K
Keittiönoita
Vieras
No ensin täytyy miettiä, missä ja millaisessa asunnossa asun ja missä fyysisessä ja henkisessä kunnossa olen silloin, kun mulla on lapsenlapsia. En ota kerralla enempää lapsia hoiviini kuin minkä turvallisuudesta ja hyvinvoinnista pystyn vastaamaan. Onneksi lapseni eivät ole niin typeriä, että edes yrittäisivät tuupata hoitooni enemmän lapsia kuin mistä selviän. Jos lapseni hankkivat enemmän lapsia kuin kerralla pystyn hoitamaan, niin sitten lapsenlapseni vuorottelevat mummin hoiviin tulemisessa. Eikä takuulla tule olemaan ongelma sen paremmin mulle kuin lapsillenikaan.Alkuperäinen kirjoittaja jee:Sitä jäin vain ihmettelemään että jos lapsesi perustaa perheen ja sattuu saamaan esim. kolme lasta niin jätätkö yhden aina ulkopuolelle ja otat kaksi niistä kyläilemään? Siis tarkoitan oikeasti niitä kolmea, ymmärrän hyvin että 10 lastenlasta ei esim. kerrostalo asuntoon mahdu yökylään.
Lisään vielä, että ei mun äitinikään - silloin vielä työelämässä oleva - koskaan ottanut vauvaa ja taaperoa samaan aikaan hoitoon. Kummatkin pääsivät kyllä mummille hoitoon, mutta eivät yhtäaikaa.