huonosti sattuikaan). Mä olen tuota tyyppiä kannatellut, kuunnellut ja antanut yösijaa. Ystäväni tuskin viitsisi kuitenkaan varoittaa minua, jos mies lähtisi uhkailemaan.
Mun mitta on täysi! En auta yhtäkään tällaista elämäntapaongelmaista enää! En ota mitään kanttaa, vaihdan puheenaihetta jos joku avautuu.

Tottakai ihmiset uskovat parempaan ja haluavat yrittää uudestaan, eihän sitä koskaan tiedä.... Tää sun esimerkkis ei ehkä ole ihan sama kuin et joku koskis kuumaan hellaan uudestaan ja uudestaan....

Yhteistyössä