Miksi joku muu sana kuin "pippeli" ja "pimppi"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Tämä ketju vain vakavasti puhumiseen.

Selittäisikö joku MIKSI on keksinyt jonkin muun nimityksen lapsen sukuelimelle kuin pimppi, pippeli tai kikkeli? Ja miksi äitin värkki olisi joku muu kuin pillu ja isin penis?
Alapää on aivan turha sana koska myös anus on alapäässä. Ja äitillä ei kyllä ole pimppiä koska se on vähän erilainen kuin lapsella.

eli MIKSI? Onko teillä sananvääntelijöillä tai asiankiertäjillä joku ongelma seksuaalisuuden kanssa?

Kyllä meillä myös äitillä on pimppi ja isällä pippeli, menee vähän sekavaksi jos joka tyypin värkillä on oma nimi.. Ja pillu on mun mielestä jo aika rietas sana en sitä käyttäisi. Pimppi ja pippeli on sellaisia neutraaleja, lapselle sopivia sanoja mielestäni.

Varmaan jotkut on niin häveliäitä, etteivät kehtaa noitakaan käyttää. Ihmiset on erilaisia.

töissä 2v. tyttö kikattaen totesi kaverillaan olevan kikkeli mutta itsellään olevan pikkalit (pikkarit), eli näillä mennään arjaessa, pimppi, kikkeli tms ok lapsen suuhun, aikuinen nimittäköön miten haluaa aikuisten kesken.

En tiedä. Kaverini (toisatiseksi vielä lapseton) päivitteli mulle jo viime kesänä, että meidän muksu on kova kiroilemaan ja puhumaan "tuhmia". Kun kertoi tälle kaverille usean tunnin automatkan ratoksi sellaiset tosiasiat, että äidillä on pimppi ja hänellä itselläänkin, mutta iskällä ei, iskällä on pippeli. Ja että kun oli itse vauva, niin joi maitoa äidin tissistä.
Musta tossa ei ollut mitään ihmeellistä, vähän alle 4 vuotias vaan kertoi tosiasiat.
Kaverini oli sitä mieltä, ettei tuollainen kielenkäyttö sovi lapsille?

En tiedä. Kaverini (toisatiseksi vielä lapseton) päivitteli mulle jo viime kesänä, että meidän muksu on kova kiroilemaan ja puhumaan "tuhmia". Kun kertoi tälle kaverille usean tunnin automatkan ratoksi sellaiset tosiasiat, että äidillä on pimppi ja hänellä itselläänkin, mutta iskällä ei, iskällä on pippeli. Ja että kun oli itse vauva, niin joi maitoa äidin tissistä.
Musta tossa ei ollut mitään ihmeellistä, vähän alle 4 vuotias vaan kertoi tosiasiat.
Kaverini oli sitä mieltä, ettei tuollainen kielenkäyttö sovi lapsille?

Hehheh, mun ois varmaan vaikea pidellä pokkaa jos joku omista kavereista yrittäisi loukkaantua moisesta :D ok tilanteet kaikelle mutta ei tuo nyt kiroilun tunnusmerkistöä täytä..

Hehheh, mun ois varmaan vaikea pidellä pokkaa jos joku omista kavereista yrittäisi loukkaantua moisesta :D ok tilanteet kaikelle mutta ei tuo nyt kiroilun tunnusmerkistöä täytä..

Ei se loukkaantunut, mutta oli oikesti sitä mieltä, että muksu "puhui tuhmia" vrt aikuisten sänkykieli |O Odotan innolla mitä sanoja opettaa omilleen, nyt kun esikoistaan odottaa.
Ja olis kiva, jos se tulis kuuntelemaan miten meillä käydään päivällispöydässä läpi päivänpolttavaa aihetta ihmisen lisääntyminen ja syntyman ihme. Olen itse näet rv 32... Tulevaa isoasiskoa hieman kiinnostaa, että kuinka ja mistä ja mitenpäin se vauva tulee ulos ja miten ihmeessä se on saatu sinne sisään alunperinkään? :D

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Mun mielestä pimppi on jotenkin rivo sana. Johtuu varmaan omasta kotikasvatuksesta. Särähtää korvaan tosi roisisti.
tulee joku likanen namusetä mielee, joka haluaa lipasta naapurin tätin pimppiä. Yök!
pippeli taas on ihan ok sanana.
Meillä naisella on alapää ja peppu. miehellä pippeli/siitin ja peppu.

Vanha kansahan keksi etenkin tytön ja naisen genitaaleille kaikenlaisia kiertoilmauksia. Mummoni puhui linnusta. Kaikin tavoin kyllä ilmaistiin, että tytön pimppi on inhottava ja sopimaton, siitä ei saa edes puhua : /

Meillä on pimppi ja pippeli niin lapsilla kuin aikuisillakin, lapsille puhuttaessa. Aikuisten kesken on sitten pillua ja kullia, milloin mitäkin :D

Meillä lapselle varmaan opetetaan just tuo pippeli ja pimppi. On sitten kyseessä aikuisen tai lapsen alapää. Jotenkin tuo pillu tai kikkeli kuulostaa vähän roisilta, etenkin lapsille. Itsekään en noita käytä. Miehen kanssa tulee käytettyä sanoja pimppi, mirri tai muna, noin yleensä. Tuo mirri lähinnä huumorimielessä, kun meiltä löytyy pari oikeaakin mirriä, eli kissaa.

Meillä taasen poika on keksinyt vähän omia sanoja. Takapuoli on kakupelle, varmaan tullut siitä kun on huudeltu pienenä pojalle että on nakupelle ilman vaatteita. Kakupelle on jäänyt elämään mutta tunnistaa muitakin sanoja takapuolesta. Itsellään pojalla on pili mutta äidillä on pimpim, isällä sitten IIISOOO pili :)

Miksei voisi olla vaikka mitä sanoja. Rikkauttahan se vaan on kielessä kun on plajon synonyymejä.

Sitten koulussa on aivan eri asia kun puhutaan bilogiasta, pitäähän ne oikeat sanat sillon oppia mutta haukkumasanoja en kyllä suosi tai rumia.

Meillä kyllä molemmilla on pimpit - niin minulla, kuin tytölläkin.

Pillusta tulee mieleen joku vanhemman naisen märkä limalompsa, sellainen vähän lörpöttävä ja tummunut.
Pilde ja pimpsa on myös meillä käytössä, mutta tuo "pillu" ei.

[QUOTE="mamma";28317136]Meillä taasen poika on keksinyt vähän omia sanoja. Takapuoli on kakupelle, varmaan tullut siitä kun on huudeltu pienenä pojalle että on nakupelle ilman vaatteita. Kakupelle on jäänyt elämään mutta tunnistaa muitakin sanoja takapuolesta. Itsellään pojalla on pili mutta äidillä on pimpim, isällä sitten IIISOOO pili :)

Miksei voisi olla vaikka mitä sanoja. Rikkauttahan se vaan on kielessä kun on plajon synonyymejä.

Sitten koulussa on aivan eri asia kun puhutaan bilogiasta, pitäähän ne oikeat sanat sillon oppia mutta haukkumasanoja en kyllä suosi tai rumia.[/QUOTE]

Voi toki olla erilaisia sanoja. Mutta sitä en ymmärrä että keksitään kaikenmoisia kiertoja jotta ei tarvi sanoa pimppi tai pippeli. Jotka nekin ovat aivan tavallisia sanoja. Ikäänkuin alapään paikoissa ois jotain likasta ja hävettävää. Hieman se töissäkin hämää kun tyttö valittaa että peppua kutittaa ja viittaa pimppaan. EIhän se pylly edessä ole kellään.

Tässä taannoin tuli kaikella ystävyydellä huomautettua ystävälle, pienen tytön isälle, joka puhui kolmevuotiaalleen etupepusta. Perheen pojalla on pippeli, mutta tytöllä on etupeppu. Puistattavaa... Tuumasin, että eikö olisi parasta ilmaista tytölle, että kyseessä on aivan oma ruumiinosansa jolla on oma nimensä ja joka ei liity takapuoleen millään tavalla. Kyllä hän pointin tajusi.

Pimppi-sana ei ole rivo eikä sopimaton mielestäni sen enempää kuin pippelikään.

Itse en pimppaa tai pimppiä pidä mitenkään rivona tai sopimattomana. Sen sijaan pillua jne en opeta tuolle. Aikusten kesken kyllä käytetään monenmoisia ilmaisuja. Enkä tuota ymmärrä että lapsella on eri nimitys kun aikusella. Sama pimppi se on silti vaikkakin muuttunut päällisinpuolin.

Minulle on opetettu lapsena että, se pimppi on sanana likainen. Ja kyllähän siinä elimessäkin hävettävää on.
Sukupuolielimet on oikeasti kuvottavia. En ymmärrä miksi niistä pitää puhua muuta kun neutraaleilla sanoilla.

[QUOTE="jaahas";28317221]Minulle on opetettu lapsena että, se pimppi on sanana likainen. Ja kyllähän siinä elimessäkin hävettävää on.
Sukupuolielimet on oikeasti kuvottavia. En ymmärrä miksi niistä pitää puhua muuta kun neutraaleilla sanoilla.[/QUOTE]

Miksei käyttäisi myös kliinisiä ilmaisuja kuten penis ja vagina. Mutta että pimppi sanana likainen o_O

[QUOTE="jaahas";28317221]Minulle on opetettu lapsena että, se pimppi on sanana likainen. Ja kyllähän siinä elimessäkin hävettävää on.
Sukupuolielimet on oikeasti kuvottavia. En ymmärrä miksi niistä pitää puhua muuta kun neutraaleilla sanoilla.[/QUOTE]

Niin, ja pimppihän on neutraali ilmaus?

Mitä hävettävää sukupuolielimissä siis on? Vanhempasi ovat olleet vähän urpoja, miksi siirrät saman häpeän ja tabuilun taas seuraavalle sukupolvelle?

• Tykkää
Reactions: moekoe ja Viikate
Tytöillä ja naisilla on pimppi ja miehillä ja pojilla pippeli. Jos joku saa nousta jotain epämääräistä seksuaalista mieleen, niin siinä on kyllä aikuisella jo lapsena tabusoitu lapsen seksuaalisuus. Ei lapset ajattele nousta niinkuin aikuinen, eivät tiedä mitä seksi on vaan nuo pimppi ja pippeli ovat ihmisen ruumiinosia! Älkää hyvät ihmiset tabusoiko varsinkaan tyttölapsen ruumiinosia. Voi tulla vaikka minkälaisia estoja ja seksuaalielämän vääristyneitä toimintamalleja jos lapsena jo opetetaan häpeämään omaa vartaloa!

Te joille pimpistä ja pippelistä puhuminen lapselle on joku ongelma, kannattaisi tutkituttaa oma pää miksi nuo sanat ovat niin häpeällisiä. Ja lukea lastenpsykiatrien artikkeleita esim. Jari Sinkkonen ja Raisa Cacciatoren tekstejä lapsen seksuaalisuudesta.

• Tykkää
Reactions: moekoe ja fortunate
Tästä häpeämisestä tuli mieleen että eihän niitä ruumiinosiaan pidä hävetä kenenkään. Ei pieni lapsi niitä häpeäkkään ennemminkin se aikuinen. Mutta silti pitää saada jotenkin perille myös se että sukupuolielimiä ei ole soveliasta näytellä julkisesti eikä ehkä kannta kovaäänisesti arvuutella onko sedällä iso pippeli housuissa kun bussissa istutaan.

Tutun lapsi on jotenkin jäänyt kiinni tuohon anaalivaiheeseen ja puhuu kakasta ja pissasta vaikka on eskari-ikäinen. Sanat edustavat hänelle jonkinlaisia kirosanoja. Samalla hän näyttelee kakkaamista ja pissaamista koirien tyyliin. Vaikka se nyt ei ole muuta kuin vähän koomista ja ehkä noloa niin vanhemmille se näyttää olevan kiusallista. Toivon itse että oma lapsi ei ainakaan kovinkaan pitkään jää tuollaiseen vaiheeseen, jotenkinhan tuollainen käytöskin varmaan saadaan kuriin... jos haluaa.

Yhteistyössä