Miksi joissakin päiväkodeissa on nykyään ulko-ovet lukossa?

• Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti
ei niin kauhea syy
Tuskin on pedofiilien kaappausuhan vuoksi. Tiedän kouluja ja päiväkoteja, joissa ovat olleet lukossa mm seuraavista syistä: päiväkoti sijaitsee vilkkaasti liikkenöidyn tien lähellä (tai keskellä rakennusalueita) ja halutaan varmistaa, ettei yksikään lapsi livahda ovesta ulos, koulu / päiväkoti on alueella, jossa liikkuu monenlaista kulkijaa ja ei haluta narkkareiden tms tulevan sisälle luvatta tai varkaisiin. Ja lopulta ehkä se tavallisin ja surullisin; huoltajuuskiista menossa tai toisella vanhemmalla lähestymiskielto, estetään vanhemman tai joskus jopa vanhempien pääsy kouluun / päiväkotiin. Oma vanhempi / vanhemmat voivat koittaa napata lapsensa mukaan luvatta.

fdfgdf
no ei nyt niinkään pedarit siellä käy nappailemassa lapsia, mutta yleisten turvallisuusuhkien ja häiriöiden takia... ettei sinne nyt eksy minkään aineen vaikutuksen alaisena olevia tai ylipäätään ketään ulkopuolisia jotka eivät paikalle kuulu.

Alkaa olla enemmissä määrin lukittuna nykyään. Siksi että maailma ei ole enää lintukoto ja toisekseen saamme pidettyä varmemmin lapset sisällä eikä ne pääse livistämään ulos.
Kaikinpuolin turvallisuusasia.

Päiväuniaikaan on ovet lukossa, koska henkilökunta on nukkarissa tai palavereissa. Ei pääse kukaan ylimääräinen hiippailemaan päiväkodin tiloissa. Muuten ovet on kyllä auki ainakin niissä päiväkodeissa, joissa minä olen ollut töissä.

"älyhoi"
Joo just pedofiilien takia ;) Juuri näin, hyvä ap.

Varmaan siksi että eikös jossain ollut esim. joku hullu kävellyt päiväkodin avoimista ovista sisään ja alkanut tulittaa aseella?
JA siksi juuri ettei KUKA TAHANSA ( ei välttämättä pedofiili ) kävele sinne sisään, esim. olen kuullut et joillain alueilla Helsingissä narkkarit menee ettimään lääkkeitä ja ruokaa päiväkodeista. Myös varmasti lasten turvallisuuden takia etteivät vahingossa pääse seikkailemaan ulos.

Yhteistyössä