miksi joillakin on niin pienellä ikäerolla lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anteeks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anteeks

Vieras
ettekö osaa/voi käyttää ehkäisyä?
ettekö imetä?
miksi haluatte kaiken heti?
miksi pitää tahallaan loukata toisia kun tietää ettei se oma ratkaisu ole aina kaikille mahdollinen?
ja anteeks jo etukäteen, mulle on ihan sama mikä kenekin lapsen ikäero on mutta ottakaa nyt hitto ne aivot käteen ja tehkää kevät tuuletus?
kirjotusvirheitä yritin korjailla mut anteeks jos niitä jäi.

Mä en ainakaan kokenut Vispilän avausta loukkauksena. Miksi kokisin, koska mulle oli ihan itsestään selvää, että en halua lapsia pienellä ikäerolla. Enkä ole päivääkään katunut sitä, että lapsillani on yli 5 vuoden ikäero. Mikä sopii yhdelle ei aina sovi toiselle. Ei siitä kannata herneitä nenäänsä vetää =)

meillä on pieni ikäero, koska halusimme niin. Ehkäisyä käytettiin kunnes esikoinen oli 9 kk. Imetin siihen asti ja ennen kun tulin raskaaksi, lapsi oli jo luopunut imetyksestä eli ihan itse lopetti 8 kk ikäisenä. Minä olisin jatkanut pitempään, mutta milläs sitä väkisin tissiä kellekään suuhun tunkee. Eikä ollut maidon loppumisesta kyse millä muotoa.

Nyt lapsila on toisistaan paljon seuraa. Olen ollut kotona koko ajan ja kuopuksen hoitovapaan jälkeen on kiva mennä töihin. Ei tarvii välillä mennä töihin ja taas jäädä hetken kuluttua pois ja säätää hoitopaikkojen kanssa. En olisi voinut taloudellisesti olla 3 vuotta esikoisen kanssa ja vasta sitten jäädä äitiyslomalle ja taas olla 3 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja anteeks:
ettekö osaa/voi käyttää ehkäisyä?
ettekö imetä?
miksi haluatte kaiken heti?
miksi pitää tahallaan loukata toisia kun tietää ettei se oma ratkaisu ole aina kaikille mahdollinen?
ja anteeks jo etukäteen, mulle on ihan sama mikä kenekin lapsen ikäero on mutta ottakaa nyt hitto ne aivot käteen ja tehkää kevät tuuletus?
kirjotusvirheitä yritin korjailla mut anteeks jos niitä jäi.

Ehkäisy: Osataan käyttää ehkäisyä, kiitos kysymästä.
Miksi heti: Miksi ei? Meidän lapsilla ikäeroa 1v4kk ja se on loistava ikäero. Nyt ovat toistensa parhaat leikkikaverit ja tulevat muutenkin toimeen hyvin yhdessä.
Miksi loukata? Miksi meidän lasten ikäero loukkaisi sinua tai ketään muutakaan?

Se on kyllä totta että toisille ei syystä tai toisesta suoda omaa lasta silloin kun haluaa, tai edes milloinkaan.
On se epäreilua on, mutta ne joille lapsia suodaan miksi pitäisi pidättäytyä lapsista vain sen vuoksi että jotku muut ei voi lapsia saada?

Tsemppiä vaan kaikille kevät tuuletukseen!

Siis täh? Mitä ihmettä tää nyt tarkottaa? Olenko mä vähä tyhmä tai jotai? En siis ymmärrä sitä, että mitä se kuuluu yhtään kenellekään, miten meillä hoidetaan ehkäisy vai hoidetaanko ollenkaan. Jos mulla on monta lasta pienellä ikäerolla, niin miksi ei saisi olla? Kuka sen kieltää? Tai kuka luokittelee sen, kuinka usein lasta voi yrittää?

Toiset haluaa monta lasta ja mahdollisimman pienellä ikäerolla. Toiset taas haluaa isommalla ikäerolla. Joku ei halua yhtäkään lasta. Ja joku toivoo kovasti, mutta ei vaan saa. Ja jos mulla on vaikka 10 lasta, ni ei se tarkota sitä, että haluan loukata niitä, jotka eivät lapsia saa. Vai pitäisikö mun olla tekemättä yhtään lasta siksi, että on olemassa joku muukin lapseton pari.

Voi hitto, ku joku voi kysyy niin tyhmiä asioita. Täydellinen pässi!

Haluan tehdä lapset nyt, kun olen vielä nuori ja jaksan. En voisi kuvitella enää yli kolmikymppisenä lisääntyväni! Lisäksi lapsilla on hirveästi seuraa toisilleen, kun ovat aikalailla samanikäisiä! Olen imettänyt, esikoista vuoden ja kuopustakin lähes puoli vuotta. Ehkäisyä osaan halutessani käyttää, ja...
Niin, no niinkun jo sinne toiseen ketjuun totesin niin hyvähän mun on kun olen tullut raskaaksi helposti ja ennenkaikkea lapset on olleet niin helppoja, että en ole kokenut väsymystä tms. :)

Osaan käyttää ehkäisyä! Imetin esikoista 5kk, toista 4kk (suolisto oireinen lehmänmaitoallergia, maito imeytyi äidinmaidon kautta lapseen), kolmatta 9 kk. kaikkia olisin imettänyt pitkään, jos ei olisi ollut siinä ongelmia. En halua kaikkea heti, vaan minulle sopivin vaihtoehto oli saada 3 lasta peräkkäin. Nyt pidetään tauko ja jos luoja suo, niin vielä joskus kaksi lisää. Hmm. En ymmärrä ketä ratkaisuni loukkaa. Mitä tarkoitat aivojen käyttöönotolla??

Meillä 2 ekaa on pienellä ikäerolla ihan vain siksi, että halusin esikoiselle pikkusisaren mahdollisimman pian ja ajattelin, että helpompi tehdä samaan syssyyn, kuin että olisin välillä opiskellut tai töihin pyrkinyt. Ehkäisyä käytettiin, kunnes esikoinen oli 5kk ja sitten yritystä peliin. Juu ja esikoisen imettämisen lopetin hänen ollessaan 7kk ihan muista syistä.

Yhteistyössä