Miksi joillain lapsilla on isot silmäpussit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itsellänikin oli lapsena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla ollut jo lapsesta asti silmäpussit. tosiaan, olen miettinyt itsekin mistä johtuu. joskus tullut mieleen olisiko munuaisissa jotain vikaa, tai joku sidekudoksen heikkous.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
SIlloin on yleensä atooppinen taipumus. Myös epicantus-poimut voi olla merkkinä siitä.

Mitä noi on?

Minua ihmetyttää joidenkin lasten tosi tumma silmien ympärystä. Onko tämä joku vastakkainen ilmiö sitten?

No siis atooppinen taipumus tarkoittaa sitä, että on esim. atooppista ihottumaa, ruoka-aineallergioita, allergista nuhaa tai astmaa. Ja sitä ollaan tutkittu, että siihen voi jostain syystä liittyä just mustat silmänaluset tai silmäpussit, ja lisäksi ylimääräinen poimu silmissä, harvemmin kylläkin epicantus-poimu, mutta Dennie-Morganin poimu sen sijaan useinkin.

http://www.medecine.ups-tlse.fr/DCEM2/module8/item114/media/Fig13.jpg (kuva dennie-morganin poimusta)

Oon lapsi ja eksyin sivustolle silmäpussieni takia...Periaatteessa ne ei oo pahat, ulkona ei mitää mut koulussa on...Ärsyttävää -.- Voisko joku kertoo mitä kannattaa tehä? Ootan vastauksii :)

En usko, että ovat varsinaiset silmäpussit. Toisilla silmän malli on sellainen, että alaluomi on pulleampi. En keksi tähän nyt esimerkkejä, mutta monella julkkiksella ja mallillakin on. Silmäpussit tulevat myöhemmällä iällä ja ovat alempana.

Olen huomannut, että jos lapsi on nukkunut normaalia vähemmän, vaikka virkeän oloinen olisikin niin on heti silmäpussit.
Toinen on se jos on syönyt tosi suolaista ruokaa tai ei ole tarjottu/juonut vettä tarpeeksi.

[QUOTE="vieras";26100881]En usko, että ovat varsinaiset silmäpussit. Toisilla silmän malli on sellainen, että alaluomi on pulleampi. En keksi tähän nyt esimerkkejä, mutta monella julkkiksella ja mallillakin on. Silmäpussit tulevat myöhemmällä iällä ja ovat alempana.[/QUOTE]
Siis esim. hänellä ei ole silmäpusseja, vaan tuollaiset söpöt pyöreät silmät, joissa alaluomi näkyvämpi.
http://images.starpulse.com/pictures/2008/09/06/previews/Christina Ricci-ALO-025291.jpg

Yhteistyössä