Miksi joku ei ota vauvalleen vauvavakuutusta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakuuttakaa mut!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli molemmilla lapsilla vakuutukset.Vanhemmalla ehti olemaan jo 2 1/2 vuotta ja nuoremmalla puoli vuotta ennen ku lopettiin ihan siitä syystä että n.800 euroa vuodessa ja omavastuut päälle oli liikaa.Ajateltiin että sillä summalla käytetään lapsia tarvittaessa yksityiselläkin useita kertoja.Meillä kunnallinen terveyshuolto toimii ihan hyvin eikä niitä aikoja tuntunut aina yksityiseltäkään saavan akuuttiin korvatulehdukseen!

Meillä vanhemmalla lapsella oli ollut jo useita korvatulehduksia ja silti päädyttiin lakkauttamaan kalliit vakuutukset. Kävi sitten niin että tytöllä tuli liimakorva korvatulehduskierteen päätteeksi ja saatiin kunnalliselta lähete putkitukseen/risojen poistoon.Korvapolille päästiin 2 viikossa ja kuukauden päästä pääsikin tyttö jo putkitukseen.Oon kyllä sitä mieltä että meillä Suomessa toimii kunnallinen terveyshuolto hyvin ja jos vakavammissa asioissa täytyisi joskus kääntyä yksityiselle niin noista monensadan lopetetuista vakuutuksista säästyy jo muutamassa vuodessa niin suuri summan että sillä rahalla käyttää jo siellä yksityiselläkin.

Kyllähän ne hautajaiset makso jonkin verran, mut nekin maksettiin ns. omasta pussista...niinku jo aiemmin kirjotin, niin ei siitä mun mielestä oo mitään muuta hyötyy kuin sillon jos lapsi vammautuu/ on sairas....

Alkuperäinen kirjoittaja Prisilla:
Meillä oli molemmilla lapsilla vakuutukset.Vanhemmalla ehti olemaan jo 2 1/2 vuotta ja nuoremmalla puoli vuotta ennen ku lopettiin ihan siitä syystä että n.800 euroa vuodessa ja omavastuut päälle oli liikaa.Ajateltiin että sillä summalla käytetään lapsia tarvittaessa yksityiselläkin useita kertoja.Meillä kunnallinen terveyshuolto toimii ihan hyvin eikä niitä aikoja tuntunut aina yksityiseltäkään saavan akuuttiin korvatulehdukseen!

Meillä vanhemmalla lapsella oli ollut jo useita korvatulehduksia ja silti päädyttiin lakkauttamaan kalliit vakuutukset. Kävi sitten niin että tytöllä tuli liimakorva korvatulehduskierteen päätteeksi ja saatiin kunnalliselta lähete putkitukseen/risojen poistoon.Korvapolille päästiin 2 viikossa ja kuukauden päästä pääsikin tyttö jo putkitukseen.Oon kyllä sitä mieltä että meillä Suomessa toimii kunnallinen terveyshuolto hyvin ja jos vakavammissa asioissa täytyisi joskus kääntyä yksityiselle niin noista monensadan lopetetuista vakuutuksista säästyy jo muutamassa vuodessa niin suuri summan että sillä rahalla käyttää jo siellä yksityiselläkin.

Missä noin kalliit vakuutukset on??

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Mä olen sen verran valistunut äiti, että kysyn aina lääkäriltä (olise sitten yksityinen tai kunnallinen), että millaiselta tulehdus näyttää. Kerron etten syötä lapsille kuuria mihinkään pikkupunoituksiin.

Yksityisellä puolella voi sentään käyttää korvakierteistä lastaan KORVAlääkärillä, jolla on ammattitaitoa ja oikeat välineet tutkia pienen lapsen korvaa. Terveyskeskuksessa ab-kuuri annetaan helposti jo pieneen punoitukseen, etenkin jos menee päivystykseen, jossa on usein epävarma opiskelija vastassa.

Yleisesti aloitukseen liittyen: Me emme ole ottaneet vakuutuksia lapsen kuoleman varalta, vaan sitä varten, että lapsi saa hyvää hoitoa nopeasti. Kyllä sillä vakuutusmaksulla käy aika monta kertaa yksityisellä, mutta heti jos tulee jotain tutkimuksia tai toimenpiteitä, ei niitä ilman vakuutusta yksityisellä pysty maksamaan kuin todella varakas perhe. Keskimmäisen korvat putkitettiin ja kierre jäi siihen, ja nyt näyttää siltä että kuopuskin joutuu putkitukseen. Mahtava juttu että sinne pääsee pikaisella aikataululla, sillä kuopus saa jokaikisestä ab-kuurista sitkeän hiivan alapäähänsä, ja jopa nukkuu kutinan takia huonosti.

Olisihan se kiva juttu, että julkinen terveydenhuolto toimisi paremmin. Mutta tilanne ei nyt ole kuitenkaan järin ruusuinen, ja me haluamme lapsillemme parempaa hoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Mä olen sen verran valistunut äiti, että kysyn aina lääkäriltä (olise sitten yksityinen tai kunnallinen), että millaiselta tulehdus näyttää. Kerron etten syötä lapsille kuuria mihinkään pikkupunoituksiin.

Yksityisellä puolella voi sentään käyttää korvakierteistä lastaan KORVAlääkärillä, jolla on ammattitaitoa ja oikeat välineet tutkia pienen lapsen korvaa. Terveyskeskuksessa ab-kuuri annetaan helposti jo pieneen punoitukseen, etenkin jos menee päivystykseen, jossa on usein epävarma opiskelija vastassa.

Yleisesti aloitukseen liittyen: Me emme ole ottaneet vakuutuksia lapsen kuoleman varalta, vaan sitä varten, että lapsi saa hyvää hoitoa nopeasti. Kyllä sillä vakuutusmaksulla käy aika monta kertaa yksityisellä, mutta heti jos tulee jotain tutkimuksia tai toimenpiteitä, ei niitä ilman vakuutusta yksityisellä pysty maksamaan kuin todella varakas perhe. Keskimmäisen korvat putkitettiin ja kierre jäi siihen, ja nyt näyttää siltä että kuopuskin joutuu putkitukseen. Mahtava juttu että sinne pääsee pikaisella aikataululla, sillä kuopus saa jokaikisestä ab-kuurista sitkeän hiivan alapäähänsä, ja jopa nukkuu kutinan takia huonosti.

Olisihan se kiva juttu, että julkinen terveydenhuolto toimisi paremmin. Mutta tilanne ei nyt ole kuitenkaan järin ruusuinen, ja me haluamme lapsillemme parempaa hoitoa.

juuri näin. Ja useimmiten terveyskeskuksessa pääsee vain yleislääkärille, joka just totetaa, että joo, korvat punottaa, mutta that´s it ja ab:a kehiin. Korvalääkäri toimisi ehkä toisellalailla tapauksesta riippuen. Nopeaa ja asiantuntevaa hoitoa mäkin vakuutuksellani haen takaa. Mutta mielipiteitä on yhtä monta kuin on tähän keskusteluun osallistujiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Prisilla:

Missä noin kalliit vakuutukset on??

Sori, muistin väärin :ashamed: Eli ei meillä ihan noin paljoa ne vakuutukset ollu.Olin laskenu silloin kun mietittiin kannattaako jatkaa vai lopettaa, jo maksetut sairauskohtaiset omavastuut siihen lisäksi.Piti ihan kaivaa vanha vakuutuskirja ja tarkistaa mitä ne oli: Tytöllä oli 245 ja pojalla 390.Eli yhteensä 635 euroa!Plus omavastuut 50 e/sairaus siihen päälle.
Jostain syystä Pohjantähdessä, missä meillä oli vakuutukset ,pojanvakuutus oli vakuutuksen ottamishetkellä kalliinpi.Tytön vakuutuskin oli ottamishetkellä vähän vajaa 300 mutta oli jo ehtinyt hiukan laskea.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Minulle tulee hassu tunne tässä keskustelussa, ihan kuin ihmiset ajattelisivat ettei yksityiselle voi mennä jos ei ole vakuutusta.

Ihan sama tuli mullekkin mieleen.Ja niinku kirjotinkin niin meillä ainakin on säästynyt senverran rahaa, kun lakkautettiin vakuutukset ,että tarvittaessa viedään kyllä yksityisellekkin.

- Meillä mieheni kanssa ei ole mitään sairauksia tai esim. allergioita eli ollaan hyvin perusterveitä. Todennäköisyydet myös lasten sairauksille pienemmät. Huolehditaan myös terveydestä moni tavoin (ravinto, asuinympäristö, riittävä uni, stressittömyys jne.).
- Julkinen puoli toimii meidän kunnassa hyvin.
- Meillä on säästötili jonne säästämme "pahan päivän" varalle. Eli jos vaikka jostain syystä haluaisimmekin mennä yksityiselle (esim viikonloppuiltana en lähtisi julkiselle puolelle jonottamaan jos jotain tulisi), voimme mennä koska tahansa. Myös käteistä löytyy aina sen verran. Talous ei mene satasista tai muutamasta tonnista sekaisin. Tosiaan, yksityiselle voi mennä ilman vakuutustakin!

Olen laskeskellut, että on tullut halvemmaksi olla ilman vakuutuksia, vaikka yksi lapsista on erityislapsi, toinen allergikko ja kolmas atoopikko. Erityislapsen kuntoutukset maksaa joko kunta tai kela, itse joutuu maksamaan ainoastaan vuotuisen omavastuun matkoista (vajaat 160?, niitä ei yleensä vakuutuksetkaan korvaa). Allergikon antihistamiinit ja atoopikon rasvat ovat huomattavasti edullisempia kuin vakuutusmaksu ja ne harvat kerrat, mitä lääkärissäkin on käyty, ovat hoituneet yhtä poikkeusta lukuunottamatta hetkessä ja ajan on saanut ihan mukavasti julkiselta puolelta. Yksityisellekin pääsee tarvittaessa ja tapaturmavakuutukset löytyvät kaiken varalta.

Yhteistyössä