miksi joku ärtyy jos häihin ei haluta lapsia??? en mä ainakaan halua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
että jos tässä häitä tansittais niin muitten lapset ei olisi kutsuttuja! minä en halua siitä mitään lasten riehumisjuhlaa missä muksut tekee tylsyyksissään tihutöitä tai tappelevat/ muuten vaan riehuu/mellastaa. ei kiitos!

itselläni on 4v ja hänen lisäkseen ei kyllä muita lapsia tule, minä haluan juhlista rauhalliset ja mukavat sellaiset mistä itse tykkään. miksi joku siis loukkaantuu jos kutsussa lukee ei lapsia? kyllähän jokainen tajuaa että jos on vaikka 15kpl 1-5v lapsia niin sehän on jo ihan kaaosta! eikä mitään rauhallista seurustelua aikuisten kesken.

-muuten kyllä pidän ystävieni lapsista,mutta en nii että kaikki ovat paikalla samaan aikaan :D

Mä en taas juo niin mä luulen että häät mitkä ei oo lapsille tarkoitettu olisi mulle tylsät. Mä inhoan niitä typeriä leikkejä ja en halua katsoa toisten kännäämistä.

Ja jos ei mun lasta kutsuttaisi niin en menisi minäkään.

Ei minun kaverin yli 100 vierasta sisältäneissä häissä mitään kaaosta tullut kun sen osasi oikein järjestää vaikka lapsia oli reilusti toistakymmentä. Oikein mukavasti meni ja perheet saivat tulla yhdessä juhliin. Illalla sitten osa vei lapset hoitoon,että pääsivät jatkoille juhlimaan tietytsti ne jotka halusivat toisille riitti alkuosuus juhlista. Lapsille oli kokoajan omaa ohjelmaa ja henkilöt siitä vastaamassa eivät kyllä aikuisten keskustelua häirinneet...

Jos yhtään panostaa niihin lapsiin, niin ei ne ole tiellä ja meuhkaamassa. Heitä varten voi laittaa ihan omaa tekemistä, pomppulinnaa, piirtämisvälineitä, saippuakuplia... ainakin miehen suku veteli meloneita nenäänsä moisen kutsun saatuaan, ja voivotteluja riittää edelleen 4 vuoden jälkeen. Meillä lapsi oli vauva sillon että oli mukana.

Niin, en mä tiedä... mä en itse ole moista kutsua koskaan saanut kun siihen maailman aikaan kun mua häihin vielä kussuttiin oli varsin tapana kutsua koko perhe! Ehkä mä oon vaan dinosaurus joka ei kestä tätä;"Tää on MUN juhla ja MÄ päätän"-henkeä?
Toisaalta, kyllä mä myönnän et mukavahan sitä on juhlia ilman lapsosia, mutta perkkele kun sais ees itse olla valitsemassa. ottaako ne mukaan vai ei... ;) ;) ;) :saint:

( niin siis olisko tää semmonen vallankäytöllinen kysymys, joka mua rasittaa tässä asiassa? )

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Mä en taas juo niin mä luulen että häät mitkä ei oo lapsille tarkoitettu olisi mulle tylsät. Mä inhoan niitä typeriä leikkejä ja en halua katsoa toisten kännäämistä.

Ja jos ei mun lasta kutsuttaisi niin en menisi minäkään.

Yhdyn samaan, koska yleensä sellaiset häät joihin ei kutsuta lapsia on todella tylsät ja sisältää lähinnä aikuisten kännäämistä.

Kyllä mäkin mieluumin juhlisin ihan rennosti ilman että pitää juosta lasten perässä ja hoitaa kiukkukohtauksia ja kakkavaippoja keskenkaiken. Olisin tosi tyytyväinen kun pääsisin semmosiin häihin mihin olis vaan aikuiset kutsuttu.

En ymmärrä minäkään, miksi joku ärsyyntyy.
Kun ne häät on kuiten sen hääparin, eikä vieraiden.
Itsellä on lapsia, mutta en todella suuttuis tai mitään, jos hääkutsu tulis ja lapsia ei mainittais. Se vois olla ongelma, saisko lapsenlikkaa mutta eiköhän siihenki jotain keksi.

Ärtymyksen ymmärrän siinä mielessä, jos itse haluaisi vaikka ystävän häihin mennä mutta ei ole lapsenlikkoja ni pakosta täytyy jättää väliin. Toki sitä haluaisi olla paikalla ystävän päivää juhlistamassa mutta jos hääparin toive on että lapsia ei paikalla ole niin sitten vaan on jäätävä kotiin. Samoin myöskään en ymmärrä sitä kitinää sitten hääparien osalta jos tällaisissa tapauksissa lähipiiristä joku jättää paikalle saapumatta. Ymmärrystä puolin ja toisin. Niitä lapsenvahteja tosiaan meillä kaikilla ei ole.

Tätä aihetta on puitu täällä paljon. Olen itsekkin ihmetellyt, että mikä siinä niin pirusti ärsyttää, ettei häihin haluta lapsivieraita. Miusta se on ihan luonnollista. Kaikki ei nääs lapsista ihmeemmin pidä, vieraista siis, vaikka omia mahdollisia lapsiaan rakastaisivatkin. On siis täysin ymmärrettävää, että lapsia ei häihin haluta. Ja kyllä jokaisen hääparin toiveita tulisi sen kummemmin mukisematta kunnioittaa.

Ei olisi tullut pienen mieleenkään jättää lapset kutsumatta! Taitaa ap:llä olla huonosti käyttäytyvä oma lapsi, kun ei uskalla muita pyytää. Omissa häissäni oli paljon lapsia ja kaikki osasivat käyttäytyä hyvin. Kyllä lapsillekin kuuluu osallistuminen juhliin. Itse en menisi jos kutsussa lukisi ei lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
Tätä aihetta on puitu täällä paljon. Olen itsekkin ihmetellyt, että mikä siinä niin pirusti ärsyttää, ettei häihin haluta lapsivieraita. Miusta se on ihan luonnollista. Kaikki ei nääs lapsista ihmeemmin pidä, vieraista siis, vaikka omia mahdollisia lapsiaan rakastaisivatkin. On siis täysin ymmärrettävää, että lapsia ei häihin haluta. Ja kyllä jokaisen hääparin toiveita tulisi sen kummemmin mukisematta kunnioittaa.

Sitten hääparinkin pitää ymmärtää,että useat perheelliset joutvat jättämään häät väliin pelkästään sen takia,että ei ole lapsille katsojaa. Itse en kahtaisi sellaista kutsua edes lähettää jossa rajaisin lapsi perheet tuollalailla, hävettäisi, mutta jokaisen oma asiahan se on.

Alkuperäinen kirjoittaja Auris80:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:

Sitten hääparinkin pitää ymmärtää,että useat perheelliset joutvat jättämään häät väliin pelkästään sen takia,että ei ole lapsille katsojaa. Itse en kahtaisi sellaista kutsua edes lähettää jossa rajaisin lapsi perheet tuollalailla, hävettäisi, mutta jokaisen oma asiahan se on.

No enpä minäkään lähettäisi, mutta silti ymmärrän ihan hyvin pareja, jotka eivät lapsia häihinsä halua. Ja tottakai kunnioitan tätä toivetta, ei miusta siinä ole mitään ihmeellistä tai omituista tai mitään tekemistä MINÄ MINÄ MINÄ- asenteen (kuten asian ilmaisit) kanssa. Voi hyvänen aika...

Meidät on kutsuttu 3 häihin tänä kesänä, kahteen perheineen ja yhteen vain aikuiset. Yksiinkään häihin en ota muksuja mukaan. On paljon mukavampi nauttia juhlasta ilman että juoksee kolmen (5v, 3v, 1½v) ikiliikkujan perässä. :D

Se riippuu kovasti lasten iästä ja siitä, kuinka kaukana häät on. Ainakin minun suku asuu niin ympäri Suomea, että lähimmänkin paikkakunnalle menee vähintään tunti ajaessa. Jos pienokaista (nyt 9kk) ei ole häihin kutsuttu, niin minä en tule myöskään.

Saa nähdä, muuttuuko mieli lapsen kasvaessa, mutta tällä hetkellä näin.

tuota ei meillä mitkään kännijuhlat kyllä ole tulossakaan! :D mä oon näet absolutisti ja mies on liittynyt samaan kastiin tuossa kuukausi sitten! :D että tuskinpa mikään juoma sisältää yhtään alkoholia! sitten jos joku juopuu pommacista, alkoholittomasta boolista yms niin sen mä haluan nähdä.

minä pidän enemmän rauhallisista juhlista ilman suurempia yllätyksiä. niin ja kukaan minun ystävistäni ei loukkaannu kun ei he itekkään halua juoksennella lasten perässä.

ja jos jollain onvaraa hommata lapsenvahdit pomppulinnat ym viihdykkeen niin sehän on kiva, meillä ei ole. mutta jokatapauksessa mä oon sellanen ihminen ettästressaisin ihan älyttömästi siitä mitä kukakin lapsi tekee etten osaisi auttia itse mistään. niin eikös hääpäivä kuitenkin ole hääparin päivä.

Mä tulen kutsumaan tasan ne ketkä haluan. Ja lapsia en halua, paitsi omani ovat alkuilllasta. Suurin syy raha. On tarkka määrä ketä kutsutaan ja lapset karsiutuu ekana pois. Hyvänä se niillä on joilla porukat maksaa pitää isot häät.

Jotkut haluaa sellaiset häät joihin ei lapsia niin miksi sitä pitää ihmetellä? Sellaiset häät jokaiselle suotakoon millaiset itse hääpari haluaa. Ja jos on kännäyshäät niin miksi sinne pitäisi lapsia edes tuoda? Tai jos hääpari sanoo syyksi ei_lapsia_häillensä ihan vaan vaikka et "kukkuluuruu" niin silloin sinne ei lapsia viedä.

ja jälleen kerran sanon tän..jos vetää jo herneet kun kutsu tulee luukusta niin parempi jättää menemättä. ;) :headwall:

uskokaa vaan..teiän kullanuput ei oo kivoja kaikkien mielestä. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Auris80:
Ennen ei edes käynyt mielessä tälläiset kutsut joissa lapset jätetään ulkopuolella se on nykypäivää kun ihmiset on sellaisia MINÄ MINÄ MINÄ haluan ja saan muista , minä olen maailman keskipiste muista viis... mitähän kaikkea on vielä edessäpäin, heh

Tai vieraan näkökulmasta se on myös "minäminäminä" kun meidän lapsia ei kutsuttu. Myös vieraat voisi suoda sen hääparille mitä he toivovat ilman, että ajatellaan tyyliin juuri noin et "minäminäminä" oon sitä mieltä et lapsetkin kuuluisi juhliin.

ei musta mitään ihmeellistä ettei lapsia kutsuta.
Omissa häissä halusin että lapsetkin pääsevät juhlimaan mutta mitä väliä muiden hääsuunnitelmilla on..
ja minä minä minä asenteesta sen verran että häät ovat kyllä niin ainutkertainen juhla elämässä että silloin saa ja pitääkin olla itsekeskeinen ja toteuttaa tasan vaan pariskunnan omia haluja.

Muistaakseni setä joka meidät vihki sanoi, että "avioliiton tarkoitus on perheen perustaminen" Liekkö liittyis siihen, että lapset -ja häparin syliin kuvaan laitetut varsinkin- jotenkin kuuluu häihin =)

Yhteistyössä