Miksi jotkut äidit pröystäilee MIEHENSÄ asioilla?

  • Viestiketjun aloittaja kumma
  • Ensimmäinen viesti
kumma
Esimerkiksi palkalla? Johtuuko siitä, että itse ovat yleensä kouluttamattomia kotiäitejä, jotka eivät ole olleet päivääkään töissä? Muutama tällainen kaveri on ja kokoajan puhuvat kuinka mies taas tienasi ja kuinka hyvä koulutus miehellä on jne. Itse ovat heti töysi-ikäisiksi tultuaan tehneet liudan lapsia eikä kouluja käyty.
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja kumma:
Esimerkiksi palkalla? Johtuuko siitä, että itse ovat yleensä kouluttamattomia kotiäitejä, jotka eivät ole olleet päivääkään töissä? Muutama tällainen kaveri on ja kokoajan puhuvat kuinka mies taas tienasi ja kuinka hyvä koulutus miehellä on jne. Itse ovat heti töysi-ikäisiksi tultuaan tehneet liudan lapsia eikä kouluja käyty.
Itse en ole moiseen törmännyt kun en tuollaisia ihmisiä tunne. Meillä se mitä tähän talouteen tulee rahaa on yhteistä, meillä ns. perhetulot. Minä kotona, mutta parempi koulutus kuin miehellä mutta 3x vähemmän mulle maksetaan työstäni kuin miehelleni joten luontevinta on olla kotona silloin : )
Joskus on myös niin, että jos joku kuulee mitä mieheni tekee työkseen alkaa kysely, mitä tienaa, mikä koulutus, matkustaako paljon jne. vaikka mua ei voisi vähempää kiinnostaa kertoa mun miehen työasioista (sitten joutuu aina väistelemään).
 
ap
ÖÖ, niin mäkin olen mun miehestä toki ylpeä, mutta ei tulisi mieleenkään kehuskella vaikka hyvin välillä tienaakin. Jotkut kehuskelee jopa miehensä tutkinnolla, vaikka itellään ei ole mitään koulutusta. Jotenkin tuntuu että nämä äidit ovat täysin riippuvaisia miehistään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lillan:
Alkuperäinen kirjoittaja saako täällä ajatella positiivisesti:
Jospa ne on ylpeitä miehistään.
Juuri näin! Kävikö edes mielessä moinen, ap?
Samoilla linjoilla.
Se on jännä ilmiö, että miehestään saa kyllä valittaa ja tuskailla kun sen palkkakin on niin pieni, mutta jos on tyytyväinen niin sitä ei saisi sanoa ääneen.

Mä oon korkeammin koulutettu kuin mieheni, mutta oon hänestä erittäin ylpeä. Häneltä vaaditaan hirmu paljon, mutta hän ei koskaan valita, vaan tekee parhaansa :)
 
Turkilmas
Mä en pröystäile, mutta olen kyllä ylpeä miehestäni. Ja toisaalta olen myös hyvin tietoinen että mies ei olis voinut kouluttautua ellen mä olis viivyttänyt omiani. Eli mä ihan oikeesti annoin miehen opiskella ensin ja vasta nyt on mun vuoro (toki mulla on pohjalla amis, kauppis ja lukio).

Oon myös todella paljon auttanut miestä koulujutuissa, ollut todella suurena tukena ja tsempparina ja valanut mieheen itsetuntoa.

Kuten mies itsekin sanoo, niin meillä on kaks teknikkoa ja insinööriä :D :D

Ja siis mies ei välttämättä olis koskaan uskaltanut hakea nykyiseen työhönsä ja edetä urallaan ellen olisi tsempannut häntä ja suoraan sanottuna välillä potkinut perseellekin :D.

 
Mua joskus hymyilyttää, kun täällä on ketjuja mitä miehesi tienaa.

Meillä miehellä ehkä aavistuksen parempi koulutus, mutta minä tienaan n. 700 euroa bruttopalkassa enemmän kuin hän.

Mutta olen minä ylpeä miehestäni ja hän minusta.

Joillakin on tarve päteä jollakin puolisollaan, lapsellaan jne. Tiedetäänhän me kaikki ne tyypit, jotka kuittaavat hiekkiksellä, et tuon ikäisenä heidän lapsi jo puhui, tai kakkaa pottaan tai mitä ikinä.
 

Yhteistyössä